کد خبر : 3790 / /
/

شیخ دیاباته یکی از فوتبالیستهای با مهارت و با استعداد و تکنیکی اهل کشور مالی بوده که به تازگی به تیم استقلال تهران پیوسته است و قرار است به مدت دو سال برای این تیم به میدان برود.

او سابقه بازی در تیم های بزرگی را در کارنامه فوتبالی خود دارد و از فوتبالیست های یکی به شمار می‌آید که در پست مهاجم و حمله بازی می‌کند

نام اصلی: شیخ تیدیانه دیاباته

تاریخ تولد: 5 اردیبهشت 1367

قد: 192

ملیت: مالی

پست: مهاجم

باشگاه: استقلال تهران

بیوگرافی شیخ دیاباته

او فوتبالش را در سال ۲۰۰۲ با تیم جوانان گیتا آغاز کرد و به مدت ۶ سال در این تیم حضور داشت به دلیل استعداد بسیار زیادی که در فوتبال داشت تیم بوردو فرانسه او را به خدمت گرفت تا دو سال برای این تیم در رده جوانان بازی کند

در سال ۲۰۰۸ به صورت رسمی وارد فوتبال حرفه‌ای در لیگ فرانسه شد به مدت هشت سال در تیم بوردو به صورت فیکس بازی می‌کرد و ۱۲۷ بار برای این تیم به میدان رفت ۵۰ گل را به ثمر رساند که برای یک مهاجم تراز اول که در لیگ قدرتمند فرانسه بازی می‌کند می‌تواند کارنامه بسیار خوبی باشد

کارنامه فوتبال

شیخ دیاباته به مدت یک سال در تیم های آژاکسیو و نانسی به صورت قرضی بازی کرد و در سال ۲۰۱۶ به تیم عثمانلی اسپور در لیگ ترکیه پیوست تا تجربه بازی در لیگ ترکیه را هم به دست آورد و ۸ بار برای این تیم به میدان رفت و یک گل را هم به ثمر رساند

شیخ دیاباته مهاجم | بیوگرافی و عکسهای شیخ دیاباته بازیکن استقلال

اما به دلیل مصدومیتی که گریبانگیر او شد مدتی از میادین به دور ماند تا این که به صورت قرضی به تیم متی و بنونتو رفت تا تجربه بازی در لیگ ایتالیا را هم کسب کند

شیخ دیاباته مجدداً در سال ۲۰۱۸ به صورت قرضی به تیم العمارات آمد و 9 بازی را برای این تیم وارد میدان شد و ۶ گل را به ثمر رساند که آمار بسیار خوبی برای او محسوب می شود

حضور شیخ دیاباته در استقلال

در نهایت در سال ۲۰۱۹ توسط مسئولان باشگاه استقلال به خدمت گرفته شد تا با قراردادی دو ساله برای تیم آبی پوشان پایتخت به میدان برود

شیخ دیاباته مهاجم | بیوگرافی شیخ دیاباته بازیکن استقلال و همسرش +پیج اینستاگرام

تیم استقلال تهران که از ناحیه حمله دچار ضعف های زیادی در سال‌های اخیر شده است حالا امید به حضور شیخ دیاباته دارد تا بتواند خط حمله خود را برای لیگ برتر در سال آینده تقویت کند.

بازی های ملی

لازم به ذکر است که این بازیکن در تیم زیر ۱۷ سال کشور مالی نیز سابقه بازی دارد و همچنین در تیم بزرگسالان مالی ۳۹ بازی ملی داشته و ۱۵ گل را هم به ثمر رسانده و از بازیکنان ملی پوش این تیم آفریقایی محسوب می‌شود.

شیخ دیاباته متاهل میباشد و چندسالی وارد زندگی زناشویی شده است.

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته

درخشش در استقلال

شیخ دیاباته بعد از حضورش در تیم استقلال توانست با درخششی خیره کننده ناجی این تیم بشود و گل های بسیار تاثیرگذار و حیاتی را به ثمر برساند .

او در مسابقات لیگ برتر با بازیهای بسیار خوبی که از خود به نمایش گذاشت موفق شد که در بین هواداران استقلال تهران به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند به گونه ای که در ابتدای هر مسابقه هواداران آبی پوش یکصدا نام او را صدا میکنند.

در حال با انجام 8 بازی برای تیم استقلال توانسته 5 گل مهم را به ثمر رسانده که منجر به کسب 3 امتیار مهم برای تیم استقلال تهران شده است هواداران استقلال امید بسیار زیادی به شیخ دیاباته دارند که بتواند زمینه را برای قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر هموار سازد.

شیخ دیاباته مهاجم استقلال

شب گذشته در حالی که بازیکنان استقلال، تک تک خود را به فرودگاه مهرآباد می‌رساندند تا خود را به پرواز اختصاصی این تیم به دبی برسانند، حضور دیرهنگام شیخ دیاباته در فرودگاه مهرآباد با حواشی عجیبی همراه شد.

دیاباته که از تاکسی پیاده شده بود با چمدان و وسایل شخصی با عجله خود را به ورودی ترمینال فرودگاه می‌رساند که بعد از پرسیدن آدرس از یکی دو مامور مقابل در ورودی سالن، در حالی که به سمت گیت بازرسی می‌رفت، با تنه ناگهانی فردی که مشغول تمیز کردن فرودگاه بود، مواجه شد. دیاباته این فرد را پشت سر گذاشت اما او با خونسردی عجیبی پای خود را دراز کرد تا برای دیاباته، پشت پا بگیرد!

البته دیاباته با قد و قامت بلند زمین نخورد اما تعجب و عصبانیت وی از رفتار این فرد قابل دیدن است.

در سال های اخیر بازیکنان خارجی بسیار زیادی به لیگ برتر ایران منتقل شدند و اکثرا هم ناموفق بودند.اما آن خارجی هایی که در تیم‌هایشان خوش درخشیدند به سرعت نزد هواذاران محبوب شدند و هواداران حتی از بازیکنان ایرانی هم آن‌ها را بیشتر دوست دارند.

استقلال از جمله تیم‌هایی است که در این چند سال خریدهای خارجی موفقی داشته، شیخ دیاباته از جمله این خریدهاست که یاد و خاطره مامه تیام را برای هوادارن استقلال زنده می‌کند. شادی گل منحصر به فرد دیاباته و شخصیت دوست داشتنی او در کنار عملکرد بسیار عالی باعث شده دیاباته در دل هوادارن استقلال جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

رسانه ۹۰ min در گزارشی از ۱۱ بازیکنی نام برد که به غیر از کیفیت خوبی که در زمین ارائه می‌دهند هواداران تیم رقیب هم آن‌ها را دوست دارند و کمتر کسی از آن‌ها متنفر است.

در این بین نام شیخ دیاباته بازیکن تیم فوتبال استقلال هم دیده می‌شود. این رسانه نوشت: « لازم به تشکر از شیخ بابت تمام کیفیتی که از خود در فوتبال به جای گذاشته است، او به غیر از فوتبال مهربانی خارق العاده ای دارد. وقتی که در فرانسه بازی می‌کرد، اغلب مورد انتقاد قرار می‌گرفت. مهاجم مالیایی هرگز حرفی ضد منتقدانش نمی‌زند. در مقابل، او همیشه انتقادات را به شوخی می‌گرفت. مرد بزرگی که هرگز فراموش نخواهد کرد از کجا آمده و چقدر خوشبخت است که در بالاترین سطح تکامل می‌یابد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.