کد خبر : 6186 / /
/

رحمتی جاپای گل‌محمدی می‌گذارد؟| رویای پدیده آسیایی!شرایط کنونی جدول لیگ برتر نماینده مشهد را برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار کرده است.

 

هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال از امروز و با دیدار ذوب‌آهن و سایپا آغاز می‌شود و نماینده مشهد فردا باید از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه امام‌رضا (ع) از نفت مسجد سلیمان پذیرایی کند؛ دیداری که می‌تواند برای شاگردان رحمتی حکم یک بازی بزرگ را داشته باشد، زیرا تیم جوان پدیده حالا دیگر نه‌تن‌ها خودش را به میانه جدول شانزده‌تیمی این فصل لیگ‌برتر رسانده است، بلکه شانس این را دارد که به‌آسانی به جمع تیم‌های مدعی آسیایی‌شدن بپیوندد.

رحمتی به جای یحیی گل محمدی می آید

اتفاقی که در نیم‌فصل کمتر کسی فکرش را می‌کرد رخ دهد، اما حالا پدیده بخت مسلم رسیدن به جایگاه چهارم جدول و استفاده از قانون حضور تیم چهارم لیگ‌برتر در پلی‌آف لیگ قهرمانان است؛ زیرا احتمال قهرمانی یکی از تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان در جام حذفی زیاد است و آن موقع تیم چهارم لیگ هم می‌تواند آسیایی شود. پدیده در شرایطی در این وضعیت امیدوارکننده قرار گرفته است که کارشناسان در نیم‌فصل از ترس سقوط صحبت می‌کردند، اما سرمربی جوان این تیم اکنون با بازیکنان جوان و گم‌نامش در کورس سهمیه آسیایی قرار گرفته است، اتفاقی که البته دلایل متعددی دارد؛ از لیگ ضعیف و بی‌برنامه بگیرید تا حمایت‌های خوبی که در وضعیت بحرانی مالکیت این تیم از سوی مدیریت شهری و هیئت فوتبال خراسان‌رضوی گرفت تا این تیم سامان یابد.

یحیی گل محمدی

مسیر پدیده تا خلق شگفتی فصل

قرارگرفتن پدیده جوان رحمتی در فهرست تیم‌های ایرانی آسیایی فصل بعد لیگ قهرمانان با وجود همه انتقاد‌هایی که به کیفیت کم لیگ و بی برنامگی برگزاری مسابقات وارد است، باز اتفاق بزرگی است و یک شگفتی به شمار می‌رود. البته پدیده در راه رسیدن به این شگفتی مسیر سختی در پیش دارد. شاگردان رحمتی در گام اول این هفته مقابل مسجدسلیمان در مشهد به میدان می‌روند و دست کم روی کاغذ می‌توان آن‌ها را برنده دانست، اما در ادامه به ترتیب با نساجی فانوس به دست در وطنی، سپاهان در کورس قهرمانی در مشهد، مس رفسنجان میانه نشین و فولاد خوزستان سهمیه آسیایی روبه رو خواهند شد. ۴ دیدار سختی که کسب ۳ امتیاز در هر کدام از آن‌ها حکم گنج را دارد.

۳ شکست و ۲ پیروزی در دور رفت

پدیده در ۵ بازی پایانی دور رفت برابر نفت مسجدسلیمان، نساجی، سپاهان، مس رفسنجان و فولاد، ۳ شکست و ۲ پیروزی به دست آورده بود. شاگردان رحمتی برابر سپاهان در خاک اصفهان ۳ بر ۱ پیروز شدند تا شگفتی باشند و برابر مسجدسلیمان ۳ بر ۱ باختند تا ناامیدکننده ظاهر شوند. عملکرد نوسانی پدیده در نیم فصل دوم شکل بهتری به خود گرفته است و حالا شاگردان رحمتی امیدوارند با برتری مقابل مسجدسلیمان در خانه، هم انتقام بازی رفت را بگیرند و هم اولین بار در این فصل ۳ پیروزی پیاپی را به دست آورند. از طرفی مشهدی‌ها در ۱۰ بازی گذشته فقط ۲ بار باختند و این نشان می‌دهد تیم رحمتی روندی صعودی در پیش گرفته است و این هواداران مشهدی را امیدوار می‌کند تا پدیده امسال هم شگفتی فصل گل محمدی را خلق کند و آسیایی شود.

یحیی گل محمدی

سقوط از جایگاه هشتم یا صعود به رده پنجم؟

پدیده این هفته در صورت کسب پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان می‌تواند نهایت تا جایگاه پنجم بالا بیاید. فولاد و تراکتور ۲ تیمی که بالاتر از پدیده هستند، این هفته برابر سرخابی‌های پایتخت بازی دارند و احتمال توقفشان دست کم روی کاغذ زیاد است. اما گل گهر و آلومینیوم با یکدیگر بازی مستقیم دارند و قطعا یکی یا هر ۲ تیم متوقف می‌شوند و این یعنی پدیده می‌تواند تا جایگاه پنجم بالا بیاید. البته پدیده اگر مقابل مسجدسلیمان متوقف شود، ممکن است جایگاه خود را به صنعت نفت یا پیکان بدهد و تا پله دهم پایین بیاید.

«پدیده آسیایی»؛ خیلی دور- خیلی نزدیک

پدیده خوب است یا لیگ ضعیف؟

اینکه پدیده جوان سیدمهدی رحمتی حالا یکی از شانس‌های جدی آسیایی شدن است و با جایگاه چهارم جدول فقط ۳ امتیاز فاصله دارد، می‌تواند از عوامل مختلفی متأثر باشد. برخی معتقدند پدیده شانس آورده که لیگ امسال به شدت بی کیفیت است. میانگین امتیازات کم، نزدیکی امتیازات، تعطیلی‌های طولانی مسابقات به بهانه‌های مختلف و برگزارنشدن هم زمان بازی‌ها همه و همه بخشی از دلایلی است که این گروه با اشاره به آن می‌گویند پدیده در این شرایط توانسته است شانس سهمیه باشد. پدیده همین حالا با ۳۴ امتیاز هشتم است و با رتبه چهارم فقط ۳ امتیاز فاصله دارد، اما از آن طرف به دلیل امتیازات نزدیک تیم ها، با رتبه یازدهم هم ۳ امتیاز فاصله دارد.

از طرفی دسته‌ای دیگر از کارشناسان معتقدند پدیده رحمتی مؤلفه‌های خوبی برای موفقیت دارد. از انگیزه‌ها و نگاه نو سرمربی جوانش بگیرید تا بازیکنان ناشناخته و جوانی که می‌خواهند همچون امثال مرادمند، سرلک، ریگی و... از این تیم به تیم‌های بزرگ فوتبال ایران بروند؛ عاملی که به انگیزه‌ای برای تلاش دوچندانشان انجامیده است. از طرفی وضعیت نامشخص مالکیتی تیم سبب شده است نهاد‌های شهری و استانی دست به دست هم بدهند تا دست کم تا پایان این فصل تیم را سرپا نگه دارند. این‌ها هم عواملی است که برخی آن را موجب موفقیت تیم پدیده می‌دانند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.