کد خبر : 21066 / /
/

حوادث | حوادث اجتماعی | حوادث تلخ | قتل

عامل جنایت خیابان «مهر مادر» مشهد که تاکنون مدعی بود هنگام درگیری مرگبار، هیچ گونه مشروبات الکلی یا مواد مخدری مصرف نکرده است در آخرین جلسه بازپرسی گفت: در حالی که تحت تاثیر مشروبات الکلی و قرص های کلونازپام بودم، با چاقو از خودم دفاع کردم!

نهم فروردین گذشته بود که چشم جوان موتورسوار در خیابان مهر مادر مشهد به فردی افتاد که مقابل میوه فروشی ایستاده بود. او که از قبل به دلیل غرور جوانی و کل کل های خیابانی اختلافاتی با آن جوان داشت، دقایقی بعد به همراه یکی از دوستاش دوباره به میوه فروشی بازگشت و درگیری خونینی به راه انداخت.

در این میان ناگهان جوان 30 ساله که سر وی هدف ضربه خنجر قرار گرفته بود، افتان و خیزان خود را به در حیاط منزل مسکونی رساند و تلاش کرد خود را سر پا نگه دارد اما فقط دستان خون آلودش، آثاری از خون را روی در حیاط به جا گذاشت.

دقایقی بعد با کمک اهالی و رهگذران جوان مجروح به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت و تلاش پزشکان برای درمان جراحت شدید سر وی آغاز شد اما این جوان که «محمد تاجیک» نام داشت به کما رفت و مشخص شد که او دچار مرگ مغزی شده است و دیگر بازگشت او به دنیا امکان پذیر نیست!

طولی نکشید که خانواده این جوان در اقدامی خداپسندانه، اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند. این گونه بود که تحقیقات قضایی از دوازدهم فروردین وارد مرحله جدیدی شد و با حضور قاضی ویژه قتل عمد در محل وقوع جنایت، بررسی های تخصصی ادامه یافت.

اظهارات شهود و بازبینی دوربین های مدار بسته حاکی از آن بود که جوان 20 ساله موتورسواری به نام «مهدی-غ» عامل این نزاع مرگبار است بنابراین تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات محرمانه قاضی دکتر صادق صفری برای ردیابی متهم فراری آغاز و او مدتی بعد بازداشت شد.

این متهم در همان مراحل اولیه تحقیقات به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت و انگیزه خود را نیز کل کل جوانی و اختلاف غرورآمیز بیان کرد. او به سرهنگ نوریان (افسر پرونده) گفت: همه چیز از یک مکالمه تلفنی و شاخ و شانه کشی شروع شد. البته قبلا نیز اختلافاتی با هم داشتیم و آن ها (مقتول و دوستانش) قصد داشتند مرا کتک بزنند!

 در پی اعترافات صریح متهم، وی در جلسات بازپرسی نیز ادعاهای خود را تکرار کرد و گفت: در روز حادثه هیچ گونه مواد مخدر یا مشروبات الکلی مصرف نکرده بودم!...

 

به دنبال اقاریر متهم، مقدمات بازسازی صحنه جنایت نیز فراهم شد و عامل قتل خیابانی در حضور مقام قضایی و کارآگاهان اداره جنایی آگاهی در حالی به تشریح صحنه جنایت پرداخت که هنوز آثار خون روی در حیاط و روی میله تابلوی خیابان مهر مادر 20 وجود داشت.

با تکمیل تحقیقات و جمع آوری اسناد و مدارک محکمه پسند درباره این نزاع مرگبار خیابانی، بیست و نهم مرداد، آخرین جلسه بازپرسی در شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی دکتر صفری و با حضور وکیل مدافع متهم برگزار شد و ماجرای این جنایت هولناک زیر ذره بین آخرین پرسش و پاسخ های قاضی قرار گرفت.

«علی-غ» (متهم 20 ساله) اما این بار تلاش کرد تا اعترافات قبلی خود را تغییر دهد. او در آخرین دفاعیات خود به قاضی ویژه قتل عمد مشهد گفت: من از خیابان مهر مادر عبور می کردم که مرحوم (محمد تاجیک) را دیدم.

او به همراه چند تن از دوستانش به من ناسزا گفت، من هم رفتم بعد از 10 دقیقه دوستم ابوالفضل را دیدم و بعد از خرید سیگار و نان به طرف خیابان مهر مادر رفتیم. مرحوم و دوستانش داخل میوه فروشی بودند که به من فحش دادند. من هم از موتور سیکلت پیاده شدم و آن ها به طرف من حمله کردند.

من هم که حالت طبیعی نداشتم و تحت تاثیر مشروبات الکلی و قرص های کلونازپام بودم چاقو را کشیدم و از خودم دفاع کردم. به خاطر «مستی» هیچ چیز دست خودم نبود، فقط با چاقو از خودم دفاع کردم بعد هم مرحوم خیلی سرحال با دوستانش رفتند و من هم که سرم ضربه خورده بود و خون می آمد بعد از چند دقیقه از آن جا رفتم!

 در حالی که متهم به قتل سعی داشت وقوع جنایت را به دفاع در عالم مستی ارتباط دهد، با سوالات تخصصی قاضی دکتر صفری به چالش کشیده شد و در نهایت به خنجر نوک کجی اشاره کرد که با آن ضربات را به مقتول وارد آورده بود و مدعی شد با همین چاقو او را زدم اما برای حفظ جان خودم دفاع کردم.

پس از پایان آخرین جلسه بازپرسی، متهم با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شد اما دوست وی که در صحنه قتل حضور داشت و در همین رابطه دستگیر شده بود پس از پایان تحقیقات در حالی آزاد شد که بررسی ها نشان داد او نقشی در ماجرای قتل نداشته است و باید به اتهامات دیگر محاکمه شود.

 کیفرخواست این پرونده جنایی نیز از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شده است و متهم به قتل به زودی در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی محاکمه می شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.