کد خبر : 12688 / /
/

ر روزهای گذشته انتشار اخباری در مورد قطع ارز ترجیحی از اول دی، موجب ایجاد بی‌ثباتی و بالارفتن قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار شده.

 

روزنامه ایران از کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز ، این روزنامه نوشت: در روزهای گذشته انتشار اخباری در مورد قطع ارز ترجیحی از اول دی، موجب ایجاد بی‌ثباتی و بالارفتن قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار شده و قبل از اینکه اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی شروع شود قیمت دو محصول مرغ و تخم مرغ افزایش یافته بود. با توجه به تأکید مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص که ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌ها در دیماه تأمین شده است، فعالان بازار می‌گویند دلیلی برای بالا رفتن قیمت مرغ و تخم مرغ بازار وجود ندارد.

پیش از این قیمت این دو محصول ۴ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب دولتی هر کیلو مرغ ۲۷ هزار تومان و شانه تخم مرغ ۳۹ هزار تومان به فروش می‌رفت و بعد از چند روز افزایش قیمت، در بازار دوباره قیمت مرغ و تخم مرغ کاهشی شده است. اما در فروشگاه‌ها مرغ قطعه‌بندی که به‌صورت بسته‌بندی فروخته می‌شود قیمت‌هایی نامتعارف دارد که حتی دو برابر قیمت مرغ سالم است. مثلاً قیمت بسته ۱۸۰ گرمی سینه مرغ ۱۰۰ هزار تومان است که حتی بیش از دو برابر قیمت مصوب است.

فروردین امسال با کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ، فروش مرغ به‌صورت قطعه‌بندی ممنوع شد و فقط چند شرکت مجوز فروش داشتند، بعد از آن و با ثبات بازار، مجوز فروش مرغ قطعه‌بندی دوباره داده شد اما آنچه در بازار می‌بینیم قیمت بالای آن است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.