کد خبر : 12650 / /
/

طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان بیش از دو میلیون و ۲۷۳ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از پالایش ۵۰۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن خبر داد.

طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان بیش از دو میلیون و ۲۷۳ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند. تا کنون چند نفر از این تعداد بررسی و پالایش شده‌اند؟

آنگونه که تسنیم نوشته، معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که حدود ۵۰۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن پالایش شده‌اند، اظهار کرد: تقریباً یک‌چهارم از ثبت‌نام شده‌ها پالایش شده‌اند. مابقی هم در دست پیگیری است که مرحله به مرحله انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای ماه جاری از طریق پیامک به متقاضیان پالایش شده اطلاع‌رسانی آغاز شده است، ادامه داد: پس از این مرحله، متقاضیان باید به اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها یا ادارات بنیاد مسکن مراجعه کرده و برخی از اطلاعات را به صورت فیزیکی تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: بعد از آن متقاضیان به بانک معرفی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر با یادآوری این‌که در قالب نهضت ملی مسکن ۷۵۰ هزار واحد در مرحله ساخت قرار دارد، اظهار کرد: برای ۵۵۰ هزار واحد از این طرح نیز تأمین انجام شده که از این تعداد ۴۰۰ واحد مسکن روستایی است.

محمودزاده با بیان این‌که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن تسهیلات در نظر گرفته شده که به معنای رشد ۴۰۰ درصدی تسهیلات‌دهی به اقشار کم درآمد است، ادامه داد: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی کشور در تاریخ انقلاب است که مبلغ و سود تسهیلات در آن ثابت نیست و مبتنی بر نیاز و توان خانوار تعیین می‌شود. میزان تسهیلات از ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان و نرخ بهره از ۵ تا ۱۸ درصد متغیر است که یارانه نرخ بهره به همه اقشار به یک میزان پرداخت نمی‌شود. تمرکز در مرحله اول این طرح دهک اول تا سوم و در مرحله بعدی تا دهک پنجم درآمدی است.

وی همچنین با بیان این‌که ۸٫۸ میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند،‌ گفت: بیش از ۱۲ میلیون جوان کشور در آستانه ازدواج بوده و نیاز به مسکن دارند. در این راستا از ۱۵ دی امکان ثبت نام افراد مجرد بالای ۲۵ سال (آقایان) در نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود که مشوّقی برای ازدواج جوانان و رفع دغدغه‌های کشور در حوزه جمعیت باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.