کد خبر : 12884 / /
/

عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق در گفتگویی با اشاره به جزئیات مکالمه تلفنی خود با دونالد ترامپ اشاره می کند که چگونه رئیس جمهور وقت آمریکا از او درخواست می کند تا با مقام های ایرانی گفتگو کند.

ترامپ به عبدالمهدی گفت: " سعی کن با ایرانی ها تماس بگیری و ما نیز آمادگی داریم و امیدواریم حامل خبرهای خوبی در آستانه سال جدید برای ما باشی"

 عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق در گفتگویی با اشاره به جزئیات مکالمه تلفنی خود با دونالد ترامپ اشاره می کند که چگونه رئیس جمهور وقت آمریکا از او درخواست می کند تا با مقام های ایرانی گفتگو کند.

در مستندی به نام ۷۲ ساعت به کارگردانی مصطفی شوقی که اخیرا پخش شده است عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق جزئیاتی را از تماس تلفنی خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا ارائه می دهد.

 عبدالمهدی گفت: ساعت ۹ شب بود که دونالد ترامپ با من تماس گرفت. همانطور که می دانید ۳۱ دسامبر در آمریکا آغاز سال جدید میلادی است و در آنجا جشن به پا می شود.

عبدالمهدی در خصوص پایان ماجرای ناآرامی ها و تظاهرات در اطراف سفارت آمریکا گفت که ترامپ از او بابت این اقدام تشکر کرده است. عبدالمهدی سپس گفت: ترامپ از من پرسید که آیا این افراد ایرانی هستند؟ عبدالمهدی در ادامه خاطرنشان کرد که به ترامپ گفتم نه. نخست وزیر اسبق عراق در ادامه اظهار داشت: به ترامپ گفتم که آنها عراقی هایی بودند که در موضوع قائم تظاهرات کردند.

وی افزود: ما به مارک اسپر وزیر دفاع وقت آمریکا نیز هشدار دادیم و گفتیم که این کار تبعات خطرناکی به همراه خواهد داشت.

عبدالمهدی به نقل از ترامپ گفت: " ما ایرانی ها را به خوبی نمی شناسیم شما بهتر از ما آنها را می شناسید"

عبدالمهدی در آن مکالمه به ترامپ گفت: "ایرانی ها خواستار جنگ نیستند و شما نیز می گویید که آمریکا خواستار جنگ نیست."

عبدالمهدی گفت که این مکالمه به مدت ۱۵ دقیقه به طول انجامید. گفتند شما مذاکره کنندگان ماهر و زبردستی هستید و هر کاری که در مورد این مساله می توانید انجام دهید ما آمادگی پذیرش آن را داریم.

نخست وزیر اسبق عراق گفت که ترامپ از او خواست تا هر موقع که می تواند تماس بگیرد و این جمله را دو بار تکرار کرد. 

عبدالمهدی گفت که ترامپ آماده شنیدن صحبت های طرف ایرانی بود اما از ایران اصلا راضی نبود.

اینجا بود که ترامپ به عبدالمهدی گفت: " سعی کن با ایرانی ها تماس بگیری و ما نیز آمادگی داریم و امیدواریم حامل خبرهای خوبی در آستانه سال جدید برای ما باشی"

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.