کد خبر : 12922 / /
/

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سید فخر امام وزیر امنیت غذایی پاکستان درخصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه بویژه در بخش کشاورزی به گفتگو پرداخت.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امنیت غذایی پاکستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه بویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد.

 سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سید فخر امام وزیر امنیت غذایی پاکستان درخصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه بویژه در بخش کشاورزی به گفتگو پرداخت.

سفیر کشورمان دراین ملاقات با اشاره به ظرفیت بالای ایران و پاکستان برای رفع نیازهای یکدیگر بر ضرورت تسریع در روند گسترش همکاری در بخش‌های مختلف و توسعه روابط تجاری دوجانبه تاکید کرد.

فخر امام وزیر امنیت غذایی پاکستان با اشاره به روابط صمیمانه و دوستانه دو کشور از زمان استقلال پاکستان تا کنون گفت: ایران و پاکستان باید متناسب با اشتراکات زیاد فرهنگی و تاریخی خود روابط دوجانبه بویژه در بخش تجاری را تقویت کنند.

وزیر امنیت غذایی پاکستان در این دیدار از پیشنهاد ایران مبنی بر معافیت همه تعرفه‌ها بر محصولات صادراتی کشاورزی پاکستان به ایران استقبال، و اعلام کرد: پاکستان ظرفیت بالایی برای صادرات مرکبات، انبه، پیاز، سیب زمینی، شیلات، دام و ... را داشته و در کنار آن می‌تواند نیاز برنج ایران را نیز تامین کند.

سید محمد علی حسینی سفیر کشورمان در پاکستان هم با اشاره به بازار خوب ایران برای محصولات کشاورزی پاکستان و صادرات ۱۰۴ مگاواتی برق ایران به این کشور همسایه، تاکید کرد: دو کشور باید از داشتن نزدیک به هزار کیلومتر مرز مشترک در راستای تقویت همه جانبه روابط دوجانبه نهایت استفاده را ببرند.

تاکید بر تبادل تجربیات در زمینه کشاورزی نوین، ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی و همچنین همکاری در حوزه گلخانه‌ای از دیگر محورهای گفتگوی مقامات ایران و پاکستان در این دیدار بود.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.