کد خبر : 19479 / /
/

حوادث | حوادث اجتماعی | حوادث خانوادگی

قاتل وحید مرادی به اعدام محکوم شد!

روز ۱۱ تیرماه سال ۹۷ مأموران پلیس تهران از قتل یکی از اشرار معروف تهران به نام وحید مرادی در زندان رجایی شهر باخبر و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. وحید مرادی از اشرار معروف کشور ۱۶‌سابقه کیفری در پرونده‌اش داشت که آخرین بار به اتهام قتل یکی از دوستانش در یک مهمانی شبانه تحت تعقیب قرار گرفته و در مرز ترکیه دستگیر شده‌بود تا اینکه روز حادثه هنگام هواخوری در زندان با دو گروه از زندانیان درگیر شد و در آن درگیری با پنج ضربه چاقو از سوی سه زندانی به قتل رسید.

با ثبت این اطلاعات، مأموران در اولین گام از تحقیقات، دوربین‌های مداربسته زندان را بررسی و بعد از تحقیق از چند شاهد، ۱۷نفر از زندانیان را بازداشت کردند. روند بازجویی از متهمان نشان داد دو مرد به نام‌های عباس و سعید عاملان قتل هستند. به این ترتیب، سعید ۴۷ ساله که سوابقی از جمله شرکت در سرقت مسلحانه طلافروشی لاهیجان و ارتکاب دو قتل در پرونده‌اش ثبت شده‌بود، تحت بازجویی قرار گرفت. متهم در بازجویی‌ها اتهامش را انکار کرد و گفت: «وقتی وحید به زندان آمد از همان موقع شروع به کری‌خوانی کرد و گفت من عقاب ایران هستم. او زندانیان را مجبور می‌کرد از دستوراتش اطاعت کنند. خلاصه همیشه خودش را بالا می‌دانست و زندانیان را زیر‌دست خودش حساب می‌کرد. این گذشت تا روز حادثه. آن روز برای هواخوری به حیاط رفته‌بودیم و بعد از برگشت به سلول، یک دفعه وحید و نوچه‌هایش در حالی که آب و روغن داغ و چاقو و قمه به دست داشتند، وارد سلول ما شدند. یکی از آشنا‌های وحید در سالن پایین را باز گذاشته‌بود به همین‌خاطر آن‌ها توانسته بودند به سلول ما در طبقه دوم بیایند. درگیری شروع شده و بالا گرفته‌بود که یک دفعه دیدم وحید در حالی که چند ضربه چاقو خورده روی زمین افتاده‌است. باور کنید ندیدم چه کسی وحید را کشت.»

دیگر متهم عباس نام داشت. او سال‌۸۵، به اتهام قتل یکی از اعضای خانواده‌اش دستگیر، اما موفق به رضایت شده‌بود. عباس هم با انکار جرمش گفت: «وحید در زندان می‌گفت کفتار‌ها باید پایین و شیر‌ها باید بالا بنشینند. آن روز هم با ۵۰ نفر از نوچه‌هایش به ما حمله کردند و نفهمیدم چه کسی به او ضربه زد.»

تأیید حکم قصاص

در روند تحقیقات عباس تبرئه شد، اما برای سعید به اتهام مباشرت در قتل و برای دیگر متهمان به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. اولین جلسه در شعبه چهارم دادگاه تشکیل شد و در آن جلسه، سعید با حکم قضایی به قصاص و دیگر متهمان به حبس محکوم شدند. رأی صادره به دیوان عالی کشور فرستاده‌شد، اما با نقض این رأی از سوی قضات شعبه ۳۹ دیوان، متهمان بار دیگر محاکمه شدند و حکم قصاص برای دومین‌بار صادر شد. با نقض دوباره رأی صادره، سعید برای سومین بار در همان شعبه محاکمه شد و در آخرین دفاعش گفت: «افراد زیادی در درگیری روز حادثه حاضر بودند. امکان دارد مقتول با ضربه چاقوی یکی از آن‌ها کشته شده باشد. بی‌گناهم و درخواست تبرئه دارم.» در پایان هیئت قضایی، با توجه به انکار‌های متعدد، اما با توجه به مدارک و شواهد موجود، متهم را برای سومین‌بار به قصاص محکوم کرد. پرونده با اعتراض وکیل متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما رأی صادره این‌بار در یکی از شعبات دیوان مهر تأیید خورد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.