کد خبر : 12801 / /
/

قیمت اونس جهانی طلا امروز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۸۳۱ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۲۲ دلار اعلام شد.

 

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز دوشنبه یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان اعلام شد. قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۸۳۱ دلار ثبت شد.

قیمت اونس جهانی طلا امروز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۸۳۱ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۲۲ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۴ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت طلا در سال نو میلادی

به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت طلا هفته گذشته به شکل قابل‌توجهی افزایش یافت. هرچند این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۱ با کاهش تقریبا ۴درصدی به کار خود پایان داد، اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خرد نسبت به قیمت طلا در سال جدید بسیار خوش‌بین هستند؛ چرا که احساسات صعودی بسیار زیادی در بازار ایجاد شده است. بسیاری از کارشناسان و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که قیمت طلا همچنان به صعود خود در سال ۲۰۲۲ ادامه دهد.

دو محرک شیوع ویروس اُمیکرون و همچنین میزان صحت ادعا‌‌‌های بیکاری در آمریکا می‌‌‌تواند طلا را به سطوح بالاتری هدایت کند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران بدبین اذعان دارند که طلا برای بقا در کانال سنگین ۱۸۰۰دلاری با دشواری‌هایی مواجه است و در سال جدید میلادی نمی‌‌‌تواند در برابر سیاست‌‌‌های اقتصادی دولت‌‌‌ها به‌خصوص آمریکا ایستادگی کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.