کد خبر : 5547 / /
/

مجتبی جباری (زادهٔ ۲۶ خرداد ۱۳۶۲، رباط کریم) بازیکن سابق فوتبال اهل ایران است. وی از استعدادهای پرورش‌یافته جوانان باشگاه استقلال تهران به‌ شمار می‌رود.

در ادامه با بیوگرافی کامل مجتبی جباری بازیکن سرشناس ایران و استقلال به همراه عکس های خانوادگی با همسرش عقیق فرهی و فرزندانش ماهور و هرمان و افتخارات مجتبی جباری با شما  خواهیم بود.

مجتبی جباری

مجتبی جباری

زندگینامه مجتبی جباری و همسرش(Mojtaba Jabbari)

نام اصلی : مجتبی جباری کردقشلاقی

متولد : 26 خرداد 1362 رباط کریم

نام مستعار : زیدان آسیا ، هشت شاکی

پست : هافبک

لقب : زیدان آسیا

تیم سابق : استقلال تهران

شماره پیراهن در استقلال : 8

تحصیلات : دیپلم

قد : 183 سانتیمتر

همسر : عقیق فرهی

فرزندان : ماهور و هرمان

مجتبی جباری متولد 26 خرداد 1362 در رباط کریم بازیکن فوتبال اهل ایران است.ب

 

 

زیدان آسیا

مجتبی جباری بازیکن فوتبال و معروف به زیدان آسیا و از هافبک های توانمند فوتبال ایران و باشگاه استقلال به شمار می آید.

خانواده و تحصیلات

دیپلمه ریاضی و فیزیک است ، علاقه زیادی به ادبیات و حافظ دارد ، یک خواهر و یک برادر دارد و اصالتا تورک و اردبیلی می باشد او یک کتابخوان حرفه ای هم می باشد.

علاقه و استعداد کودکی

مثل همه بچه های ایرانی از دوران کودکی در منزل ما پدر و برادرم اهل فوتبال بودند و من هم بالطبع همراه آنها به فوتبال علاقه مند شدم البته از همان ابتدا هم استعداد خوبی در فوتبال داشتم.

عکس مجتبی جباری در تمرینات استقلال

مجتبی جباری

حمایت ویژه پدر

پدرم همیشه مرا به مسابقات ورزشی می برد. در آموزشگاه های فوتبال با من می آمد تا اسمم را بنویس این علاقه و پیگیری او بود که باعث شد بفهمم ادامه دادن این ورزش توسط من برایش خیلی مهم است.

او بود که حتی تمرینات من را هم می دید و نکات و اشکالاتم را گوشزد.

وضعیت ازدواج و همسر مجتبی جباری

مجتبی جباری در زمستان 1392 در یک عروسی مجلل با همسرش عقیق فرهی ازدواج کرد و صاحب دو پسر بنام های هرمان و ماهور است.

همسر مجتبی جباری که تحصیلات عالیه اش را تا مقطع کارشناسی ادامه داده است ، ویلون می زند و سبب شده است تا مجتبی نیز به موسیقی روی آورد.

مجتبی جباری

تقسیم شادی گل با همسر

مجتبی جباری عموما شادی های پس از گلش را با همسرش تقسیم می کرد هافبک سابق استقلالی ها پس از به ثمر رساندن گل ، حلقه ازدواجش را می بوسید تا وفاداری به همسر هنرمندش را این گونه ثابت کند.

مجتبی جباری و همسرش عقیق فرهی

غذای موردعلاقه

دستپخت همسر و مادرش را خیلی دوست دارد.

مجتبی به خورش قیمه و فسنجانی که مادرش می پزد علاقه مند است و اکثر اوقات ، وقتی برای صرف غذا به منزل مادرشان می روند برایش این غذاها را درست می کنند.

تیم ملی

جباری تاکنون ۳۱ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده‌ است و موفق به زدن ۳ گل شده‌ است و وی ۱۴ پاس گل نیز در تیم ملی داده‌ است؛ که از لحاظ پاس گل آماری فوق‌العاده برایش محسوب می‌شود وی در هر سه بازی حساس آخر مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به صورت فیکس حضور مثبت داشت وی به همراه تیم ملی کشورمان در خرداد ۱۳۹۱ موفق به صعود جام جهانی ۲۰۱۴ شد. هم‌چنین وی در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ برای همیشه از تیم ملی ایران خداحافظی کرد. وی بخاطر مصدومیت خیلی از بازی‌ها را از دست داده‌است و اگر مصدومیت‌های بیش از حد گریبان گیرش نمی‌شد بازی‌های ملی بیشتری در کارنامه اش داشت.

