کد خبر : 12176 / /
/

رومانی یکی از کشورهای در حال توسعه عضو اتحادیه اروپاست. این کشور در جنوب شرق اروپا واقع شده و با پنج کشور دیگر اروپایی مرز مشترک دارد.

رومانی یکی از کشورهای در حال توسعه عضو اتحادیه اروپاست. این کشور در جنوب شرق اروپا واقع شده و با پنج کشور دیگر اروپایی مرز مشترک دارد. تا پیش از سال 1989 و نفوذ شوروی در رومانی، اقتصاد این کشور اوضاع خوبی نداشت اما از سال 1989 و پس از سرنگونی نیکلای چائوشسکو، دیکتاتور خودکامه رومانی، اوضاع اقتصادی این کشور دگرگون شد و با الگو گرفتن از اقتصادهای غربی، بازسازی نظام اقتصادی رومانی به سرعت اتفاق افتاد. اکنون رومانی با داشتن شاخص توسعه انسانی 0.828 و تولید ناخالص سالانه 250 میلیارد دلار آمریکا، اقتصادی روبه‌جلو داشته و کشوری بسیار مناسب برای زندگی به شمار می‌رود.

با وجود اینکه رومانی عضو اتحادیه اروپاست اما هنوز جزو کشورهای حوزه شنگن نیست و در لیست انتظار ورود به شنگن قرار دارد. پس از پیوستن به حوزه شنگن مسلما قوانین جذب نیروی کار در این کشور دشوارتر شده و مهاجرت کاری به رومانی سخت‌تر می‌شود. به دلیل رشد اقتصاد و مهاجرت مردم این کشور به دیگر کشورهای اروپا، رومانی شدیدا با کمبود نیروی کار ماهر روبه‌روست. با توجه به نکاتی که بیان شد الان زمان بسیار مناسبی برای مهاجرت کاری به کشور رومانی است. در ادامه به یکی از فرصت‌های شغلی که در کشور رومانی وجود دارد می‌پردازیم.

این فرصت شغلی برای چه کسانی مناسب است؟

این فرصت شغلی برای کسانی که در مشاغل فنی و به خصوص ساختمانی فعالیت می‌کنند مناسب است. این فرصت شغلی برای چند شرکت ساختمانی باسابقه رومانیایی است اما کارفرماهای این شرکت‌ها اصالتی ایرانی دارند و همین مسئله زمینه ورود ایرانیان به این شغل‌ها را فراهم کرده و علاوه بر آن داشتن مدرک زبان یا سطح زبان بالا از شرایط این فرصت شغلی به شمار نمی‌رود. در صورتی قبولی در این موقعیت شغلی، از طرف کارفرما برای شما دعوتنامه صادر شده و به وسیله همان دعوتنامه می‌توانید ویزای رومانی را به سادگی دریافت کنید.

این فرصت‌های شغلی از طریق قرارداد موسسه مهاجرتی رسا با شرکت‌های ساختمانی و فنی رومانی بدست آمده و این شرکت‌ها با توجه به پروژه‌هایی مثل انبوه‌سازی و ویلاسازی که در حال انجامشان هستند، نیاز به تعداد زیادی نیروی کار دارند. برای این فرصت شغلی هم می‌توان به صورت فردی و هم به صورت تیمی اقدام کرد.

این فرصت شغلی برای کلیه مشاغل مرتبط با کارهای ساختمانی مثل کاشی‌کار، سرامیک‌کار، کناف‌کار، بنا، آرماتور‌بند و... است. همچنین مهندسین عمران و کسانی که به عنوان پیمانکار فعالیت داشته‌اند و تیم اجرایی دارند می‌توانند به عنوان سرپرست تیم یا در واقع پیمانکار دسته دوم برای این فرصت شغلی اقدام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

شرایط لازم برای مهاجرت شاغلان کارهای ساختمانی به به رومانی

مهاجرت کاری مخصوصا برای نیروی کار فنی ساده نیست و نیاز به مدارک فراوانی دارد که تامین بسیاری از آنها زمانبر و هزینه‌بر است اما این مورد برای این فرصت شغلی صدق نمی‌کند. تنها مدارک مورد نیاز برای اقدام برای این موقعیت‌های شغلی گواهی عدم سوءپیشینه و پاسپورت با حداقل اعتبار شش ماه است. البته مهارت شما در شغلتان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این ارزیابی می‌تواند به صورت مصاحبه با کارفرما، ارائه گواهی فنی حرفه‌ای، گواهی اشتغال به کار و سابقه کار و ارائه نمونه کار صورت پذیرد. همانطور که می‌بینید اقدام برای این موقعیت شغلی به هیچ عنوان دشوار نیست و نیاز به مدارک خاصی ندارد.

