کد خبر : 12233 / /
/

در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، وی مدعی شد هیچ‌گونه خریدی از کارت‌های مربوطه انجام نمی‌دهند ولی مدام از حساب بانکی‌‌اش مبالغی به صورت غیرمجاز برداشت می شود

 

 

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری با روش اسکیمینگ خبر داد و گفت: این متهمان با کپی کارت بانکی افراد و با دستیابی به رمز عبور آن، اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان کرده بودند.

    محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای استان زنجان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، وی مدعی شد هیچ‌گونه خریدی از کارت‌های مربوطه انجام نمی‌دهند ولی مدام از حساب بانکی‌‌اش مبالغی به صورت غیرمجاز برداشت می شود در حالی که کارت بانکی و رمز آن در اختیار خودش می‌باشد، با توجه به حساسیت شکایت شاکی و احتمال بکارگیری دستگاه اسکیمر توسط کلاهبرداران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: پس از احذ اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی، متهمان کلاهبرداری به تعداد 5 نفر به هویت‌‌های معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهمان منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شدند، ولیکن پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشتند، با ترفند دست فروشی اقدام به کپی کارت افراد کرده و از این طریق اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان می‌کردند.

 آدینه‌لو با بیان اینکه متهمان از پول سرقتی اقدام به خرید طلا و ارز از صرفی‌های می‌کردند به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت وارد شود و از در اختیار گذاشتن کارت و رمز های بانکی خود به فروشندگان و افراد غیر خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.