کد خبر : 12854 / /
/

سردار هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از ۲۲۶ فرد ایرانی و خارجی و شکایت شاکیان از فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار (۲۵۰۰ میلیارد تومان) و اقامت وی در خارج از کشور، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

 رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری کلاهبردار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم در یکی از فرودگاه‌های کشور، دستگیر شد.

 سردار هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از ۲۲۶ فرد ایرانی و خارجی و شکایت شاکیان از فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار (۲۵۰۰ میلیارد تومان) و اقامت وی در خارج از کشور، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  قرار گرفت.

 

وی با اشاره به صدور اعلان قرمز متهم در کمتر از یک هفته افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل و با تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم در کشورهای منطقه تردد دارد.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که این متهم با استفاده از تبلیغات وسیع ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با همکاری شخص دیگری مبادرت به تبلیغات مهاجرتی با هدف سرمایه‌گذاری و کسب و کار و اقامت در خارج از کشور کرده و از شاکیان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی ضمن هشدار به هموطنان عزیز و عدم اعتماد به تبلیغات ماهواره‌ای و فضای مجازی افزود: متهمان با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای ساختگی و مجلل در برخی کشورهای همسایه، اعتماد مال باختگان را جلب و آنها نیز از طریق صرافی های معرفی شده اقدام به واریز مبالغی به حساب متهمان می کردند.

سردار شیرزاد با اشاره به تلاش ماموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن وی به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین المللی کشور بازداشت و تحویل مراجع قضائی شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.