کد خبر : 12383 / /
/

از سال ۱۳۹۸ که بنزین سهمیه‌بندی شد، سهمیه هر راننده به صورت ماهانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود، اما واریز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی با تاخیر چند ماهه رو به رو است.

 

به گفته بسیاری از رانندگان اسنپ و تپسی، سهمیه سوختی که هر ماه باید به حساب آن‌ها واریز شود، برای چندمین بار متوالی با تاخیر چند ماهه روبه رو شده است.

 از سال ۱۳۹۸ که بنزین سهمیه‌بندی شد، سهمیه هر راننده به صورت ماهانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود، اما واریز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی با تاخیر چند ماهه رو به رو است.

براساس گزارش‌های به دست آمده آخرین واریز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی به مرداد ماه بازمی‌گردد، این مشکل باعث اعتراض بسیاری از رانندگان نسبت به دیرکرد واریز سهمیه سوخت شده است.

پرداخت سهمیه سوخت به تأخیر افتاد

نظرات تعدادی از رانندگان تپسی و اسنپ درباره سهمیه بنزین در تجارت‌نیوز:  «من راننده تمام وقت اسنپ هستم. روزی حداقل شش ساعت کار میکنم، اما حدود چهار روزه که روزی سه نهایت چهار تا سرویس میرم، چون قیمت‌ها به‌هیچ عنوان منصفانه نیست. از تیر ماه حتی یک لیتر بنزین هم ندادن.»

«بنزین چرا نمیده دولت الان سه ماه بنزین ندادن.همه چی ۱۰ برابر شده به جز کرایه ها دو تومن میزارن رو کرایه ۵۰۰ تومن کمیسیون میگیرن کرایه‌ها اگه دوبرابر نشه حداقل ۵۰ درصد باید اضافه بشه. بازم راننده زیر صفر و خرجا نمیخونه.»

«بخدا قسم نمیصرفه پنج ماه هیچ واریزی بنزینی انجام نشده مگه ما با تاکسی‌ها چه فرقی داریم که ماهانه ۳۰۰ لیتر بهشون میدن ما پیمایشی هم که هستیم. پنج ماه. تاخیر داره.»

«کرایه اسنپ خیلی پایین است. هروز میگن بنزین میدیم الان سه ماه بنزین ندادن هر وقت هم زنگ میزنیم میگن به ما ربطی نداره، خودتون از شرکت نفت پیکیری کنید. ما نمیدونیم زیر نظر اسنپ هستیم یا شرکت نفت!»

«سلام قبلا بنزین رو ماه به ماه پولشو میریختن، الآن پنج ماهه که عقب هستن و نریختن، وقتی دولت یه قولیو میده به تاکسی‌ها اینترنتی باید عمل کنه، همه روی این‌ها حساب میکنن.»

با توجه به نظرات رانندگان به نظر می‌رسد واریز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی، حدود پنج ماه است که به تاخیر افتاده است. در این میان هر یک از نهاد‌ها پاسخ متفاوتی می‌دهند.

چه نهادی سهمیه سوخت را واریز می‌کند؟

شرکت‌های اسنپ و تپسی اطلاعات و پیماش مربوط به هر یک از رانندگان را به صورت ماهانه، در سامانه سماس وارد می‌کند.

وزارت کشور پس از بررسی صلاحیت، فهرست رانندگان را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌کند تا سهمیه بنزین واریز شود.

توزیع اعتبار سهمیه سوخت بر عهده وزارت کشور و شرکت نفت است. چرا که اسنپ و تپسی سهمیه‌ای را دریافت نمی‌کنند. در واقع زمان واریز کردن سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از عهده شرکت‌های اسنپ و تپسی خارج است.

به تازگی محمد خلج، مدیرعامل اسنپ اعلام کرده است که ارتباط برخط شرکت اسنپ با وزارت کشور برقرار شده است تا اطلاعات رانندگان به صورت آنلاین و سریع‌تر به دست وزارت کشور برسد. این ارتباط می‌تواند مشکل تاخیر در واریز شدن سهمیه سوخت را تا حدودی برطرف کند.

حداقل پیمایش ۲۰۰ کیلومتر

طبق اعلام وزارت کشور سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی براساس پیمایش به آن‌ها تعلق می‌گیرد. پیمایش هر راننده باید حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه باشد.

این در حالی است که مقدار کمیسیونی که هر راننده بر روی هر سفر پرداخت می‌کند، بیشتر از مبلغ هر سهمیه است، به همین دلیل بسیاری از رانندگان انگیزه‌ای برای دریافت سفر ندارند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.