کد خبر : 19815 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی خانوار | یارانه نقدی جدید

یارانه نقدی به زودی قطع شده و مردم به جای آن کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند!

یارانه نقدی تیر به تازگی واریز شد. یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی واریز شد. یارانه نقدی افرادی که جامانده بودند نیز قابل برداشت شد. یارانه نقدی معوق جاماندگان نیز تا آخر هفته واریز خواهد شد. اخبار درباره یارانه نقدی را در خبر روز دنبال کنید.

یارانه نقدی

پایان یارانه پس از سه دولت!

 

 با وجود انکارهای قبلی پرداخت کالایی یارانه جدید از سوی مقامات رسمی، صحبت‌های امروز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد یکبار دیگر این احتمال را زنده کرد.

شخص رئیس‌جمهور در زمان اعلان اجرای برنامه اصلاح ارزی دولت گفته بود که تا دو ماه یارانه جدید به صورت نقدی پرداخت می‌شود و بعد از فراهم شدن زیر ساخت‌های بانکی به صورت کالایی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

این مهلت دو ماهه بعدتر به سه ماه رسید و در نهایت هربار که صحبت از پرداخت کالایی و غیر نقدی به میان آمد، مسئولان انجام آن را تا اطلاع ثانونی به زمان دیگری موکول کردند.

تجربه نشان می‌دهد که هر بار مسئولان یا مقامات موضوعی را تکذیب و منکر شده‌اند، مردم با وضعیتی برعکس مواجه شدند. به همین دلیل صحبت‌های اخیر وزیر اقتصاد و امور دارایی در خصوص واریز نقدی یا کالایی یارانه معیشتی برای طرفداران دریافت نقدی یارانه حائز اهمیت است.

با وجود انکارهای قبلی پرداخت کالایی یارانه جدید از سوی مقامات رسمی، صحبت‌های امروز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد یکبار دیگر این احتمال را زنده کرد.

شخص رئیس‌جمهور در زمان اعلان اجرای برنامه اصلاح ارزی دولت گفته بود که تا دو ماه یارانه جدید به صورت نقدی پرداخت می‌شود و بعد از فراهم شدن زیر ساخت‌های بانکی به صورت کالایی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

این مهلت دو ماهه بعدتر به سه ماه رسید و در نهایت هربار که صحبت از پرداخت کالایی و غیر نقدی به میان آمد، مسئولان انجام آن را تا اطلاع ثانونی به زمان دیگری موکول کردند.

با این حال مواردی مثل معاون استاندار ایلام هم بودند که از اجرای آزمایشی پرداخت کالایی یارانه معیشتی در بخش‌هایی از حوزه استحفاظی خود سخن بگویند.

پرداخت کالایی یا نقدی یارانه معیشتی جدید از آن حیث اهمیت دارد که بسیاری از شهروندان دریافت پول نقد را بر دریافت کالا ترجیح می‌دهند.

به باور طیفی از کارشناسان اقتصادی، مبلغ یارانه‌های نقدی هرقدر هم که ناچیز باشد برای بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه تنها منبع اصلی و پایدار درآمد تلقی می‌شود. شاهد این ادعا واکنش‌های منفی است که افکار عمومی نسبت به پرداخت غیر نقدی یارانه دارند.

در چنین شرایطی دور انتظار نیست که یک بار دیگر نظیر چنین واکنشی نسبت به صحبت‌های اخیر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی اتخاذ شود.

 

یارانه نقدی | در کدام «دهک» قرار دارید؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

جزییات ثبت نام جاماندگان برای دریافت یارانه

در این میان، هفته گذشته هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند.

بنا به توضیح او، ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا ۱۰ روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم.

وی با بیان اینکه از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد، تاکید کرد: در ابتدای سال آینده تصمیمی اخذ شده و تا پایان سال به آن پایبند خواهیم بود.

کالابرگ بهتر است یا یارانه نقدی؟ چرا؟

عده ای از کاربران بر این عقیده هستند که تخصیص یارانه نقدی تورم‌زا است و کالابرگ الکترونیکی گزینه بهتری است؛ کاربری با نام نقدی در این خصوص نوشت:" یارانه نقدی باعث تورم میشه، ضمن این که با یارانه نقدی بعد از مدتی نمیتونی چیزی بخری ولی با کالا برگ تکلیفت روشن هست که سر هفته یک مرغ بهت میدهند."

تعدادی از کاربران خبرآنلاین نیز به طور کلی نسبت به یارانه دید مثبتی ندارند و بر این باورند که یک کشور ثروتمند نباید به دنبال تخصیص یارانه باشد؛ کاربری در این خصوص نوشت:" برای کشوری که ثروت داره هیچ کدوم جایز نیست،از فرزندانم شرمنده ام که این کشور رو به این روز انداختیم ."

در این بین عده‌ای از کاربران خبرآنلاین اما به وضعیت بد معیشتی معلمان اشاره کرده‌اند؛ کاربری در این خصوص نوشت:" دولت باید فقط به معلمان کمک هزینه نقدی حداقل ۵۰ میلیون ریالی اعطا کند سایر اقشار مشکلی ندارند."

کاربری دیگری نیز در تایید این سخن گفت:"‌ بهتر است دولت در وهله اول به خانواده معلمان کمک هزینه ماهیانه حداقل هر نفر دو میلیون واریز کند و سایر اقشار از لیست دریافت یارانه حذف شوند تا بار مالی برای دولت نداشته باشد."

کاربری در تایید این سخن که کالابرگ گزینه بهتری است؛ گفت:" به شرطی که مانند دهه 60 به همه تعلق گیرد؛ کالابرگ بهتر است. زیرا باعث تورم به مانند یارانه نقدی نمی شود."

عده‌ای از کاربران خبرآنلاین اما با تخصیص کالابرگ موافق نیستند و بر این عقیده هستند که این کار قدرت انتخاب را از مردم می‌گیرد؛ کاربری در این خصوص نوشت:" یارانه نقدی چون انتخاب خرید باخود خانواده هست کالا برک شاید اولش خوب باشد ولی در ادامه تبدیل میشود به اجناس بی کیفیت."

کاربر دیگری نیز در تایید این سخن گفت:" با کالابرگ، بازار کوپن‌فروش‌ها و دلااان سرپایی چارراهها و کلاهبردای و سودجویی گرم می‌شود و کرامت شهروندان پایمال می‌شود."

کاربر دیگری نیز در تایید این سخن گفت:" خب البته که یارانه نقدی بهتره و آزادی عمل در خرید کردن رو داره من از همون ابتدایی که یارانه پرداخت شد برای اجاره خونم و قبوض مصرفی هزینش کردم اگه الان کالابرگ بشه اجارمو از کجا بیارم."

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.