کد خبر : 6606 / /
/

امیر قلعه نویی از پرافتخاترین سرمربی های ایران می باشد.

بیوگرافی امیر قلعه نویی

همسر و پسر امیر قلعه نویی کیست

امیر قلعه نویی متولد 1 آذر 1342 در تهران، سرمربی فوتبال است. امیر قلعه نویی پیشینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را دارد. امیر قلعه نویی تیم استقلال تهران را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲، و تیم سپاهان اصفهان را هم سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به مقام قهرمانی رساند.  امیر قلعه نویی هم‌اکنون با ۵ بار قهرمانی به همراه تیم‌های استقلال و سپاهان، چهار نایب قهرمانی به همراه تیم‌های استقلال، تراکتورسازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و سپاهان اصفهان و یک مقام سومی به همراه تیم استقلال، پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران است. امیر قلعه نویی توانسته دو قهرمانی در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۷ و یک نایب قهرمانی در سال ۱۳۸۳ در جام حذفی ایران به همراه تیم استقلال تهران به دست آورد.

بیوگرافی امیر قلعه نویی

تحصیلات دانشگاهی ندارد اما بعنوان بازیکن در پست هافبک سال ها درخشید و حالا از پرافتخارترین مربیان ایران که به ژنرال معروف می باشد.

خانواده 7 نفره

نام اصلی اش اردشیر قلعه نویی با اصالت نیشابوری است.

امیر قلعه نویی

در یک خانواده پرجمعیت با 7 خواهر و برادر بزرگ شد، پدرش راننده ماشین سنگین ولوو بود که در هفت سالگی اش او درگذشت.

ورود به فوتبال

فوتبال را در کودکی از میدان انصاری نازی آباد در کنار برادر بزرگترش شروع کرد تا اینکه سال 1355 وقتی 13 ساله بود به تیم جوانان افسر رفت.

او سپس در تیم سازمان فوتبال نیز مدتی حضور داشت.

راه آهن تا استقلال و تیم ملی

فوتبال حرفه ای را در سال 1358 وقتی 16 ساله بود با ورود به تیم راه آهن شروع کرد، دو سال در راه آهن بود سپس 6 سال در شاهین بازی کرد.

او در سال 1366 بازیکن لژیونر شد و یکسال در السد قطر بازی کرد تا اینکه سال 67 در 25 سالگی به استقلال پیوست و به مدت 10 سال بازیکن این باشگاه بود.

قلعه نویی از سال 65 به تیم ملی رفت و سابقه 20 بازی و یک گل زده هم دارد، ایشان در سال 1376 وقتی 34 ساله بود از بازی در فوتبال خداحافظی کرد.

امیر قلعه نویی

مربیگری

دوره مربیگری را بصورت کوتاه در باشگاه بایر لورکوزن گذراند سپس مدتی کوتاه مربی تیم کشاورز بود تا اینکه در فصل 1380 به برق تهران رفت.

در سال 1381 به استقلال اهواز رفت تا اینکه سال 1382 تا 1385 هدایت استقلال تهران را بدست کرد، آخرین حضور او در استقلال سال 91 تا 94 بود.

از سال 94 – 96 دو سال هدایت تراکتورسازی تبریز را برعهده گرفت سپس سال 96 – 97 در ذوب آب و سال 97 – 98 نیز سرمربی سپاهان اصفهان بود.

پرافتخارترین مربی لیگ

ایشان در دوران سرمربیگر خود 5 بار استقلال و 2 بار سپاهان را به قهرمانی در لیگ برتر رساند و سابقه 5 نایب قهرمانی هم با تیم های مختلف لیگ را دارد.

همین آمار باعث شده لقب پرافتخارترین سرمربی را سالها یدک بکشد.

تجربه مسافرکشی

قلعه نویی در اوایل شروع فوتبال خود با اولین حقوق و فروش طلاهایش مادرش یک پیکان مدل 61 گرفت تا برای امرار معاش خانواده مسافرکشی کند.

