کد خبر : 21359 / /
/

قیمت خودرو | تغییرات قیمت خودرو | وضعیت قیمت خودرو

به دلیل بلاتکلیفی در مذاکرات وین، بازار خودرو در وضعیت انتظاری و رکود قرار دارد. تا هنگام مشخص شدن نتیجه مذاکرات، بازار تغییر وضعیت نمی‌دهد.

قیمت خودرو دچار رکود است. قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو داخلی . قیمت خودرو صفر داخلی رو به کاهش است. با تغییراتی همراه شده است. برای اطلاع از قیمت خودرو با خبر روز همراه باشید.

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشتبه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

yektanet.com

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم پنج میلیون تومان کاهش فیمت داشت و به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

بیمه بدنه کیلومتری؛ همان بیمه نامه بدنه با قیمت کمتر

بیمه بدنه کیلومتری؛ همان بیمه نامه بدنه با قیمت کمتر

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی شجاعی، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با تاثیر کاهش تولید خودروسازان بر قیمت خودرو در بازار به تجارت‌نیوز گفت: به واسطه شیوه‌های فروشی که وجود دارد، اصلی‌ترین مولفه‌ای که بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، نرخ ارز است و سایر عوامل تاثیر کمتری در افزایش یا کاهش قیمت‌ها دارد.

او در عین حال افزود: به دلیل بلاتکلیفی در مذاکرات وین، بازار در وضعیت انتظاری و رکود قرار دارد و هنگامی که نتیجه نهایی مذاکرات مشخص شود، بازار تغییر وضعیت می‌دهد.

جندی پیش نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت‌ها در بازار در روزهای گذشته به تجارت‌نیوز گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، افزایش نرخ دلار بود. دلار در هفته‌های گذشته وارد کانال ۲۸ هزار تومان هم شده بود. اما دوباره افزایشی شد و به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. البته این افزایش نرخ دلار به دلیل سیگنال‌هایی است که از مذاکرات وین به سمت بازارهای ایران ارسال می‌شود و تمام بازارهای کشور را، از جمله طلا، سکه و خودرو تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس در ادامه افزود: اگر همچنان سیگنال‌هایی که از مذاکرات ارسال می‌شود منفی باشد، باعث افزایش نرخ دلار و در نتیجه قیمت خودرو می‌شود. اما باید به این نکته توجه کرد که مردم همچنان در خرید خودرو تردید دارند و کمتر به سراغ خرید خودرو می‌روند.

جعفری در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها خودروسازان می‌توانند خودرو وارد کنند. همین عامل باعث شده است که در بازار با مقداری افزایش قیمت مواجه شویم.

او توضیح گفت: به نظر می‌رسد روند قیمتی در بازار در ادامه شهریورماه نه مثبت باشد و نه منفی. مگر اینکه بار دیگر اخبار مهمی از مذاکرات هسته ای منتشر شود و بازارها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو در بازار آزاد

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشتبه، ۷ شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز شش میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت. این خودرو اکنون در قیمت ۵۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما در این میان خودروی پژو پارس اتوماتیک به ۴۵۳ میلیون تومان رسید

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار خودروی کشور در وضعیت رکودی قرار دارد. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، بازار مجددا در رکود می‌رود و با اندکی کاهش قیمت مواجه خواهیم بود. اما این روند کوتاه مدت است و سپس روند تورمی بسیار کندی را پیش می‌گیرد.

او افزود: اما اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، در فصل پاییز جهش قیمت در بازار دیده می‌شود. دولت نیز سعی در گفتار درمانی و کنترل قیمت‌ها خواهد کرد.

منتظر افت ۴۰ درصدی قیمت‌ خودرو باشیم؟

برخی کارشناسان براین باور هستند که به نتیجه رسیدن برجام می‌تواند قیمت خودرو را حتی تا 40 درصد کاهش دهد. هرچند قیمت خودرو در بازار تابع متغیرهای دیگر هم هست.

پیش بینی‌ها اما بر سناریوهای مختلفی استوار است. سناریوی نخست این است که برجام احیا شود و مذاکره‌کنندگان به نتیجه قطعی برسند. امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در این باره به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به این که حدود شش ماه است که بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، اگر نتیجه مذاکرات مثبت شود، قیمت دلار به صورت موقتی کاهش پیدا می کند. این کاهش قیمت می‌تواند باعث افت 30 تا 40 درصدی قیمت خودروهای خارجی شود. قیمت خودروهای داخلی نیز اندکی کاهشی می‌شود اما این کاهش خیلی جدی نخواهد بود.

