کد خبر : 4788 / /
/

عکس جنجالی از کریم باقری را می توانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید

 بیوگرافی کریم باقری

نام:کریم

نام خانوادگی:باقری

تاریخ تولد:21 مرداد 1352 

محل تولد:تبریز

قد:186 سانتی متر

پُست:هافبک دفاعی

فرزندان:امید و امیر

------------------------------

عکس کریم باقری

کریم باقری

دو دوست قدیمی و همبازی در کنار هم - علی دایی و باقری

زندگی خصوصی کریم باقری

کریم باقری اسفند ماه سال 1352 در تبریز به دنیا آمد. 4 برادر و یک خواهر دارد حالا یک تاجر معروف فرش در ایران و تبریز است.

ازدواج و خانواده کریم باقری

کریم باقری سالهاست با دختری بنام لیلا ازدواج کرده و دو پسر دارد امیر و امید که آنها هم راه پدر در فوتبال را پیگیری کردند.

امیر پسر بزرگ آقا کریم به فوتبال علاقه زیادی دارد. او چپ پاست و مثل پدرش شوت های خوبی می زند. مطمئنا امیر خیلی دوست دارد شبیه پدرش شود اما احتمالا همه موافقید که آقا کریم یکی است و تکرار نخواهد شد.

امیر باقری پسر کریم باقری با تیم امیدهای پرسپولیس قرارداد بست. او هم مثل پدرش پیراهن شماره 6 را انتخاب کرده. امیر باقری می خواهد از امیدهای پرسپولیس به تیم بزرگسالان برسد و جای پدرش را در این تیم بگیرد.

کریم باقری

رستوران داری کریم باقری

کریم باقری نمایندگی یکی از شعب رستوران های زنجیره KFC آمریکا در ایران را از آن خود کرده بود اما بعدها بدلیل حساسیت ها با این رستوران به اصطلاح آمریکایی برخورد و پلمپ شد که نام آن به SOOGOOD تغییر یافت.

 بیشتر وقتم رو بجز خانواده با بعضی دوستان نزدیکم مثل احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی و علی دایی می گذرانم، ما چندتا نزدیک هم هستیم، همدیگر را می بینیم و با هم معاشرت داریم

غذای مورد علاقه کریم باقری

از کباب به عنوان محبوب ترین غذایش یاد می کند و می گوید هر وقت که فرصتی دست دهد سری به کبابی محبوبش در تهران می زند به غیر از این هم بارها تاکید می کند که کبابی قدیمی حاج علی در بازار تبریز را با هیچ رستوران دیگری عوض نمی کند.

کریم باقری و مادرش

کریم باقری

باقری کاپیتان سابق پرسپولیس

کامیون داری کریم باقری

در همان دوران فوتبالی اش از آنجا که علاقه بسیاری به ولوهای زردرنگ سوئدی داشت، با کمک پدرش هر چه پول داشت در همین راه هزینه کرد و چند دستگاه از همین کامیون ها خرید

تاجر فرش

کریم باقری به همراه پدر همسرش هم یکی از تجار معروف فرش ایران و تبریز در دنیای فرش است او همچنین در زمینه صادرات خشک و بار و غلات و خرید و فروش ملک در کشورهای عربی فعال است

در سال 1378 مرد سال فوتبال ایران شد همچنین وی در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین المللی فوتبال (IFFHS) به عنوان بازیکن محبوب جهان انتخاب شد

فعالیت ورزشی کریم باقری

کریم باقری

کریم باقری در باشگاه های تراکتور سازی، کشاورز، آرمینیا بیله فلد آلمان، النصر امارات، چارتون انگلستان، السد قطر و پرسپولیس تهران سابقه بازی دارد.

در مراسم بهترین های فوتبال سال ایران، کریم باقری با کسب بالاترین امتیاز از بین بهترین های فوتبال سال 87، مرد سال فوتبال ایران شد.

کریم باقری در 16 خرداد سال 1372 برابر تیم ملی پاکستان در جام اکو، اولین بازی ملی خود را انجام داد و 80 بازی ملی و 47 گل در کارنامه ملی خود دارد.

خداحافظی کریم باقری از فوتبال

باقری در سال 1387 از تیم ملی خداحافظی کرد اما با بازی های شگفت انگیزی که همان سال در لیگ برتر در تیم پرسپولیس انجام داد، علی دایی؛ مربی وقت تیم ملی را وادار کرد تا از او بخواهد در تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 او را یاری کند.

کریم باقری با شرکت در دیدار دوستانه ایران و برزیل در 15 مهر 1389 با دنیای فوتبال ملی وداع کرد.

همچنین وی که یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است، در سال 1389 هم زمان با 8 آذر و بازی تاریخی با استرالیا از فوتبال خداحافظی کرد. او پس از 18 سال بازی در تیم های مختلف کفش هایش را آویخت.

