کد خبر : 12247 / /
/

پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی را ۳٫۸۲۶ میلیارد یورو اعلام کرد.

 

یورو استات از مبادلات تجاری حدود ۲.۲میلیارد یورویی ایران و اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۱ خبر داد و اعلام کرد واردات اروپا از ایران در این دوره با رشد مواجه شده است.

پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی را ۳٫۸۲۶ میلیارد یورو اعلام کرد. مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۰ کل مبادلات دو طرف ۳٫۶۳۵ میلیارد یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۱ با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۳٫۰۳ میلیارد یورو در ماه های ژانویه تا اکتبر سال گذشته به ۳٫۰۹ میلیارد یورو در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

میان اعضای اتحادیه اروپا، آلمان، اسپانیا، و ایتالیا بیشترین صادرات کالا به ایران را در ۱۰ ماهه ۲۰۲۱ داشته‌اند. آلمان با صادرات ۱٫۱۶ میلیارد یورویی بیشترین سهم را داشته است به طوری که ۳۷ درصد کل صادرات اروپا به ایران از مقصد آلمان بوده است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا اکتبر امسال نیز رشد قابل توجه ۲۱ درصدی داشته و به ۷۳۶ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل ۶۰۵ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیشترین واردات کالا از ایران را در ۱۰ ماهه ۲۰۲۱ داشته‌اند.

در میان واردات کنندگان کالا از ایران، آلمان در رتبه نخست قرار داشته به طوری که ۲۲۰ میلیون یورو معادل ۳۰ درصد کل واردات اروپا از ایران واردات داشته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.