مزایای استثنایی مهاجرت کاری به رومانی

شاید مهاجرت به کشورهای پیشرفته‌تر مثل آلمان یا کانادا شما را وسوسه کند اما اقدام برای مهاجرت کاری به این کشورها شرایط سخت‌تری دارد و پروسه انجام کارها برای مهاجرت به آنها نیز طولانی‌تر است. مهاجرت کاری به رومانی از طریق این فرصت شغلی پروسه بسیار کوتاهی داشته و بین چهار تا شش ماه طول می‌کشد. از دیگر مزیت‌های این فرصت شغلی این است که در صورت مجرد بودن یا تا پیش از پیوست خانواده، محل سکونت شما رایگان خواهد بود و هزینه‌های ایاب‌ و ذهاب شما نیز به عهده کارفرماست.

فرآیند مهاجرت از طریق این فرصت شغلی به این صورت خواهد بود که پس از دریافت دعوتنامه از طرف کارفرما یک ویزای کاری شش ماهه برای شما صادر خواهد شد. پس از دو تا سه ماه اقامت در رومانی کارت اقامت موقت که اعتباری یک ساله دارد برایتان صادر خواهد شد که در صورت نداشتن سوءپیشینه کیفری در رومانی این اقامت موقت سال به سال قابل تمدید خواهد بود. همچنین امکان انعقاد قرارداد سه تا پنج ساله با کارفرما نیز وجود دارد. پس از پنج سال نیز می‌توانید برای اقامت دائم و حق شهروندی کشور رومانی اقدام کنید.

درآمد فرصت شغلی مشاغل ساختمانی در رومانی

اکثر قراردادهای کار این فرصت‌های شغلی به صورت کنتراتی و متراژی هستند. درآمد شما بستگی به نوع و میزان مهارتتان دارد اما کمتر از 1200 یورو نخواهد بود. همچنین بعضی کارفرماها امکان تسویه حساب روزانه نیز دارند. به خاطر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در رومانی نسبت به دیگر کشورهای اروپا بسیار پایین‌تر است. برای مثال اجاره یک خانه یک‌خوابه مبله حدود 200 تا 250 یورو است. برای اجاره خانه‌ای مشابه در آلمان باید ماهانه بیش از 500 یورو هزینه کنید. با توجه به درآمد این موقعیت شغلی و هزینه‌های زندگی در رومانی شما حتی می‌توانید بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید.

شرایط پیوست خانواده در مهاجرت کاری به رومانی

یکی دیگر از دغدغه‌های افراد متاهل هنگام مهاجرت کاری، خانواده‌شان است. پس از دریافت اقامت موقت و اجاره کردن خانه، برای خانواده‌تان دعوتنامه فرستاده شده و ویزای پیوست به خانواده برای آنها صادر می‌شود. اعضای خانواده شما پس از آمدن به رومانی اجازه کار خواهند داشت. می‌توانند رایگان تحصیل کنند و از همه امکانات درمانی بهره‌مند خواهند بود.

آیا برای مشاغل دیگر نیز فرصت مهاجرت کاری به رومانی وجود دارد؟

برای بعضی از مشاغل مثل آن‌هایی که پیشتر نام برده شد، کار آماده وجود دارد. برای بسیاری از مشاغل دیگر نیز پس از بررسی رزومه‌شان، امکان پیدا کردن کار و مهاجرت کاری برای آنها نیز وجود دارد. امکان پیدا کردن شغل برای آشپزها، آرایشگرها، کسانی که گواهینامه رانندگی با ماشین آلات ساختمانی دارند، اپراتورهای جرثقیل و تاور کرین و مهندسین آی تی وجود دارد. همچنین اگر در کارهای فنی دیگر مثل کارهای مرتبط با خودرو مانند صافکاری، مکانیکی و یا تیونینگ خودرو فعالیت می‌کنید شانس پیدا کردن شغل و مهاجرت به رومانی برای شما نیز وجود دارد.

همان‌طور که می‌دانید یکی از روش‌های نسبتا ساده و کم هزینه مهاجرت، مهاجرت کاری است. در این نوشته سعی کردیم شما را با فرصت‌های شغلی فعال در رومانی در زمینه مشاغل ساختمانی آشنا کنیم. اگر قصد اقدام برای این فرصت‌های شغلی را دارید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید. رسا یک موسسه حرفه‌ای مهاجرتی است که توانسته با سابقه چندین ساله خود مسیر پرپیچ و خم و ناهموار مهاجرت را هموارتر و ساده‌تر کند. حتما سوالات خود در زمینه مهاجرت را با ما در میان بگذارید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان از تیم مشاوران رسا با شماره ۰۲۱۲۲۹۵۰۹۷۵ تماس بگیرید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.