کد خبر : 6226 / /
/

محمد موسوی والیبال را از سوم ابتدایی«۹سالگی» زیر نظر پدرش آغاز کرد.

اطلاعات شخصی:

نام کامل: سید محمد موسوی عراقی

نام مستعار: هیرو ایران - دیوار چین - سید

تولد:۳۱ مرداد ۱۳۶۶

زادگاه: دزفول، ایران

قد: ۲٫۰۳

وزن: ۹۵

دفاع: ۳۵۳

اطلاعات جایگاه:

پست: مدافع وسط / سرعتی زن

باشگاه کنونی: پیکان تهران

تیم‌ها:

لوله سازی اهواز

پتروشیمی بندر امام

پیکان تهران

داماش گیلان

گیتی پسند اصفهان

کاله مازندان

متین ورامین

تیم ملی والیبال ایران

مدال‌ها:

بازی‌های آسیایی

طلا، اینچئون ۲۰۱۴

نقره، گوانگ‌ژو ۲۰۱۰

جام ملت‌های آسیا

طلا، دبی ۲۰۱۳

طلا، تهران ۲۰۱۱

نقره، مانیل ۲۰۰

جام کنفدراسیون آسیا

طلا، تایلند ۲۰۰۸

طلا، ارومیه ۲۰۱۰

بیوگرافی کامل سید محمد‌ موسوی

محمد موسوی والیبال را از سوم ابتدایی«۹سالگی» زیر نظر پدرش آغاز کرد. پدرش اولین مربی او بود، در سال ۱۳۷۷ موسوی همراه با تیم دانش آموزان خوزستان در مینی والیبال ایران در رامسر شرکت کرد آن موقع کلاس پنجم ابتدایی بود و در آن بازی‌ها به همراه تیم دانش آموزی مقام نیاوردند. حبیب طهوری در شکل گیری والیبال موسوی نقش به سزایی داشت و اولین مربی حرفه‌ای او محسوب می‌شود. اولین سال حضور موسوی در لیگ برتر با تیم لوله سازی اهواز بود. او با حضور در باشگاه پتروشیمی در مسابقات لیگ برتر مقابل پیکان بازی کرد و توجه سرمربی حریف را جلب کرد و قرارداد ۳ ساله با پیکان بست و بعدها با بازی‌های قابل توجه به تیم ملی نوجوانان و جوانان دعوت شد. محمد موسوی جزء معدود بازیکن‌هایی است که در اکثر مسابقات، تیم ملی را همراهی کرده است... محمد موسوی در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۳ و دو دوره بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک از ستارگان تیم ملی ایران بود و بعد از لیگ جهانی ۲۰۱۳ به اوج رسید.محمد موسوی در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ به عنوان بهترین مدافع روی تور جهان معرفی شد.

باشگاهی

وی در تیم‌های لوله سازی اهواز، پتروشیمی بندر امام، پیکان، داماش، گیتی پسند و کاله سابقه بازی دارد و بعد از لیگ جهانی به متین ورامین پیوست.

پسوند محمد موسوی «عراقی»

به دلیل پسوند عراقی در نام خانوادگی او، برخی مدتها می‌پنداشتند که اصالتی عراقی دارد و حتی در این باب رسانه‌های عربی به این قضیه دامن زدند تا اینکه وی در مصاحبه‎های متعدد توضیح داد که اصالت او اراکی بوده و به سبب برخی مشکلات به دزفول مهاجرت کرده و در خوزستان به جای پسوند اراکی، عراقی به او اطلاق شده و از این رو چنین تصوری پیش آمده که اصالت او عراقی بوده است. این نکته نیز قابل ذکر است که در اراک پسوند عراقی برای نام خانوادگی معمول است که ریشه در نام قدیم منطقه اراک یعنی عراق عجم دارد.

لیگ جهانی ۲۰۱۳

موسوی در آغاز این رقابت‌ها در پوستر رسمی فدراسیون جهانی والیبال به عنوان نماینده ایران در پوستر ستارگان گروه ب قرار گرفت. محمد موسوی در این دوره از مسابقات با میانگین ۱٫۱۶ امتیاز از دفاع در هر ست، بهترین مدافع روی تور رقابت‌ها لقب گرفت. موسوی در مجموع از ۱۹۷ تلاش خود در دفاع روی تور، ۴۷ امتیاز به دست آورد و بعد از این مهم، محمد موسوی لقب هیروی ایرانی را به خود اختصاص داد. موسوی در پایان لیگ جهانی در ترکیب نهایی تیم منتخب قرار نداشت و فدراسیون جهانی والیبال، دلیلش را انتخاب بازیکن از چهار تیم برتر این مسابقات اعلام نمود. محمد موسوی پس از این لیگ جهانی ۲۰۱۳ از سه تیم ایتالیایی پیشنهاد داشت که آن‌ها را رد کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.