دوران باشگاهی کریم باقری

کریم باقری

تراکتورسازی تبریز

کریم باقری فوتبال خود را با تیم تراکتورسازی شروع کرد و اولین بار در هفته پنجم لیگ آزادگان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی و در حالی که 17 سال داشت، به میدان رفت. کریم در ابتدای دوران فوتبال خود در پست دفاع بازی می کرد و در این بازی که تیمش 2–1 باخت، نمایش خوبی داشت. در فصل اول حضورش 15 بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. اولین گل او حاصل یک ضربه پنالتی بود که وارد دروازه سپاهان شد. باقری در دومین فصل حضور در تراکتورسازی به تیم ملی جوانان دعوت شد.

باقری در سال 1373 به تیم کشاورز تهران پیوست، در اولین فصل حضور در تیم کشاورز، کریم به تیم ملی دعوت شد. در بازی های مقدماتی جام جهانی 1994 پس از نمایش ضعیف در پست دفاع، وی به خط هافبک منتقل شد و درخشش این بازیکن 21 ساله آغاز شد.

پرسپولیس تهران

در زمستان 1374 کریم باقری به باشگاه پرسپولیس پیوست. کریم در بازی های ملی در سال 1375 درخشش خوبی داشت و در جام ملت های آسیا یکی از 3 بازیکن برتر ایران بود. در پرسپولیس اما فقط یک فصل بازی کرد و پس از قهرمانی در این تیم، به عنوان یکی از اولین بازیکنان نسل جدید فوتبال ایران راهی آلمان شد.

در تابستان 1376 (1997 میلادی) باقری به همراه علی دایی عازم بوندس لیگا شد و به تیم آرمینیا بیله فلد پیوست. کریم در هفته دوم مقابل اشتوتگارت برای اولین بار بازی در بوندس لیگا را تجربه کرد و در هفته بیستم مقابل کارلسروهه برای اولین بار گلزنی کرد. اگرچه بیله فلد در پایان فصل سقوط کرد، اما کریم در اولین فصل حضورش در آلمان 18 بازی کرد و 3 گل زد. در فصل دوم با این تیم در بوندس لیگای دو 22 بازی کرد و 2 گل زد و 6 بازی را به دلیل یک تکل خشن و محرومیت از دست داد! پس از بازگشت به بوندس لیگا یک، کریم یک نیم فصل در این تیم باقی ماند و مجدداً به پرسپولیس بازگشت و از این تیم هم راهی امارات شد.

النصر امارات

در سال 2000 میلادی یک نیم فصل را بطور قرضی در باشگاه النصر امارات توپ زد و در مدت کوتاه حضور در این تیم اماراتی عملکرد خوبی نیز داشت. در همین زمان پیشنهاد باشگاه چارلتون انگلیس رسید و کریم به عنوان اولین بازیکن آسیایی راهی لیگ برتر جزیره شد.

عکس کریم باقری

کریم باقری اسطوره پرسپولیس

چارلتون انگلیس

باقری در سال 2000 میلادی به تیم چارلتون انگلستان پیوست و فقط یک بار توانست در ترکیب چارلتون قرار گیرد. برغم قرارداد سه ساله، در پایان فصل به ایران بازگشت. و در پرسپولیس فعالیتش را ادامه داد

السد قطر

پس از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002، باقری به عنوان گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ السد با این تیم قطری قرارداد بست. در جام باشگاه های عربی او طی 5 بازی 5 گل برای السد به ثمر رساند و به عنوان برترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد. در لیگ قطر نیز طی 11 بازی 5 گل به ثمر رساند.

کریم باقری

شادی کریم باقری از گلزنی سرخ ها

پرسپولیس تهران

از فصل 1381 تا 1389 لیگ برتر ایران باقری در تیم پرسپولیس بازی کرد. از فصل 1385 و با تیم مصطفی دنیزلی درخشش مجدد خود را آغاز کرد و یکی از ارکان قهرمانی پرسپولیس در سال 1387 بود. در سال 87 دوباره پس از 7 سال به تیم ملی بازگشت و با خداحافظی افشین پیروانی و بهروز رهبری فر از فصل 84 بازویند کاپیتانی نیز به این بازیکن باتجربه رسید. کریم باقری با زدن 29 گل از بهترین گلزنان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است.

کریم باقری در هشتم آذر ماه سال 1389 هم زمان با بازی تاریخی ایران با برزیل با اعلام تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از فوتبال پس از هجده سال بازی در بالاترین سطح فوتبال ایران و جهان برای همیشه از دنیای فوتبال کناره گیری کرد.

کریم باقری عکس

کریم باقری

بازی در برابر تراکتورسازی

در لیگ نهم فوتبال ایران، شایعه هایی مبنی بر تمایل نداشتن کریم باقری برای حضور در برابر تیم زادگاهش، تراکتورسازی، به وجود آمد.

کریم باقری در مصاحبه ای در مورد دلایل عدم حضور در برابر تراکتورسازی گفت «الان چند سالی می شود که هیچ وقت برابر تراکتورسازی بازی نکرده ام، من احترام خاصی برای مردم شهرم و هواداران تیم تراکتورسازی که خاطرات زیادی از آن دارم قایلم و دلیلم برای بازی نکردن مقابل تیم سابقم همین بوده است.» باقری در بازی رفت پرسپولیس در برابر تراکتورسازی در تهران غایب بود و در بازی برگشت در تبریز نیز فقط یک نیمه به زمین رفت.

