کد خبر : 12506 / /
/

به دنبال درخواست‌های مطرح شده برای برگشت دورکاری کارکنان، اعلام سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که صدور بخشنامه‌ای در این رابطه منوط به ابلاغ ستاد ملی کروناست، ولی بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۹ امکان دورکاری وجود دارد.

طی مدت اخیر و با شیوع ویروس اُمیکرون در ایران، برخی مسئولان و کارشناسان مربوطه درخواست اعمال محدودیت‌ها و برگشت دورکاری کارکنان را مطرح کردند.

پرس و جوی جریان دورکاری کارکنان از سازمان اداری و استخدامی نشان داد که فعلا بخشنامه‌ای در این رابطه صادر و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده و این درحالی است که باید موضوع در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود و بعد از ابلاغ به سازمان اداری و استخدامی، این سازمان شرایط دورکاری را تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

این هم از سوی سازمان اداری و استخدامی اعلام شده که به استناد مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ که شرایط دورکاری را تعیین کرده است و خاص جریان کرونا نیست، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بر اساس شرایط و امکانات خود از دورکاری استفاده کنند.

این در حالی است که از آبان ماه ۱۳۹۹ و با تصمیم ستاد ملی کرونا در رابطه با دورکاری کارکنان در دوران کرونا، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای شرایط حضور کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز را تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده بود ولی در مهرماه سال جاری، این بخشنامه لغو و حضور کارکنان در دستگاه‌ها با توجه به شرایط تعیین شده، کامل شد./ایسنا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.