کد خبر : 6130 / /
/

داور زن ایرانی در جام جهانی مردانگلاره ناظمی در جام جهانی فوتسال مردان قضاوت خواهدکرد، جامی که تیم ملی ایران هم در آن حضور خواهدداشت.

 

 شهریورماه امسال بعد از مدت‌ها وقفه به خاطر شیوع کرونا، جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال آقایان در لیتوانی برگزار خواهدشد. به جز تیم ملی فوتسال ایران که به دنبال تکرار نتایج درخشان دوره قبلی است، گلاره ناظمی نیز از جمله نمایندگان ایران در این رقابت‌ها خواهدبود.

خانم موفق داوری ایران و جهان، حالا در بخش مردان نیز قضاوت خواهدکرد. اما گلاره ناظمی کیست؟

بیوگرافی گلاره ناظمی، داور زن موفق ایران

گلاره ناظمی دیلمی در سال ۱۳۶۱ در در دیلمان سیاهکل گیلان متولد شد. وی پیش از ورود به این حرفه، بازیکن فوتبال بوده و در سن ۱۷ سالگی با حمایت خانواده و به پیشنهاد برادرش کوپال ناظمی که از داوران فوتبال است، در کلاس‌های داوری ثبت نام می‌کند.

ناظمی از سال ۲۰۱۴ به عنوان داور بین‌المللی انتخاب شد. گلاره ناظمی داوری را ابتدا با فوتبال و بعد با قضاوت در لیگ برتر فوتسال بانوان آغاز کرد. وی در رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های جهان مردان ۲۰۱۹ در تایلند به عنوان داور اول مسابقه تیم‌های بارسلونا برابر شنزن چین، نماینده تایلند در برابر تیم بوکاجونیورز آرژانتین، شنزن چین در برابر منگوس برزیل و دیدار پایانی مسابقات را قضاوت کرد.

در تیر ۱۴۰۰، فیفا اعلام کرد، گلارهٔ ناظمی در رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی به عنوان داور حضور خواهد داشت و برای نخستین بار یک داور زن ایرانی رقابت‌های جام جهانی مردان را سوت خواهد زد.

ناظمی در خصوص اینکه دوست دارد کدام مسابقه را در جام جهانی فوتسال آقایان سوت بزند گفت: در جام باشگاه‌های جهان دوست داشتم بازی بارسلونا را سوت بزنم که زدم. اینجا خیلی تیم‌ها برایم فرقی نمی‌کند، ولی دوست دارم بازی برزیل را داوری کنم فقط به‌خاطر فالکائو. دلم نمی‌خواهد داوری فینال به من برسد. فینال تنها بازی‌ای است که اصلا نمی‌خواهم بهش فکر کنم. دوست دارم تیم ایران به فینال برسد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.