کد خبر : 19283 / /
/

قیمت خودرو | خرید خودرو | هزینه خودرو

قیمت خودرو امروز را در این خبر بخوانید.

قیمت خودرو با تغییراتی همراه شد. قیمت خودرو در سایت دیوار با تغییراتی مواجه شد. قیمت خودرو این روزها نوسان کمتری دارد. قیمت خودرو اما در وضعیت رکود است. اخبار مربوط به قیمت خودرو را در خبر روز دنبال کنید. 

قیمت پراید امروز کاهش آرامی را تجربه کرد!

 در بین خودروهای پراید موجود در بازار پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۱ از ۱۸۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای پژو موجود در بازار نیز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۲۹۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۹۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت یک میلیون تومان ارزان شده است و ۳۰۱ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای دنا نیز این کاهش قیمت ها مشهود است به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۴۰۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۰۲ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای تیبا نیز تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۲۰۷ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۰۶ میلیون تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری ،کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: از هفته گذشته خودروها در بازار به دلیل امضاء نشدن تواق‌نامه برجام، با افزایش قیمت جزئی همراه بود. البته در این هفته نیز به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد. اگر افزایش قیمتی نیز اتفاق بیافتد، جزئی است.

به گفته او، وزیر صمت اعلام کرد که سال آینده خودروهای اقتصادی وارد بازار می‌شوند. اما به نظر نمی‌رسد این وعده نیز مانند وعده‌های دیگر وزیر تحقق یابد. تا زمانی که این صحبت‌ها و وعده‌های خودرویی عملی نشود، تاثیری در بازار و قیمت‌ها ندارد.

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نواسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود.  بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده یک خودرو دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

؛ تعطیلات روزهای اخیر موجب شد تا محصولات ایران خودرو امروز بدون تغییر قیمت وارد بازار شوند. نوسان اندک نرخ دلار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو این ثبات قیمت را به آن نسبت می دهند و معتقدند که با توجه به تداوم تعطیلی کشورهای اطراف بازار نیز همچنان در تعطیلات بسر می برد و این امر موجب شده تا قیمت خودرو تغییر قیمتی نداشته باشد.

علاوه بر محصولات ایران خودرو امروز سایپایی ها نیز تغییر قیمتی در بازار نداشتند و بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند تا سکوت در بازار خودرو حاکم باشد.    

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز تغییر قیمت نداشته است، با این شرایط «دنا معمولی» امروز 392 میلیون تومان قیمت خورد و «رانا پلاس» در بازار 302 میلیون دست به دست شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات»در بازار بدون تغییر 510 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شد. با این شرایط امروز «سمند LX» در بازار تغییر قیمت نداشت و 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار 352 میلیون تومان باقی ماند، «سمند سورن پلاس» هم امروز 355 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز  399 میلیون قیمت خورد و تغییر قیمتی در بازار نداشت و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم 405 میلیون تومانی شد.

قیمت خودرو

قیمت دنا پلاس و راناپلاس در بازار و کارخانه چقدر تفاوت دارد؟

قیمت خودرو دنا پلاس دنده‌ای توربو نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و روی سطح ۴۹۰ میلیون تومان متوقف شد. اما نسبت به پنج شنبه هفته گذشته ما شاهد یک افت قیمت پنج میلیون تومانی هستیم. در مورد رانا پلاس نیز شرایط به همین شکل بود و این محصول نیز بدون تغییر قیمت در کانال ۳۰۰ میلیون تومان ایستاد.

 البته دنا پلاس دنده‌ای توربو هفته گذشته را پرنوسان پشت سر گذاشت. این خودرو روز یکشنبه هفته گذشته ۴۹۴ میلیون تومان قیمت داشت و در روز دوشنبه با کاهش دو میلیون تومانی روبرو شد و تا کانال ۴۹۲ میلیون تومان عقب نشست. این افت روز سه شنبه متوقف شد، اما در روز چهارشنبه دنا پلاس دنده‌ای توربو  با افزایش ۵ میلیون تومان به کانال ۴۹۵ میلیون تومان بازگشت.

این محصول ایران خودرو نسبت به ۳۱ روز گذشته نیز افت قیمت ۶ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است. اما در مقایسه با ابتدای امسال که دنا پلاس دنده‌ای توربو ۴۶۶ میلیون تومان قیمت داشت، یک افزایش قیمت ۲۴ میلیون تومانی دیده می‌شود.

قیمت بازار و کارخانه دنا پلاس دنده‌ای توربو نیز یک اختلاف ۱۴۴ میلیون تومانی دارد. در حال حاضر ایران خودرو این محصول را ۳۴۵ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان به فروش می‌رساند. اما زمانی که دنا پلاس دنده‌ای توربو  به بازار می‌رسد قیمت اش به ۴۹۰ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت خودروی رانا پلاس به چقدر رسید؟

خودروی رانا پلاس نیز یکشنبه هفته گذشته را با نوسان دو میلیون تومانی پشت سر گذاشت. در واقع رانا پلاس در روز یکشنبه هفته قبل ۲۹۸ میلیون تومان قیمت داشت، اما در روز چهارشنبه با یک افزایش دو  میلیون تومانی به کانال ۳۰۰ میلیون تومان بازگشت.

در مقایسه با یک ماه قبل نیز رانا پلاس کاهش یک میلیون تومانی را به ثبت رسانده است، اما نسبت به نخستین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱، ما شاهد افزایش ۲۹ میلیون تومانی قیمت این خودرو هستیم.

در مورد اختلاف قیمت کارخانه و بازار رانا پلاس نیز عدد ۸۵ میلیون تومانی دیده می‌شود. هم اکنون ایران خودرو این محصول را به قیمت ۲۱۴ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان می‌فروشد، این در حالی است که در بازار ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.