کد خبر : 12509 / /
/

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ترکیب پروتئین شیر با داروهای ضد آلرژی مانند آنتی هیستامین ها ممکن است به مبارزه با کرونا کمک کند. در آزمایش های انجام شده، این ترکیب از تکثیر ویروس کرونا روی سلول های انسان و میمون جلوگیری کرد.

بر اساس نتایج مطالعات اخیر، محققان ممکن است در مراحل اولیه کشف یک استراتژی موثر برای مهار ویروس عامل کرونا باشند. نتایج یافته های دیوید اوسترو (David Ostrov) پژوهشگر دانشگاه فلوریدا نشان می دهد که ترکیب دیفن هیدرامین که نوعی آنتی هیستامین و داروی ضد آلرژی بوده و لاکتوفرین که پروتئینی در شیر گاو و انسان است، می تواند باعث کاهش ۹۹ درصدی تکثیر عامل ویروس کرونا در آزمایش های اولیه روی ریه انسان و میمون شود. 

اوسترو در ادامه گفت: ما متوجه شدیم که چرا برخی داروها در برابر ویروس کووید-۱۹ فعال هستند. در این راستا، ما یک ترکیب ضد ویروسی پیدا کردیم که می تواند موثر، مقرون به صرفه و دارای سابقه طولانی ایمنی باشد.

کلید یافته‌های تیم تحقیقاتی متمرکز بر گیرنده‌های سیگما بود که پروتئین‌هایی هستند که در سلول‌ های انسانی وجود دارند. ویروس کرونا سیستم پاسخ دهی به استرس بدن، از جمله این گیرنده‌ها را مختلف کرده و تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین می ‌تواند در داخل بدن میزبان خود تکثیر شود.

به گفته محققان، تداخل در این فرآیند کلیدی، گامی مهم برای مهار قدرت ویروس است.

این تحقیقات در مرحله مقدماتی بوده و پژوهشگران نسبت به استفاده و خود درمانی با داروی دیفن هیدرامین یا لاکتوفرین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هشدار داده اند.

استروف در انتهای توضیحات خود گفت که لاکتوفرین به صورت تجاری برای درمان زخم معده و روده استفاده می شود که با نوع مورد استفاده در این آزمایش ها کمی متفاوت است.

شرح جزییات این مطالعات در آخرین شماره مجله Pathogens منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

سینا پرس
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.