کد خبر : 4961 / /
/

بیوگرافی وحید امیری فوتبالیست و عکس های شخصی و همسر فوتبالیست ملی پوش را در ادامه ببینید.

 

بیوگرافی وحید امیری فوتبالیست

بیوگرافی وحید امیری فوتبالیست ایرانی و ملی پوش در ۱۳ فروردین ۱۳۶۷ در خرم‌آباد به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته حقوق در مقطع کارشناسی و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت ورزشی می باشد.

وحید امیری

امیری فوتبال حرفه ای با تیم داتیس لرستان شروع کرده و سپس به کوثر لرستان و گهر دورود و همچنین نفت مسجد سلیمان و باشگاه نفت تهران و در نهایت تیم پرسپولیس ادامه داده است.

وحید فوتبال را از کودکی شروع کرده ، اما بطور حرفه‌ای و رسمی کار خود را از سال ۱۳۸۷ با پیوستن به باشگاه‌ های داتیس لرستان و کوثر لرستان شروع کرده است.

پس از درخشش در این دو تیم به گهر دورود و و بعد از آن به نفت مسجد سلیمان رفت.

بازی خوب او نظر مربیان نفت تهران را به خود جلب کرد و با پیشنهاد مدیران این باشگاه در سال ۹۲ با قراردادی دو ساله به نفت تهران پیوست.

عکس سلفی دختر هوادار پرسپولیس با وحید امیری

وحید امیری

وحید امیری

وی بعد از دوسال عضویت در نفت تهران و پایان قراردادش در سال ۹۵ به عضویت باشگاه پرسپولیس درآمد .

امیری با تیم پرسپولیس به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده و عملکرد خوبی در این تیم داشته است .

از جمله افتخارات او صعود در جمع ۴ تیم برتر در فوتبال آسیا و همچنین مقام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران و سوپرجام می باشد.

این بازیکن ایرانی در سال ۲۰۱۴ به تیم ملی ایران پیوست و در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ به تیم ملی ایران دعوت شده و در ترکیب تیم قرار گرفت او هم اکنون یکی از بازیکنان ملی پوش فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مسکو می باشد.

از الگو های ورزشی کریم باقری و آرین روبن و ناصر محمدخانی می باشد.

این بازیکن مدتی نیز در زمان دانشجویی در تیم فوتسال دانشگاه عضو بوده است.

تیپ ساده و اهل برند نیست

امیر در مصاحبه درباره تیپ و ظاهرش گفت : همیشه بعضی اطرافیان از مدل لباس پوشیدن و موهای من ایراد می گیرند ،اما من اهل برند پوشیدن و مدل مو های آن چنانی نیست ما یک روستازاده هستم و همیشه سادگی را ترجیح می دهم .

اهل حاشیه و شهرت نیستم تا جایی که اهل ساختمان محل زندگی مرا نمی شناختند، به خاطر اینکه بدون سر و صدا و جنجال رفت آمد می کنم .

وحید امیری سال ۹۵ ازدواج کرده است و متاهل میباشد در مراسم عروسی وی بیش از چند هزار نفر مهمان حضور داشت و بسیار پرخرج و پرهزینه بود تا جایی که اعلام کردم ۸ هزار پرس ماهیچه در مراسم ازدواج سرو شده و یکی از گرانترین عروسیهای چهره های معروف و در میان ورزشکاران بوده است .

وحید امیری وینگر و پاسور تیم ملی فوتبال ایران بوده که به دلیل درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ به شهرت بسیار زیادی در رسانه‌های جهان رسید

او با لایی زدن به جرارد پیکه در مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی موفق شد محبوبیت زیادی را در بین مردم ایران به دست بیاورد.

تحصیلات

از فوتبالیست های تحصیل کرده و با اخلاق کشورمان می باشد.

او دارای دو مدرک تحصیلی عالیه است لیسانس حقوق و فوق لیسانس تربیت بدنی دارد.

یک بازیکن بسیار با اخلاق و کم حاشیه می باشد. تاکنون هیچگونه جنجالی پیرامون او رخ نداده اهل خبرساز شدن نیست و همیشه همه مربیان فوتبال که با او کار کردند او را یک فوتبالیست با ادب می نامند.

بر خلاف بسیاری از فوتبالیست های دنیا که در کودکی این ورزش را شروع کردند اما به صورت حرفه ای در سن جوانی وارد فوتبال حرفه ای شد او می گوید زمانی که کودک بودم علاقه زیادی به فوتبال داشتم. اما به دلیل اینکه شرایط ورزشی در محل زندگی فراهم نبود و به فوتبال اهمیت زیادی داده نمی شد و من نتوانستم در کودکی به صورت پیوسته فوتبال را ادامه بدهم و به ناچار مجبور شدم که سال ها فوتبال را رها کنم و به کارها با زندگی شخصی بپردازم.

