کد خبر : 12851 / /
/

صبح امروز سه شنبه 14 دی ماه 1400 مادر بابک خرمدین با حضور در شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران،آخرین دفاع را نزد بازپرس محمدجواد شفیعی اظهار داشت.

مادر بابک خرمدین در جلسه بازجویی جهت اخذ آخرین دفاع،اتهامات خود را پذیرفت.

 کشف جنازه مثله شده بابک خرمدین در اکباتان جنجال سازی زیادی کرد. پس از قتل بابک خرمدین توسط پدرش با تحقیقات بیشتر مشخص شد خواهر و داماد خانواده بابک خرمدین به طرز هولناکی کشته شده اند. بابک خرمدین کارگردان فیلم " کورسو" نیز بوده و همچنین با تحقیقات خبرنگار رکنا جزئیات عملیات 5 ساعته کشف هویت قاتل بابک خرمدین مشخص شد.

 

صبح امروز سه شنبه 14 دی ماه 1400  مادر بابک خرمدین با حضور در شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران،آخرین دفاع را نزد بازپرس محمدجواد شفیعی اظهار داشت.

او با اعتراف به همدستی با شوهر خود در قتل فرزندان و داماد خود در  آخرین دفاع گفت:"قبول دارم که با شوهرم در قتل بابک و آرزو و فرامرز همدست بودم. اکبر من را در جریان نقشه قتل قرار می داد و من قرص را در غذا حل میکردم و به آنها می خوراندم."

متهم قبلا اقرار کرده بود که در مثله کردن و بسته بندی اجساد به شوهر خود کمک کرده بود و در این جلسه نیز با اقرار به اتهام خود، اظهارات قبلی خود را تائید کرد.

قتل فجیع بابک خرمدین در اولین روزهای سال

عصر بیست و پنجم اردیبهشت سال 1400 مأموران پلیس شهرک اکباتان در جریان کشف جسد مثله شده مردی در یک سطل زباله واقع در خیابان نفیسی قرار گرفتند. با شروع تحقیقات ماموران پلیس و تیم جنایی مشخص شد، جسد متعلق به بابک خرمدین کارگردان مطرح ایران است.

بنابر حساسیت موضوع ماموران پلیس بررسی های کارشناسی درباره محیط جغرافیایی و چگونگی ارتکاب جرم را در محل کشف جسد مثله شده آغاز کردند. تحقیقات دقیق تر توجه ماموران را به دوربین مداربسته بانکی که رو به روی سطل زباله بود جلب کرد.

تیم پلیسی پس از دریافت این اطلاعات مهم با اخذ مجوز قضایی برای بازبینی دوربین مداربسته به بانک مراجعه کردند و بی وقفه 5 ساعت فیلم دوربین مداربسته را  لحظه به لحظه رصد کردند.

ماموران پلیس در بازبینی 5 ساعته فیلم دوربین مداربسته مشاهده کردند که مردی از یک خودرو " ال 90 " سفید رنگ با چمدانی که جسد مثله شده بابک خرمدین در آن بود پیاده شده و چمدان را داخل سطل آشغال پرتاب و از صحنه جرم متواری شده است.

بازداشت قاتل بابک خرمدین در اکباتان

تیم پلیسی پس از تحقیقات محرمانه و استعلام از پلاک خودرو هویت صاحب " ال 90" سفید رنگ را که اکبر خرمدین پدر مقتول بود را کشف و در یک عملیات هماهنگ قاتل و همسرش را بازداشت کردند.

در بازجویی های اولیه پدر و مادر مقتول به جنایت هولناک اعتراف و ادعا کردند که پسرشان را با مسموم کردن با قرص خواب آور داخل غذای بابک خرمدین را بی هوش کرده و پدر خانواده پس از چند ضربه چاقو جسد را به حمام زیر دوش آب نتقل و مثله می‌کند.

قتل خواهر بابک خرمدین در تهران

پدر بابک خرمدین در اعترافات خود گفته در سال ۹۰ داماد خود و بعدها در سال ۹۷ دختر خود را هم به قتل رسانده و برای رهایی از اجساد آنها را تکه‌تکه کرده و هر کدام را در جایی رها کرده است.

پدر بابک خرمدین در خصوص قتل دخترش در سال 97 اذعان کرد: آرزو در این مدت سرکش شده بود و به مادرش می گفت که بعد از مرگ پدرم حقوقش به من می رسد و به تو نیز حقوق کمی می دهم که بتوانی زندگی کنی ولی بیشتر پول را خودم بر می دارم.

وی افزود: دخترم اعتیاد به مواد مخدر گل و هروئین پیدا کرده بود و من وقتی با خودروی تاکسی به بیرون از خانه می رفتم و مسافرکشی می کردم آرزو به من زنگ می زد که شب دیر بیا خانه یا شب به خانه نیا که این موضوع مرا آزار می داد.

بنا بر این گزارش، اکبر خرمدین و ایران موسوی به اتهام قتل پسر، دختر و دامادشان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

جزئیات جدید از پرونده قتل خرمدین

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: با رصدهایی که انجام شد در کمتر از ۶ ساعت، توانستیم هویت مقتول و انگیزه قاتلان و هویت آنان را شناسایی کنیم.

قاتلین خودشان را ابتدا معرفی نکردند و با معرفی هویت مقتول، کاراگاهان به دنبال محل سکونت رفتند و با پایش های محلی و تحقیقات از مطلعین محلی و معاینات، به این شک کردند که اعضای خانواده (پدر و مادر) در این قتل مشارکت داشته باشند. این ماجرا آزاردهنده بود که پدر و مادری در قتل فرزندشان همدست باشند و او را مثله کنند. پس از مظنون شدن به این دو نفر، آنان بازجویی و در نهایت اقرار کردند و در نهایت به قتل داماد این خانواده رسیدیم.

سرهنگ نثاری توضیح داد: در تحقیقات اولیه پدر و مادر منکر جنایت بودند و با آزمایشگاه‌های علمی و مجهز و نمونه‌هایی که از خانه بدست آوردیم مجبور شدند اقرار کنند. جامعه روانشناسان نیز علاقه مند به پیگیری این مجرم بودند. این فرد تحت فشارهای روحی بود و مشکلات بین پدر و فرزند دامنه دار بوده است.

دختر خانواده حق السکوت می‌خواست

داماد این خانواده نیز به دلیل اختلاف با دختر چند بار مورد نصیحت پدر خانواده قرار می‌گیرد و نصیحت‌ها کارساز نبوده و در نهایت به منزل دعوت شده، داخل غذایش سم می‌ریزند و او را قطعه قطعه می‌کنند. دختر پس از مدتی دچار عذاب وجدان می‌شود زیرا همدست قتل همسر خود بوده و از پدرش حق السکوت درخواست می‌کند و در نهایت این امر موجب می‌شود دختر را نیز از سر راه به همین روش به قتل برسانند.

 ۳۰ آبان ماه بود که اعلام شد که اکبر خرمدین در زندان به دلیل ایست قلبی فوت کرد. خرمدین به جرم قتل فرزندان و داماد خود در زندان بود که اولیای دم دامادش از قصاص رضایت داده بودند.

مرگ پدری که قاتل فرزندانش بود

سی ام آبان ماه امسال بود که خبر درگذشت متهم ردیف اول یکی از هولناکترین جنایت های ایران، یعنی اکبر خرمدین در زندان رجایی شهر منتشر شد. درهمان روز اتفاق قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به رکنا گفت: اکبر خرمدین که به  سرطان مبتلا بود به خاطر ایست قلبی صبح امروز در زندان رجایی شهر فوت کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.