کد خبر : 11925 / /
/

آنطور که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده مدیرعامل سازمان بیمه سلامت این وعده را داده و گفته است: برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است.

براساس خبرها قرار است برای فرزندآوری به هر زوج نابارور وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت شود، آیا این وام به صورت نقدی پرداخت می‌شود یا غیرنقدی؟

 در خبرها آمده که قرار است به زوج‌های نابارور وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت شود.

مبلغ 50 میلیونی برای زوجین نابارور

آنطور که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده مدیرعامل سازمان بیمه سلامت این وعده را داده و گفته است: برای تشویق زوجین نابارور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آنها در نظر گرفته شده است.

براساس اظهارات او، تمامی هزینه‌های این خدمت تا سقف ۵۰ میلیون برای زوجین پرداخت می‌شود و این طرح در شورای عالی بیمه انجام شده است.

درباره نقدی بودن یا نبودن این وام جزئیاتی منتشر نشده اما اطلاعیه‌ای که در سامانه بیمه سلامت آمده نامی از وام ذکر نشده است.

در متنی که در سامانه بیمه سلامت منتشر شده، محمد مهدی ناصحی گفته است: زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، میکرواینجکشن، IUI و FET با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه و موقوفه و خصوصی بهره مند شوند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که این خدمات از حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و صد هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تومان تا شش میلیون و نهصد هزار تومان در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

پوشش بیمه‌ای یا وام نقدی؟

اپراتورهای پاسخگوی بیمه سلامت هم به تجارت‌نیوز می‌گوید که موضوع پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی صحت ندارد و وامی به صورت نقدی پرداخت نمی‌شود. به گفته او، زوج‌های نابارور که قصد درمان دارند باید به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه کنند و براساس سقف بیمه‌ای این بخش استفاده کنند.

در واقع پولی به این زوج‌ها داده نمی‌شود و این طرح کمک به زوج‌های نابارور یک طرح پوشش بیمه‌ای است. کارشناس درمان بیمه سلامت نیز گفت: زوج‌های نابارور برای پیدا کردن مراکز تحت پوشش بیمه سلامت باید به سامانه اینترنتی این بیمه مراجعه کنند و باید به سامانه بیمه سلامت مراجعه کنند و به مرکز مورد نظرشان مراجعه کنند.

براساس اظهارات او، سقف پوشش درمانی زوج‌های نابارور هنوز ابلاغ نشده است.

از یک سو به طور رسمی وام ۵۰ میلیون تومانی زوج‌های ناباروری را تکذیب نکرده و در اطلاعیه‌ای که در سامانه بیمه سلامت آمده از وام نامی برده نشده، از سوی دیگر نیز پرداخت وام از سوی یک شرکت بیمه درمانی امر بعیدی به نظر می‌رسد؛ احتمالا این وام نقدی نیست و به صورت پوشش خدمات بیمه‌ای لحاظ می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.