کد خبر : 10745 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در بالاترین نرخ ۱۸۱۶ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۰۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۳ ثبت شده است.

قیمت طلا و سکه  امروز سه‌شنبه یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان اعلام شد.  قیمت طلا و سکه  دچار نوسان شده است. قیمت طلا و سکه با انتظارات افزایشی مواجه شدند. قیمت طلا و سکه تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. آخرین قیمت طلا و سکه را در « خبر روز» دنبال کنید. 

 

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز سه‌شنبه یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه نیز ۱۳ میلیون تومان ثبت شد.

قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در بالاترین نرخ ۱۸۱۶ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۰۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۳ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳میلیون تومان رسید.

قیمت طلا و سکه| انتظار دلاری سکه

نوسانات قیمت سکه امامی روز دوشنبه در شرایطی رخ داد که نرخ دلار در بازار داخلی و نرخ طلای جهانی مسیر کاهشی را طی کردند؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۳میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و به افزایش بیشتر حباب این کالا منجر شد. قیمت اونس طلا نیز در بالای ۱۸۰۰دلار باقی ماند. این امر می‌تواند عاملی برای تقویت انتظارات افزایشی در بازار طلا و سکه داخلی باشد.

گفته می‌شود در کنار رشد اونس باید نگاهی به قیمت دلار آمریکا در بازار داخلی داشت؛ زیرا با مشخص شدن نتایج دور هشتم مذاکرات هسته‌‌‌ای روند آن دستخوش تغییراتی خواهد شد و مسیر سکه نیز همسو با دلار خواهد بود. علاوه بر این لازم به ذکر است که روند نزولی دلار می‌تواند احتیاط را در بازار سکه برای معامله‌گران افزایش دهد.

قیمت طلا و سکه| احتمال افزایش ریسک طلا

در پی چرخش سیاستگذاری‌‌‌های پولی فدرال‌رزرو و افزایش سه‌چهارم واحدی نرخ بهره و رشد ارزش شاخص دلار آمریکا، افت اونس طلا در معاملات بازار جهانی در روز دوشنبه شکل گرفت اما تا پایان روز دوباره رو به صعود گذاشت به طوری که هر اونس از این فلز گرانبها در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران ۱۸۱۲دلار معامله شد.

نگاه کارشناسان از جنبه اقتصاد کلان و واگرایی میان سیاست‌‌‌های بانک مرکزی اروپا و فدرال‌رزرو درباره افزایش نرخ بهره در سال جدید میلادی می‌تواند ارزش شاخص دلار را در برابر ارزش یورو تضعیف کند؛ چرا که بانک مرکزی اروپا برخلاف فدرال‌رزرو قصد افزایش نرخ بهره را در سال ۲۰۲۲ ندارد. در صورتی که شاخص دلار در سال جدید نیز مانند سال ۲۰۲۱ روند افزایشی را طی کند، می‌توان حداقل انتظار وزش باد مخالف خیلی قوی در مسیر افزایش قیمت طلا را داشت.

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با کاهش نگرانی‌ها نسبت به شیوع واریانت اُمیکرون ویروس کرونا و فروش بهتر از حد مطلوب خرده فروشی آمریکا که ریسک پذیری را بهبود بخشید، با کاهش روبرو شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به بالاترین حد از ۱۷ دسامبر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، حضور چندانی در بازار وجود ندارد. آنچه روند افزایشی طلا را محدود می‌کند نرخهای واقعی هستند که ممکن است افزایش پیدا کنند زیرا اقتصاد از وقفه‌ای که بر اثر نگرانی از شیوع اُمیکرون پیدا کرده بود، بهبود می یابد.

بازارهای سهام آسیایی رکوردزنی وال استریت را دنبال کرده و در معاملات روز جاری صعودی شدند در حالی که ین ژاپن به عنوان دارایی امن جذابیت خود را از دست داد زیرا معامله گران در ارزهای پرریسک و دارایی‌هایی مانند سهام ماندند.

قیمت نفت تحت تاثیر انتظارات برای محدود بودن تاثیر اُمیکرون بر تقاضای جهانی صعود کرد.

دلار که یک دارایی امن شناخته می شود نزدیک به کف بازه معاملات اخیرش ماند و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی حفظ کرد. به گفته تحلیلگران، قیمت طلا هفته جاری در بازه محدودی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه دو ساله که به انتظارات نرخ بهره بسیار حساس است،  در توکیو به بالاترین حد ۲۲ ماه اخیر صعود کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۹ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۶۸ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۹۵۲ دلار و پنج سنت ایستاد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.