 

شروع فوتبال در دانشگاه

فوتبالش را در زمان دانشجویی شرع کرد در سال ۲۰۰۸ با پیوستن به تیم داتیس لرستان استارت فوتبال حرفه‌ای را زد و بعد وارد کوثر لرستان شد.

تیم گهر دورود که به تازگی جواز حضور در لیگ برتر ایران را به دست آورده بود وحید امیری را در سال ۲۰۱۰ به خدمت گرفت.

با تیم گهر در لیگ برتر درخشش زیادی داشت.

وحید امیری

اما به دلیل کمبود بودجه و مشکلات مالی فراوان تیم گهر دورود به دسته اول سقوط کرده و بعد از مدتی نیز منحل شد.

وحید امیری بناچار به تیم نفت مسجد سلیمان رفت بازی های بسیار خوبی که از خود نشان داد باعث شد نفت تهران او را در سال ۲۰۱۳ به خدمت بگیرد.

سه سال در تیم نفت بازی کرد و ۷۸ بار لباس این تیم را به تن کرد. با تیم نفت تهران توانست تجربه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند.

او در بازی گروهی لیگ باشگاههای آسیا که در تیم نفت بازی می‌کرد توانست یک گل به تیم الاهلی امارات بزنند اولین گل آسیایی خود را در دقیقه ۵۰ به ثبت برساند.

بازی در پرسپولیس

در سال ۲۰۱۶ مسئولان باشگاه پرسپولیس وحید امیری را به خدمت گرفت که این قرارداد باعث عصبانی شدن سرمربی تیم استقلال شد.

چراکه علیرضا منصوریان سرمربی وقت استقلال تهران مذاکرات ابتدایی حضورشان در تیم آبی پوشان را انجام داده بود.

اما با زیرکی مسئولان پرسپولیس او به همراه علیرضا بیرانوند به تیم پرسپولیس پیوستند.

البته بیوگرافی وحید امیری بارها اعلام کرده که از کودکی تا زمانی که خود را شناخته طرفدار پروپاقرص پرسپولیس بوده است و آرزوی حضور در این تیم بوده حضور داشت.

عکس های شخصی وحید امیری

وحید امیری

 

وحید امیری

در بین هواداران پرسپولیس محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد.

به دلیل جنگندگی و فیزیک بالایی که داشت همیشه به عنوان بازیکن فیکس پرسپولیس بازی میکرد. او با بازوهای قوی که دارد پرتاب های خود را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد.

با تیم پرسپولیس ۲ بار قهرمان لیگ برتر شده و بارها به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر از طرف تماشاگران انتخاب گردیده است.

بازی های ملی

در سال ۲۰۱۴ کارلوس کی‌روش را برای تیم ملی دعوت کرد.

اولین تجربه ملی خود را در مسابقات جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ به دست آورد.

اولین بازی ملی خود را در مقابل عراق انجام داد و اولین گل ملی خود را مقابل تیم ملی شیلی به ثمر رساند.

بدترین خاطره فوتبالش

در بازیهای جام ملتهای آسیا تیم ملی ایران در مرحله حذفی با تیم عراق همگروه شد و بعد از مساوی شدن در وقت قانونی مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شد. وحید امیری ضربه پنالتی خود را خراب کرد و تیم ملی از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند. او پنالتی را بدترین اتفاق فوتبالی‌اش می‌داند و می‌گوید بعد از آن دیگر هیچ وقت جرئت نکردم پنالتی بزنم.

عروسی وحید امیری فوتبالیست

ازدواج و همسرش

بیوگرافی وحید امیری در حال حاضر متاهل بوده و در سال ۱۳۹۵ ازدواج کرد. در شبکه های اجتماعی مراسم عروسی او به عنوان یکی از گران ترین و مجلل ترین مراسم عروسی در خرم آباد معرفی شده است که هشت هزار مهمان داشته است.

مراسم عروسی در خرم آباد همیشه از مهمانان زیادی دعوت به عمل می اورند که این فوتبالیست ملی پوش به دلیل اینکه سرشناس نیز میباشد هزاران نفر از اقوام دور و نزدیک خود را به مراسم عروسی اش دعوت کرد.

بازیکنان پرسپولیس و نفت تهران نیز در عروسی او حضور داشتند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • نورالدین مومنی /

    وحید شماره یک اسیا