کد خبر : 12355 / /
/

هنوز مطالب مستدلی در این خصوص که کدام واکسن در مقابل سویه جدید اومیکرون اثربخشی بیشتری دارد، وجود ندارد

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: در کشور ما سویه اومیکرون یافت نشده است و در کشورهایی این ویروس به مقدار زیادی یافت شده که بیشتر واکسن‌های فایزر و مدرنا تزریق شده است.

پیام طبرسی، در پاسخ به این سوال که بر طبق مطالعات انجام شده تا کنون اثربخش‌ترین واکسن در برابر سویه اومیکرون کدام واکسن بوده است؟ گفت: هنوز مطالب مستدلی در این خصوص که کدام واکسن در مقابل سویه جدید اومیکرون اثربخشی بیشتری دارد، وجود ندارد چرا که این ویروس به تازگی کشف شده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه مطالعات در این رابطه چه می‌شود.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ضمن اشاره به اینکه واکسن‌ها به طور قطعی در برابر سویه جدید اومیکرون اثربخشی دارند، اما در خصوص اینکه مقدار آن چه قدر است باید مطالعاتی صورت گیرد، ادامه داد: در کشور ما سویه اومیکرون یافت نشده است و در کشورهایی این ویروس به مقدار زیادی یافت شده که بیشتر واکسن‌های فایزر و مدرنا مورد استفاده قرار گرفته اند و از این رو میزان اثربخشی این واکسن‌ها در برابر این سویه باید مورد بررسی قرار گیرد.

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تا کنون مطالعاتی در خصوص میزان اثربخشی واکسن ایرانی در برابر سویه اومیکرون انجام شده است؟ افزود: این سویه در کشور ما یافت نشده است و ابتدا باید این سویه را داشته باشیم تا بتوانیم واکسن‌های داخلی را در برابر آن آزمایش کنیم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ این سوال که بهتر است افراد کدام واکسن را در دز سوم تزریق کنند؟ توضیح داد: توصیه می‌شود افراد همان واکسنی که وزارت بهداشت تعیین کرده است را تزریق کنند تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.