امیر قلعه نویی

از رستوران داری تا مبل فروشی

حالا این سرمربی فوتبال علاوه بر رستوران داری در اکباتان و ونک، یک مبل فروشی لاکچری در خیابان ولی عصر و استخر و سونای VIP دارد.

او در ساخت و ساز هم فعال است که کار نظارت پروژه هایش زیر نظر دوستانش می باشد.

طرفدار بارسلونا

تمام بازی ها خارجی را که دنبال می کنم، صرفا به جهت این است که چیزی یاد بگیرم؛ فوتبال بارسلونا را واقعا دوست دارم چون سرعت دارد.

90 نمی دیدم

باور کنید معمولا ساعت 11 تا 11:30 می خوابم و ساعت 6 از خوابی بلند می شوم و فرصتی برای دیدن برنامه 90 نمی شود.

با این حال پخش برنامه نود از 20 اسفند 1397 برای همیشه متوقف شد.

اهل خرافات و طلسم

قلعه نویی به شدت اهل خرافات است، گفته شده یکبار در سپاهان و یکبار در تراکتورسازی از یک فرد مشهور خواسته تا تیمش را از طلسم در بیاورد.

علی پروین را دوست دارد

اراده خاصی به علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس دارد و از او بعنوان سلطان سلطان ها نام می برد که هم از نظر اخلافی و هم فنی بسیار قبولش دارد.

امیر قلعه نویی

تفریحات

در مواقع بیکاری در منزل پینگ پنگ و والیبال بازی می کند و در فصل خود اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد به توچال می رود تا اسکی کند.

هدایت تیم ملی ایران

قلعه نویی برای اولین بار در 17 مرداد 1385 وقتی 43 ساله بود هدایت تیم ملی را بدست گرفت تا بتواند ایران را به مقام قهرمانی جام ملت های آسیا برساند.

اما در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب کره جنوبی شد تا در سال 1386 از تیم ملی کنار برود.

با گذشت 13 سال و بعد از جدایی کارلوس کیروش ،آقای امیر قلعه نویی اینبار سال 98 در 56 سالگی و با کوله باری از تجربه دوباره هدایت تیم ملی را بدست گرفت.

همسر و پسر امیر قلعه نویی کیست

امیر قلعه نویی و همسرش سالهاست ازدواج کرده که ثمره این زندگی یک دختر بنام خاتون و یک پسر بنام هوتن می باشد، هوتن مدتی فوتبالیت بود و حالا تاجر است.

امیر قلعه نویی

نام اصلی پسر امیر قلعه نویی، محمد هوتن میباشد که متولد 16 فروردین 1375 در تهران است او تنها پسر امیر قلعه نوعی سرمربی فوتبال بوده که به دلیل شهرت پدرش مورد توجه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی قرار میگیرد.

او در اینستاگرام فعالیت های متعددی دارد و علاقه زیادی به ماشین دارد.

امیر قلعه نویی

در سالهای اخیر به دلیل خرید و فروش خودروهای گرانقیمت توجه برخی از رسانه های کشورمان را به خود جلب کرده است و همچنین مخاطبان فوتبال پیج اینستاگرامش را دنبال میکنند.

خودروی پورشه هوتن قلعه نوعی چند سال پیش در روزنامه های ورزشی سر و صدای زیادی کرد و بیشتر عکاسان زندگی او را به تصویر میکشاندند.

شغل

او در مصاحبه اش گفته است که دارای رستوران است که پدرش تاسیس کرده است و در این رستوران مشغول به کار میباشد

از پژو 206 تا پورشه و مازاراتی

هوتن قلعه نوعی میگوید که زمانی گواهینامه گرفته پژو 206 خریده است و زمانی که کاملا رانندگی را مسلط شده پورشه و مازاراتی خریده است.

امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی

تصادف با پورشه

من یک سال بود این ماشین‌ را داشتم ولی ازش خسته نشده بودم. شاید یکی از دلایل فروش این ماشین پدرم بود. می‌گفت تو با این سن کم وقتی با این ماشین در خیابان رانندگی می‌کنی دل بچه‌های مردم آب می‌شود و می‌گویند کاش ما هم می‌توانستیم چنین ماشینی سوار شویم.

