کد خبر : 12808 / /
/

به گفته سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین، امروز در نقطه‌ای قرار داریم که گفتگو‌های وین وارد بحث‌های محتوایی می‌شود. اما بحث‌های محتوایی چیست و به کجا ختم خواهد شد؟

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین گفت: امروز گفتگو‌های وین وارد بحث‌های محتوایی می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین، امروز در نقطه‌ای قرار داریم که گفتگو‌های وین وارد بحث‌های محتوایی می‌شود. اما بحث‌های محتوایی چیست و به کجا ختم خواهد شد؟

آن طور که باشگاه خبرنگاران گزارش داده، گفتگو‌ها به صورت دو جانبه و چندجانبه است و جزئیات آن بعد از گفتگوی اولیه هماهنگ‌کننده برجام با مذاکره‌کننده ارشد اعلام می‌شود.

در روزهای اخیر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران جلسه‌ای داشتند و تصاویری از این جلسه منتشر شد که در فضای مجازی بازتاب‌هایی در پی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: ما به این موضوع که اعضای ۱+۴ با چه مکانیزمی با آمریکا صحبت می‌کنند و یا اینکه مکانیزم مشترک و یا انفرادی دارند ورود نمی‌کنیم چراکه برای اولین بار نیست که گفتگو‌های اینچنینی بین اعضا شکل می‌گیرد.

او ادامه داد: آن‌هایی که در وین بودند می‌دانند که ۱+۴ در ادوار گذشته نیز با هیئت آمریکایی گفتگو‌هایی داشته است. مسیر مشخصی برای تبادل نظر بین ایران و ایالات متحده وجود دارد و برای اینکه سوء تفاهم و سوبرداشتی وجود نداشته باشد تبادل نظر در این مسیر، به صورت مکتوب، ولی غیر رسمی از طریق هماهنگ کننده کمیسیون مشترک است. این جزئیات را گفتم برای اینکه کسانی که قرار است دقیق بدانند در وین چه اتفاقی می‌افتد و برای حاشیه سازان این نکته را به قول طلبه‌ها میگویم: علیکم بالمتون لا بالحواشی.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.