او ادامه داد: اما نباید انتظار داشت اگر برجام امضا شود، همه چیز ناگهانی تغییر کند و اصلاح شود. بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات، یک شوک روانی به بازار وارد می‌شود. در ابتدا شرایط بازار به طور موقتی مطلوب خواهد بود اما ادامه روند معاملات و رونق اقتصادی، به کیفیت توافق بستگی دارد.

سناریوی دوم البته مربوط به شکست مذاکرات است. کاکایی در این باره بیان کرد: می‌توان گفت اگر نتیجه برجام به طور قطعی منفی شود، بازار به هم می‌ریزد و قیمت‌ها روند افزایشی را پیش می‌گیرند.

او افزود: بسیاری از برنامه‌های دولت برای رونق بخشیدن به تولید کشور به نتیجه مذاکرات و قیمت دلار گره خورده و شکست برجام مسیر بازارها را به سمت دیگری می‌برد.

کاکایی با اشاره به اینکه شکست مذاکرات و صعود قیمت دلار می‌تواند تقاضا را برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو افزایش دهد گفت: وجود تورم بالا در کشور می‌تواند تقاضا را برای خرید خودرو به منظور سرمایه‌گذاری افزایش دهد که این اتفاق به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

سومین سناریویی که برای نتیجه مذاکرات محتمل است، ادامه روند فعلی آن، یعنی نوعی بلاتکلیفی است. کاکایی ضمن اشاره به اینکه ادامه روند عادی مذاکرات با احتمال بالای شکست می‌تواند تا حدودی باعث رونق بازار شود گفت: هم اکنون انتظار مردم برای نتیجه مذاکرات موجب توقف خرید و فروش‌ها شده است. اما ادامه روند فعلی می‌تواند باعث آغاز دوباره خرید و فروش‌ها جدای از بحث قیمت‌ها در بازار شود.

وی همچنین بیان کرد: با ادامه این روند تا پایان سال، ممکن است حتی تا حدود 40 تا 50 درصد تورم داشته باشیم. در نتیجه خودروهای معمولی تا پایان سال افزایش قیمت را تجربه می‌کنند ولی اینکه خریداری باشد یا نه هنوز مشخص نیست.

کسانی که اکنون خودرو دارند و عجله‌ای هم برای تعویض خودرو ندارند، بهتر است که خرید از کارخانه را پیگیری کنند.

از آنجا که دلالان تا حدودی از این بازار عقب‌نشینی کرده اند، بهتر است که مردم هم با خریدهای هیجانی، باعث تشویق و برگشت این گروه به بازار خودرو نشوند. کسانی که اکنون خودرو دارند و عجله‌ای هم برای تعویض خودرو ندارند، بهتر است که خرید از کارخانه را پیگیری کنند.

افرادی هم که خودرو ندارند بهتر است حداقل دو ماه صبر کنند تا بازار به صورت کامل به آرامش برسد و اگر هم می‌توانند وارد فرایند ثبت نام خودروسازان شوند تا با قیمت مناسب خودرو را خریداری کنند.

این روزنامه به نقل از یک کارشناس نوشت: کسانی که به هر دلیل در خرید خودرو عجله دارند، وارد بازار خودرو شوند اما سعی کنند که در دام واسطه‌ها و دلالان قرار نگیرند، چرا که دلالان با بهانه‌های مختلف قیمت خودرو را افزایش می‌دهند.

رجبی فعال بازار خودرو در پاسخ به این سؤال که برخی از مردم اعتقاد دارند که اگر اکنون خودرو خریداری نکنند، قیمت‌ها دوباره افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: احتمال افزایش قیمت خودرو بسیار کم و حتی محال است چرا که با افزایش تولید خودرو، رشد قیمت در بازار معنا ندارد، اما اگر قیمت کارخانه ای خودرو توسط دولت (ستاد تنظیم بازار) افزایش پیدا کند، ممکن است که قیمت خودرو در بازار هم افزایش پیدا کند اما با شرایط موجود کشور بسیار بعید است که در سال جاری قیمت‌ها دستخوش تغییر شود بخصوص در شرایطی که دولت سیزدهم موضوع واردات خودرو را پیگیری می‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.