کد خبر : 6694 / /
/

امیر غفور( زادهٔ ۱۶ خردادماه ۱۳۷۰ در شهرستان کاکی روستای شیخیون) بازیکن ۲۰۲ سانتی متری تیم ملی والیبال مردان ایران و باشگاه والیبال لوبه است.

امیر غفور( زادهٔ ۱۶ خردادماه ۱۳۷۰ در شهرستان کاکی روستای شیخیون) بازیکن ۲۰۲ سانتی متری تیم ملی والیبال مردان ایران و باشگاه والیبال لوبه است. امیر غفور در کاشان والیبال خویش را آغاز کرد. وی بعد از طی کردن مرحله های ترقی سر از تیم ملی جوانان درآورد و در ادامه لیگ بهمراه باریج اسانس کاشان درخشش خاصی داشت و به تیم ملی ایران دعوت گردید.

امیر غفور  بعد از سال هایی که در چند باشگاه ایران از جمله پیکان بازی میکرد ، سال ۱۳۹۷ به مونزا ایتالیا پیوست و بعد از درخششی که در آن تیم و به خصوص در لیگ ملت های جهان سال ۲۰۱۹ داشت به پیشنهاد تیم لوبه ایتالیا که قهرمان فصل قبل اروپا بود به آن تیم پیوست.

غفور در مسابقه های انتخابی المپیک ۲۰۱۲ از ستاره های تیم ملی بود. غفور در مسابقه های قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳ بعنوان برترین اسپک زن انتخاب گردید و نخستین جایزه معتبر خویش را در این مسابقه ها بدست‌آورد . غفور در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ یکی از ستاره های تیم ملی والیبال ایران بود. در لیگ جهانی ۲۰۱۵ وی به دلیل مصدومیت قادر به بازی در ترکیب ثابت تیم نبود و کواچ در اغلب بازیها از شهرام محمودی بعنوان قطر پاسور تیم ملی استفاده کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.