کد خبر : 12755 / /
/

دیروز شنبه ۱۱ دی ماه بازار ارز تهران که در اثر جهش‌های افزایشی معامله‌گران از حجم معاملات خود کاسته بود با کاهش قیمتی ۲۵۰ تومانی نسبت به نرخ پنج‌شنبه گذشته شروع به کار کرد.

 

در روز‌های پایانی هفته گذشته معامله‌گران بازار ارز تهران که طی حرکات کاهشی قیمت دلار در طی هفته دچار ضرر شده بودند تلاش‌هایی برای افزایش نرخ ارز و بازگشت قیمت دلار داشتند که با شروع هفته جاری این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. دلار روز شنبه روند کاهشی را طی کرد.

 دیروز شنبه ۱۱ دی ماه بازار ارز تهران که در اثر جهش‌های افزایشی معامله‌گران از حجم معاملات خود کاسته بود با کاهش قیمتی ۲۵۰ تومانی نسبت به نرخ پنج‌شنبه گذشته شروع به کار کرد.

این کاهش نرخ و نزدیک‌تر شدن قیمت دلار به پله ثبات نسبی هفته گذشته چرخ‌دنده‌های بازار ارز تهران را به حرکت وا‌داشت و معاملات نقدی و غیر‌نقدی از سر گرفته شد.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، به گفته برخی از کارشناسان افزایش کاذب نرخ دلار در تعطیلات انتهای هفته، تلاش‌های بی‌نتیجه بازیگران بازار ارز در فضای بی‌خبری از مذاکرات هسته‌ای برجام بود که با شروع هفته جدید بازار عدم کشش خود نسبت به این افزایش نرخ را نشان داده و قیمت را به سطح تعادلی خود نزدیک کرد.

تحلیلگران بازار ارز تهران که در انتظار از سر‌گیری مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری نشسته‌اند بر این باورند که این پله قیمتی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تا ۸۵۰ تومان می‌تواند تا رسیدن اخبار جدید نرخ منطقی بازار ارز باشد.

از طرف دیگر از نظر این تحلیلگران ثبات نرخ ارز در این پله می‌تواند با سیاست‌های بازار‌ساز در جهت کاهش قیمت ارز در بازه زمانی بلندمدت همسو باشد و تا حرکت‌‌های بعدی دلار به سمت پله‌های پایین‌تر بتواند از نوسانات هیجانی بازار جلوگیری کند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.