کد خبر : 6708 / /
/

حسین رضازاده داری قد 186 سانتی متر است

 نام:حسین

نام خانوادگی:رضازاده

تاریخ تولد:22 اردیبهشت 1357

محل تولد :اردبیل

قد:1٫86 سانتی متر

رشته ورزشی :وزنه برداری

فرزندان:ابوالفضل ، فاطمه ، محمد مهدی

حسین رضازاده متولد 22 اردبهشت سال 1357 در اردبیل است، او از 14 سالگی شروع به ورزش وزنه برداری کرد. حسین یک برادر و پنج خواهر دارد و پدرش راننده کامیون بوده و الان بازنشسته است.حسین رضازاده و همسرش در مکه با هم ازدواج کردند که این مراسم از تلویزیون هم پخش شد . او سه فرزند به نام های ابوالفضل 14 ساله ، فاطمه 9 ساله و محمدمهدی 6 ساله دارد.

حسین رضازاده در سال 2002 پیشنهاد یونان برای کسب شهروندی یونان در ازای دریافت ماهانه 20 هزار دلار را رد کرد همچنین تقاضای مشابه ترکیه را مبنی بر تغییر تابعیت خود به ترکیه و دریافت 10 میلیون دلار پاداش در صورت قهرمانی در المپیک آتن و دریافت ماهانه 20 هزار دلار رد کرد.

حسین رضازاده

نام رضازاده در بین اسطوره های المپیک

کمیته حمل ونقل لندن در آستانه المپیک لندن ،در نقشه مترو ویژه لندن اقدام به نامگذاری ایستگاهها به نام اسطوره های المپیک نمود.در این نقشه اسامی بزرگانی چون حسین رضازاده، قهرمان و رکورددار فوق سنگین وزنه برداری المپیک در کنار بزرگانی چون نعیم سلیمان اوغلو، جان دیویس، واسلی آلکسیف و پیروس دیماس به چشم می خورد. ایستگاه جنوبی لندن ،بنام حسین رضازاده نامگذاری شده است.

حسین رضازاده مدیر تیم های ملی، قهرمان پیشین جهان و دارندهٔ 2 مدال طلای المپیک، از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری به عنوان سفیر این سازمان منصوب شد. تاماش آیان رئیس فدراسیون وزنه برداری جهانی ضمن تمجید و تقدیر از سال ها زحمات وی در این رشتهٔ ورزشی و فعالیت هایی که در راه آماده سازی ملی پوشان تمامی رده های سنی ایران انجام داده است، وی را به عنوان سفیر IWF انتخاب و معرفی کرد.

خداحافظی و انصراف از المپیک

2 مرداد 1387 رضازاده از مسابقات رسمی خداحافظی کرد و به این ترتیب، شرکت او در المپیک پکن منتفی شد. علت انصراف وی از شرکت در المپیک، فشارهای سنگین تمرین در طول دهه اخیر اعلام شد. گفته شد که وی به دستور پزشکان از حضور در بازی های المپیک امتناع کرده است .در روزهای پیش از آن خبرهایی مبنی بر شرکت نکردن حسین رضازاده در آزمایش های دوپینگ منتشر شده بود و برخی رسانه ها نیز خداحافظی وی را غیر معمول دانستند.

1 روز پس از کناره گیری رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری مشکلات عروقی را دلیل خداحافظی او دانست. اما 2 روز پس از کناره گیری قضیه شکل دیگری به خود گرفت. ابراهیم نیرومند مشکلات جسمانی ناشی از بالا بودن فشار خون و قند خون را علت کناره گیری رضازاده دانست. اما در رسانه های مختلف دلایل مختلفی هم از زبان او منعکس شد:... رضازاده در تمرینات زود خسته می شد و به رکوردهای قبلی اش نمی رسید... نوسانات زیادی داشت و تا حدودی افسردگی هم گرفته بود. اما در همان زمان در مصاحبه ای که رضازاده با صدا و سیما داشت علت کناره گیری اش را آسیب دیدگی رباط صلیبی پا هنگام تمرین بیان کرد

حسین رضازاده تاکنون دو بار مدال طلای مسابقات المپیک را برای ایران برده است. وی صاحب رکورد دو ضرب دستهٔ +105 کیلوگرم تا پیش از مسابقات جهانی 2015 آمریکا بود و پیش از مسابقات جهانی وزنه برداری در فرانسه صاحب رکورد یک ضرب دستهٔ +105 کیلوگرم این رشته ورزشی نیز بود. او در ایران به عنوان «قهرمان قهرمانان» نیز انتخاب شده است. آخرین قهرمانی وی مربوط به بازی های آسیایی دوحه است.

المپیک:

Gold medal.svg المپیک 2000 سیدنی

Gold medal.svg المپیک 2004 آتن

مسابقات جهانی:

 Gold medal.svg 2006 سانتو دومینگو

 Gold medal.svg 2005 دوحه

 Gold medal.svg 2003 ونکوور

 Gold medal.svg 2002 ورشو

 Bronze medal.svg 1999 آتن

 بازی های آسیایی:

Bronze medal.svg 1998 بانکوک

Gold medal.svg 2002 بوسان

Gold medal.svg 2006 دوحه

جمع مدالهای حسین رضازاده:8 مدال طلا (2 مدال المپیک؛ 4 مدال جهانی و 2 مدال بازی های آسیایی) و 2 مدال برنز است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.