کد خبر : 12582 / /
/

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخش کوچکی از مشترکین خانگی جزو مشترکین پرمصرف هستند، از افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف خانگی از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ خبر داد.

 علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه بخش کوچکی از مشترکین خانگی جزو مشترکین پرمصرف هستند افزود: بخش عمده‌ای از مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند بنابراین مشمول این افزایش قیمت نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح که شب گذشته به تصویب هیئت وزیران رسیده کاهش مصرف برق در کشور است گفت: الگوی مصرف برای ایام غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت برای هر دوره و در فصول سرد ۳۰۰ کیلووات ساعت در استان‌های غیر گرمسیری است که استفاده بیشتر از این الگو شامل افزایش قیمت‌ها خواهد شد الگوی مصرف در استان‌های گرمسیری تا ۳۰۰۰ کیلووات ساعت نیز تعیین شده است

محرابیان با بیان اینکه قیمت‌ها براساس خرید تضمینی برق که ۴۰۰ تومان است محاسبه خواهد شد ادامه داد: در زمستان الگوی مصرف برای استان‌های غیر گرمسیری ۲۰۰ کیلووات ساعت است، اگر مشترکی ۱۰۰ کیلووات ساعت بیشتر استفاده کند تا ۱.۵ برابر یعنی ۶۰۰ تومان، دوبرابر الگوی مصرف کیلوواتی ۱۰۰۰ تومان و سه برابر الگوی مصرف با قیمت هر کیلووات ساعت ۱۴۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشترکین پرمصرف باید تشویق شوند که میزان مصرف خود را به میزان الگوی مصرف کاهش دهند و البته صرفه جویی یک وظیفه ملی گفت: مشترکینی که خیلی پرمصرف هستند از یارانه بیشتری هم استفاده می‌کنند که این روند باید تغییر پیدا کند، زیرا برخی از این افراد یا مصارف خیلی بالایی دارند و یا به روش‌های غیر قانونی استخراج رمز ارز انجام می‌دهند که این‌ها باید رعایت حقوق عامه را داشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: مشترکین درکی از میزان الگو ندارند و باید این مصارف بصورت دقیق تشریح شود، ما برای توضیح این موضوع برنامه داریم، زیرا ۲۰۰ کیلووات برای استفاده از همه وسایل برقی کافی است.

وی در رابطه با مشترکین کم مصرف و خوش مصرف که صرفه جویی می‌کنند گفت: اگر مشترکین کمتر از الگوی مصرف برق مصرف کنند تشویق خواهند شد، همچنین مشترکین از طریق سامانه می‌توانند پله مصرف خود را مشخص کرده و براساس آن تشویق شوند./صدا و سیما

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.