کد خبر : 12840 / /
/

دیروز رئیس سازمان غذا و دارو از ممنوعیت واردات واکسن خبر داد و تولید داخل را کافی دانست؛ تا اینکه امروز این مقام مسئول دوباره اعلام کرد: واردات واکسن کرونا مطلقا ممنوع نیست و در صورت نیاز واردات را ادامه می‌دهیم. بالاخره ماجرا از چه قرار است؟ ممنوعیت یا عدم ممنوعیت!

بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا واردات واکسن کرونا مطلقا ممنوع نیست.

دیروز رئیس سازمان غذا و دارو  از ممنوعیت واردات واکسن خبر داد و تولید داخل را کافی دانست؛ تا اینکه امروز این مقام مسئول دوباره اعلام کرد: واردات واکسن کرونا مطلقا ممنوع نیست و در صورت نیاز واردات را ادامه می‌دهیم. بالاخره ماجرا از چه قرار است؟ ممنوعیت یا عدم ممنوعیت!

آن طور که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده، بهرام دارایی اعلام کرد: بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا واردات واکسن کرونا مطلقا ممنوع نیست و ورود واکسن از خارج کشور در صورت نیاز همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته او اولویت دولت تامین واکسن از مسیر داخلی و خارجی است و با افزایش تولید داخل رویکرد ستاد ملی کرونا کاهش واردات خواهد بود و در صورت تامین کامل نیاز کشور با واکسن‌های ایرانی محدودیت واردات اعمال میشود.

تاکنون ١٧۵ میلیون دوز واکسن در کشور تامین شده که ١۵۶ میلیون دوز واکسن وارداتی و ١٩ میلیون واکسن تولید داخل بوده است.

وی ادامه داد: واکسن‌سازان ما ظرفیت بالایی دارند، ولی آن چیزی که ما نیاز داریم سطح کمتری از ظرفیت آنهاست و توصیه ما این بود که در ماه حداقل تا ۱۵ میلیون دُز واکسن بدهند که نیاز ما را هم پوشش می‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره اینکه چرا واکسن‌های داخلی با کندی وارد مصرف می‌شوند افزود: تولید یک بحث است، اما بحث دیگر مربوط به تأییدیه‌ها، نظارت‌ها و فاز‌های مختلفی است که جنبه بالینی هم دارد و این برای ما بسیار مهم است و نمی‌شود آن‌ها را حذف کرد، اما می‌شود روند بررسی را تسریع کرد و این دقت نظر و بررسی‌های دقیق و موشکافانه کمک می‌کند واکسن ما در عرصه‌های بین المللی هم زودتر پذیرفته شود تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.