علاقه به فوتبال

او میگوید که دوست ندارم هیچ وقت زیر سایه پدرم باشم. آن سالی که جوانان استقلال بازی می‌کردم حرف و حدیث‌هایی به وجود آمد که ترجیح دادم در تیم‌های پدرم نباشم.

امیر قلعه نویی

دوست نداشتم مردم بگویند به خاطر پدرش بازی می‌کند یا به خاطر پدرش به تیم‌های بزرگ راهش داده‌اند. من «پارسه» را انتخاب کردم چون آقای عابدینی یه تم پرسپولیسی دارد و کسی نمی‌تواند بگوید به خاطر پدرش او را به تیمش برده است.

زندگی مرفه هوتن قلعه نوعی

او در اینباره میگوید نه از بچگی در خانواده مرفهی نبودم درست است در جردن زندگی می‌کردم ولی آن موقع جردن مثل الان اسم در نکرده بود. ما در برج‌های دوما زندگی می‌کردیم. می‌گویم برج فکر نکنید یک برج خیلی خوبی بود. البته خدا را شکر می‌کنم و خیلی‌ها آرزو داشتند آنجا زندگی کنند.

امیر قلعه نویی

پرسش و پاسخ

  • امیر قلعه نویی چند سالش است؟
    58
  • امیر قله نویی همسر دارد؟
    بله
  • امیر قلعه نویی فرزند دارد؟
    دو فرزند دارد.
  • امیر قلعه نویی در چه تیم هایی بوده است؟
    قهرمانی در اولین دوره لیگ قدس (1364) همراه با تیم تهران الف قهرمانی در لیگ فوتبال قطر (1988/1367) همراه با السد قطر قهرمانی در جام حذفی فوتبال قطر (1988/1367) همراه با السد قطر قهرمانی در لیگ باشگاه های ایران (لیگ قدس) (1369) همراه با استقلال تهران قهرمانی در جام باشگاه های آسیا (1370) (91–1990) همراه با استقلال تهران قهرمانی در جام باشگاه های تهران (1370) همراه با استقلال تهران قهرمانی در سوپر جام تهران (1373) همراه با استقلال تهران قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران (1375) همراه با استقلال تهران نایب قهرمانی در جام حذفی تهران 1359 همراه با راه آهن تهران نایب قهرمانی در جام باشگاه های تهران 1364 و 1365 همراه با شاهین تهران نایب قهرمانی در جام باشگاه های تهران 1368 و 1369 همراه با استقلال تهران نایب قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران 1369 همراه با استقلال تهران نایب قهرمانی در جام باشگاه های آسیا (1370) (92–1991) همراه با استقلال تهران نایب قهرمانی در جام باشگاه های ایران (لیگ آزادگان) 1371 و 1373 همراه با استقلال تهران دوران سرمربی گری قهرمانی در جام حذفی 81–1380 به همراه تیم استقلال تهران قهرمانی در لیگ برتر 85–1384 به همراه تیم استقلال تهران قهرمانی در بازی های قهرمانی غرب آسیا 2007 به همراه تیم ملی فوتبال ایران قهرمانی در جام حذفی 87–1386 به همراه تیم استقلال تهران قهرمانی در لیگ برتر 88–1387 به همراه تیم استقلال تهران قهرمانی در لیگ برتر 89–1388 به همراه تیم سپاهان اصفهان قهرمانی در لیگ برتر 90–1389 به همراه تیم سپاهان اصفهان قهرمانی در لیگ برتر 92–1391 به همراه تیم استقلال تهران نایب قهرمانی در لیگ برتر 83–1382 به همراه تیم استقلال تهران نایب قهرمانی در جام حذفی 83–1382 به همراه تیم استقلال تهران نایب قهرمانی در لیگ برتر 91–1390 به همراه تیم تراکتورسازی تبریز نایب قهرمانی در جام حذفی 96–1395 به همراه تیم تراکتورسازی تبریز نایب قهرمانی در لیگ برتر 97–1396 به همراه تیم ذوب آهن اصفهان
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.