کد خبر : 6464 / /
/

استوری عجیب علی کریمی را می توانید در این سایت مشاهده فرمائید

 در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج به‌دنیا آمد. علی کریمی ۳ برادر و یک خواهر دارد. علی کریمی فرزند چهارم خانواده است. علی کریمی اصالتاً لاهیجانی است. علی کریمی پس از گرفتن مدرک تحصیلی دیپلم؛ همانند برادرش فرشید، به صورت حرفه‌ای به فوتبال روی آورد و مدتی با او هم‌بازی بود.

قبض برق علی کریمی

علی کریمی

او در تابستان سال ۱۳۹۱ از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان سپاهان پیوست. او دارای سابقه عضویت در تیم جوانان سپاهان است وی چهار سال در این تیم عضویت داشت ۵۶ بازی رسمی انجام داد ۴ گل به ثمر رساند. وی با سپاهان یک بار قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد.

وی در تابستان ۱۳۹۵ با قرار دادی پنج ساله به تیم دینامو زاگرب کرواسی پیوست و در ادامه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی برای داشتن فرصت بیشتر جهت بازی برای یک نیم فصل به لوکوموتیو زاگرب قرض داده شد. اما موفق نبود و در بازگشت به دینامو زاگرب قراردادش را فسخ کرد.

استایل قدیمی علی کریمی

علی کریمی

بازگشت به سپاهان

وی مجدداً به تیم سپاهان بازگشت.

استقلال

فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹

در فصل ۲۰۱۸ با قراردادی یک ساله به استقلال پیوست وی برای اولین بار در هفته اول لیگ برتر و در بازی مقابل پیکان تهران برای استقلال بازی کرد و اولین گلش را در هفته ۲۱ لیگ برتر و بازی با نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند وی اولین بار در بازی برگشت مقابل السد در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ در اسیا برای استقلال به میدان رفت او اولین گل آسیایی خود را برای استقلال در بازی مقابل الهلال عربستان با ضربه سر دقیق به ثمر رساند وی در این فصل در ۲۶ بازی در لیگ برتر به بازی رفت و دو گل به ثمر رساند و در ۲ بازی از جام حذفی و ۵ بازی از لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت و یک گل زد.

فرزندان علی کریمی

عکس پسران علی کریمی هاوش و هیرسا و دختر علی کریمی هیما

علی کریمی

علی کریمی

این بازیکن فوتبال مشهور ایرانی که تا سوم راهنمایی از جمله دانش‌آموزان ممتازی به شمار می رفته است، در دوران دبیرستان با افت تحصیلی رو به رو می ‌شود و در نهایت تحصیلات خود را با اخذ مدرک دیپلم به پایان می رساند و پس از آن روی فوتبال متمرکز می شود و انصافا هم تمرکز به جایی داشته است و در این عرصه موفق عمل کرده است.

علی کریمی فوتبال خود را از سال ۱۳۶۹ یعنی وقتی که ۱۲ سال سن داشته است با بازی در تیم نوجوانان باشگاه فوتبال نفت تهران شروع کرد. این تیم جایی بوده است که برادر بزرگتر او یعنی فرشید کریمی، یک سال پیش از ورود او در آن توپ می زده است.

کریمی بعد از چند تغییر باشگاه به فتح تهران انتقال یافت، او در این تیم ابتدا در رده جوانان بازی می‌ کرد و توانست در سال ۱۳۷۵ به تیم بزرگسالان آن راه یابد. علی کریمی در مجموع ۲ فصل برای باشگاه فتح تا سال ۱۳۷۷ بازی کرد که این مدت بازی او خدمت سربازی وی محسوب شد.

علی کریمی

علی کریمی

اگر بخواهیم زندگی شخصی علی کریمی را زیر ذره بین قرار دهیم باید بدانید که او در سال ۱۳۷۸ ازدواج کرده است. نام همسر علی کریمی سحر داوری است. حاصل ازدواج او سه فرزند است. او دو پسر و یک دختر دارد. نام پسران علی کریمی هاوش و هیرسا است و نام دختر علی کریمی هم هیما است.

علی کریمی به نسبت زود ازدواج کرده است و خودش ازدواج زودهنگام خود را از جمله دلایل موفقیتش تلقی کرده است.  او در این خصوص که فرزندانش مانند او بازیکن فوتبال شده و وارد این ورزش شوند ابراز علاقه کرده ‌است، اما این را هم عنوان کرده است که فرزندانش را به فوتبال بازی‌کردن مجبور نمی ‌کند و ترجیح می ‌دهد بچه هایش در انتخاب آینده خود آزاد باشند و آزادانه تصمیم بگیرند. جالب است بدانید که  همسر وی چندان اهل فوتبال نیست و حتی اخبار در مورد همسرش را هم در دنیای ورزش دنبال نمی‌کند.

احتمالا می دانید که علی کریمی در زمان خداحافظی از فوتبال در تیم تراکتورسازی تبریز بازی می کرد. در این مورد همسر او تاثیرگذار بوده است. چرا که آذری بودن همسر علی کریمی باعث شد تا از علی بخواهد اگر قرار است به پایان فوتبالش برسد، حداقل یک سال هم در تبریز توپ بزند و او هم این کار را کرد.

علایق علی کریمی

علی کریمی

او با برخی از بازیکنان و هنرمندان از قبیل حامد کاویانپور، علی انصاریان و پوریا پورسرخ روابط نزدیک و دوستانه دارد.

کریمی فقط به ورزش علاقه ندارد و به سینما و موسیقی هم علاقه مند است اما متاسفانه چندان اهل مطالعه نیست و چنانچه فرصت داشته باشد، روزنامه می‌خواند. او به ‌جز فوتبال به ورزش های دیگر هم علاقه مند است از جمله والیبال ساحلی را هم دنبال می کند. وی در اوقات فراغت خود به شمال سفر می کند. وی بازی مجید نامجو مطلق، دیمیتریو آلبرتینی و دیگو مارادونا را بسیار دوست داشته است.

علی کریمی

علی کریمی حس وطن دوستی خوبی دارد و به این دلیل هم به زندگی در خارج از کشور علاقه ندارد و به همین علت هم چندین بار پیشنهاد تیم ‌های خارجی را نپذیرفته است.

علی کریمی به سریال های ایرانی هم علاقه زیاد دارد و دیدن این سریالها را به هر فیلم دیگری ترجیح می دهد. او به اتومبیل و مجلات مرتبط به اتومبیل و ماشین علاقه زیادی دارد. اگر مجله در دسترس نداشته باشد حتما به سایت ها سر می زند. او ماشین بی ام دابلیو را بسیار دوست دارد.

علی کریمی

شغل دوم علی کریمی چیست؟

اغلب افراد در عرصه ورزش و هنر دارای شغل دومی هم هستند و علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست. او در زمانی که در تیم فتح بازی می‌ کرد با خودروی پیکان اش در خیابان‌ های کرج مسافرکشی می ‌کرد و این کار را تا زمانی که درآمدش افزایش پیدا کرد، انجام می داد. بعد از این که اوضاع مالی کریمی بهبود پیدا کرد او از این کار دست کشید و به کار در عرصه ساخت ‌و ساز ساختمان روی آورد. وی از سهامداران پوشاک ورزشی مجید به شمار می رود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.