همچنین در تقابل با استقلال تهران یک گل از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند که باعث خاتمه دربی هایی بود که در آن دوره با تساوی دو تیم به پایان می رسید.

مادر کریم باقری

مادر محترم کریم باقری

دوران ملی پوشی کریم مباقری

کریم باقری که در 16 خرداد 1372 برابر تیم ملی فوتبال پاکستان در جام اکو، اولین بازی ملی خود را انجام داد، و 87 بازی و 50 گل در کارنامهٔ ملی خود به ثبت رساند.البته بیشتر این گلها دربازی با تیمهای درجه 3آسیابه ثمر رسید بنحویکه تعداد23گل از این گلهاشامل 6گل به گوام 9گل به مالدیو 4گل به سریلانکاو4گل دربازی برابر با نپال به ثمر رسیده است .

عکس کریم باقری

علی دایی و کریم باقری و رویارویی باهم

وی پس از بازی مقابل تیم ایرلند جنوبی در سال 1380 از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کردو دلیل خداحافظی این بازیکن بزرگ در سن بیست و هفت سالگی هنوز مشخص نیست اما در زمان سرمربی گری علی دایی این بازیکن با اعلام آمادگی برای حضور در تیم ملی بار دیگر به اردو تیم ملی ایران دعوت شدکه با بالاخره در بازی دوستانهٔ تیم های ایران و قطر، که در تاریخ 19 آبان 87 برگزار شد، کریم باقری بعد از حدود 7 سال بار دیگر برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد و در تاریخ 29 آبان 87 چهل وهشتمین گل ملّی خود را در بازی مقابل امارات به ثمر رساند.

کریم باقری پرسپولیس

آمادگی بالای کریم باقری

او سرانجام در تاریخ 15 مهر 1389 در بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با برزیل در شهر ابوظبی با انجام هشتاد و هفتمین بازی ملی اش برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد

سایت فیفا در گزارشی مفصل دربارهٔ بازگشت کریم باقری به تیم ملی فوتبال ایران این بازیکن را با «زین الدین زیدان» مقایسه کرد. در مراسم بهترین های فوتبال سال ایران، کریم باقری با کسب بالاترین امتیاز از بین بهترین های فوتبال سال 87، مرد سال فوتبال ایران شد.

کریم باقری پرسپولیس

عکس کریم باقری در پرسپولیس

گل کریم باقری در ملبورن استرالیا

بازی برگشت ایران و استرالیا 8 آذر 1376 (29 نوامبر 1997) در چهارچوب دور مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه.

زمانی که تیم ملی ایران 2 گل از تیم استرالیا عقب بود و همگان بر این باور بودند که آخرین تیم راه یافته به جام جهانی تیم ملی فوتبال استرالیا است، کریم باقری در دقیقهٔ 71 بازی توانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و گل اول تیم ایران را وارد دروازهٔ تیم استرالیا کند. همان گل باعث بهتر شدن روحیهٔ بازیکنان تیم ملی ایران شد و به دنبال آن ایران توانست در دقیقهٔ 75 و با پاس به یادماندنی علی دایی و فرار خداداد عزیزی گل دوم خود را در دروازهٔ تیم ملی استرالیا بنشاند و صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی بعد از 20 سال مسلم سازد . تیم ملی ایران پیش از آن تنها یکبار و در سال 1978 به جام جهانی آرژانتین راه پیدا کرده بود.

برانکو و کریم باقری

فرهاد مجیدی و کریم باقری و سرمربی محبوب سرخ ها

افتخارات کریم باقری

قهرمانی در سیزدهمین دوره بازی های آسیایی (1998 بانکوک)

قهرمانی در جام اکو (1993 تهران)

مقام سومی جام ملت های آسیا (1996 امارات)

قهرمانی لیگ آزادگان با پرسپولیس (1375)

قهرمانی لیگ برتر ایران با پرسپولیس (1387)

قهرمانی جام حذفی با پرسپولیس (1389)

قهرمان جام باشگاه های عرب

مقام سومی جام باشگاه های آسیا با السد

بازیکن برتر ماه ژوئیه 1997 آسیا

بازیکن سوم سال آسیا 1997

عضو تیم ستارگان آسیا در دیدار با ستارگان فیفا (1997)

بهترین گل زن جهان در سال 1997 پس از روماریو

زننده بهترین گل ماه اکتبر 2000 آسیا

زننده بهترین گل ماه اکتبر 2001 آسیا

برترین بازیکن جام باشگاه های عرب (2001)

دومین بازیکن محبوب جهان در سال 2010

انتخاب به عنوان مرد اخلاق یک دهه فوتبال ایران

گلزنترین هافبک ملی جهان

دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی فوتبال ایران

انتخاب به عنوان بهترین هافبک تاریخ بعد انقلاب جمهوری اسلامی ایران در نظرسنجی میلیونی برنامه نود

انتخاب به عنوان بهترین بازیکن بالای سی و پنج سال تاریخ لیگ برتر ایران در نظر سنجی میلیونی برنامه نود

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.