مجتبی جباری

تیم‌های پایه

وی که دارای اصالت اردبیلی می‌باشد به همراه آندرانیک تیموریان از استعدادهای پرورش‌یافته جوانان باشگاه استقلال تهران به‌ شمار می‌روند که در لیگ ۱۱ هر دوی آنان بار دیگر در تیم بزرگسالان استقلال تهران به نقش‌آفرینی پرداختند.

باشگاهی

جباری فوتبال را از جوانان راه‌آهن و زیرنظر سرمربی وقت آن آغاز کرد. وی با بازی‌های قابل‌ قبولی که انجام داد توانست نظر احدی مربی وقت جوانان استقلال را به خود معطوف کند و راهی باشگاه استقلال شود.

رشد جباری در فوتبال از همان سال آغاز شد. اولین بازی جباری برای استقلال در برابر تیم لشکر ۳۰ گرگان از سری بازی‌های جام حذفی ایران در فصل ۸۱-۱۳۸۰ در ورزشگاه آزادی شهر گرگان رقم خورد جباری در دقیقه ۴۶ به جای یداله اکبری وارد بازی شد. در پایان فصل و به دلیل مشمول بودن نظام وظیفه، وی برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم بزرگسالان ابومسلم خراسان شد. جباری در تیم ابومسلم توانست خود را به شهرت برساند و به تیم ملی دعوت شود.

در پایان فصل ۸۳–۸۴ مجتبی جباری به تیم استقلال تهران بازگشت و در همان فصل به همراه استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. در پایان فصل ۹۱–۹۲ مجتبی جباری به دلیل اختلاف با علی فتح‌الله‌زاده خویی مدیر عامل استقلال از باشگاه کنار گذاشته شد. وی در نشستی با محمدرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان، توافق کرد به این تیم اصفهانی بپیوندد.

جباری پس از پیوستن به سپاهان در دیدار استقلال و سپاهان در هفته دوم لیگ برتر ۹۲–۹۳ مورد تشویق هواداران استقلال قرار گرفت.این درحالی بود که امیر قلعه نوعی سرمربی وقت تیم استقلال از هواداران درخواست کرده بود تا به وی بی‌احترامی صورت نگیرد. جباری عنوان کرده بود بعد از ۹ سال بازی در استقلال، بازی در تیم دیگری برایش قابل تحمل نبوده‌است.

پس از مصدومیت فریدون زندی، بازیکن ایرانی تیم الاهلی قطر که مقابل تیم المعیذر رخ داد، مسئولان باشگاه الاهلی مذاکرات خود را با مجتبی جباری بازیکن ایرانی تیم سپاهان آغاز کردند و در نهایت با این بازیکن تا پایان فصل به توافق رسیدند.

مجتبی جباری

جباری که در ابتدای فصل در سپاهان بازی می‌کرد بعد از گذشت چند هفته از حضور در تمرینات این تیم خودداری کرد و به تهران بازگشت. مسئولان باشگاه الاهلی همچنین با باشگاه سپاهان مذاکراتی داشتند و در نهایت موفق شدند رضایت این باشگاه را برای انتقال جباری در آخرین ساعات و پیش از بسته شدن سیستم نقل و انتقالات لیگ قطر جلب کنند. او با قراردادی ۳ ساله به ارزش یک میلیون و هفتصد هزار دلار جایگزین فریدون زندی هافبک ایرانی-آلمانی الاهلی قطر شد که در تاریخ ششم مهرماه ۱۳۹۲ دچار یک آسیب دیدگی شدید از ناحیه ساق پا شده بود. در نهایت در تاریخ ۹ تیر ماه ۱۳۹۶ مجتبی جباری پس از چهار فصل دوری از باشگاه استقلال با امضای قراردادی دو ساله به این تیم بازگشت. پس از عدم بازی طولانی مدت برای تیم استقلال، این بازیکن از تیم کنار گذاشته‌شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.