کد خبر : 12490 / /
/

قیمت سیب‌زمینی در فصل پاییز افزایش قابل توجهی داشت. قیمت سیب‌زمینی از سه هزار تومان به ۹ هزار تومان رسیده است.

 

گویا هزینه تولید و سردخانه‌ها نسبت به سه ماهه تابستان افزایش قابل توجهی پیدا کرده و همین افزایش، سبب شده که قیمت سیب‌زمینی از تابستان تا پایان پاییز امسال سه برابر شود.

 

 قیمت سیب‌زمینی در فصل پاییز افزایش قابل توجهی داشت. قیمت سیب‌زمینی از سه هزار تومان به ۹ هزار تومان رسیده است.

در فروشگاه‌های آنلاین هم سیب زمینی با قیمت بیش از ۹ هزار تومان فروخته می‌شود. گویا با افزایش قیمت دیگر اقلام خوراکی، تقاضا برای خرید سیب‌زمینی هم بیشتر شده است. علت افزایش قیمت سیب‌زمینی چیست؟

در همین مورد رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد به تجارت‌نیوز گفت: در فصل سرما معمولا سیب‌زمینی و گوجه گران می‌شود. چرا که عرضه آن کاهش پیدا می‌کند. در پاییز امسال هزینه سردخانه‌ها، انبارداری، کرایه حمل و نقل و بسته‌بندی بیشتر شده است. همین مساله سیب‌زمینی را در فصل سرما گران کرد.

حیدر ساکن برجی توضیح داد: در فصل تابستان سیب‌زمینی، مستقیم از صحرا وارد میادین اصلی میوه و تره‌بار می‌شد. به همین دلیل عرضه زیاد و قیمت تمام شده روند کاهشی داشت اما در فصل سرما سیب‌زمینی از سردخانه‌ها تامین می‌شود. از این‌رو کرایه حمل و نقل در افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست.

او ادامه داد: بارفروشان پیش‌تر اعلام کرده بودند که قیمت سیب‌زمینی در فصل سرما بالای ۱۳ هزار تومان است اما صادرات سیب‌زمینی به دلیل سموم استفاده شده، محدود شد. همین مساله باعث شد که سیب‌زمینی با قیمت کمتر از ۱۰ هزار تومان عرضه شود.

فصل برداشت سیب‌زمینی تا دو ماه دیگر

ساکن برجی گفت: در دو ماه آینده برداشت سیب زمینی در مناطق گرمسیری شروع می‌شود اما این به معنای کاهش قیمت سیب‎‌زمینی نیست. سیب‌زمینی برای تولیدکنندگان کیلویی ۵۵۰۰ تومان تمام می‌شود که این قیمت برای سیب‌زمینی گران نیست.

او بیان کرد: کشت سیب‌زمینی در ایران سنتی است و افزایش قیمت سموم این کالا را برای مردم گران کرده است.

براساس این گزارش، در یک سال اخیر قیمت گوشت به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است به طوری که مصطفی دارایی‌نژاد، ئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفته بود: « با افزایش تورم مردم قادر به خرید مرغ و گوشت نیستند. قدرت خرید مردم ضعیف شده و گوجه و سیب‌زمینی جایگزین گوشت شده است.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.