کد خبر : 12951 / /
/

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با پدیده در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: خیلی خوشحالم پس از مدت‌ها مردم مشهد را می‌بینم.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پدیده با توجه به جایگاهش در جدول، مقابل ما انتحاری بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با پدیده در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: خیلی خوشحالم پس از مدت‌ها مردم مشهد را می‌بینم. یاد روزهای خوب زیادی که در این شهر داشتیم به خیر. حضور دوباره‌ام در مشهد جای خوشحالی دارد. از استقبال خوب و گرم هواداران پرسپولیس در مشهد تشکر می‌کنم. در روزهایی که خیلی بحث بیماری کرونا داغ است، خیلی باید مراقب باشند و سلامتی آنها برای همه ما مهم است. امیدوارم در خانه‌های‌شان بمانند و بازی را از تلویزیون تماشا کنند زیرا نمی‌خواهیم مشکلی برای کسی به وجود بیاید. از همه می‌خواهیم رعایت بیشتری در هتل و فرودگاه داشته باشند.

وی افزود: امیدوارم فردا بازی خوبی انجام دهیم. از لحاظ جدولی خیلی کسب سه امتیاز برای ما مهم است و باید 90 دقیقه پرفشار داشته باشیم. می‌دانیم پدیده در چند هفته اخیر فوتبال خوب و با برنامه‌ای ارائه کرده و در انتقال به حمله خیلی سرعت خوبی دارد. باید مراقب باشیم تا غافلگیر نشویم. زیرا تیمی است که با توجه به شرایطش، انتحاری بازی می‌کند و دنبال امتیاز است. با توجه به اینکه شاید چیزی برای از دست دادن ندارند، خیلی راحت‌تر و با خیال آسوده‌تری بازی می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: اطمینان دارم بازی راحتی پیش رو نداریم. این مسئله را به بازیکنانم گفته‌ام و امیدوارم آنها فردا با تلاش زیاد و تمرکز خیلی بالا بتوانند سه امتیاز را کسب کنند. هدف ما کسب پیروزی است اما راحت به دست نمی‌آید. باید خیلی تلاش کرد و بیشتر از دیدارهای قبل بدویم، بجنگیم تا بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. امیدوارم در نهایت بازی خوبی باشد. 

گل‌محمدی درباره حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: برای ما که گروهی پرتلاش هستیم، زحمت کشیدیم و خودمان را به عنوان تیم اول ایران و سید یک مسابقات به لیگ قهرمانان رساندیم و در چند سال اخیر دو فینال آسیا را پشت سر گذاشتیم، واقعاً شوکه کننده بود. پذیرش این مسئله برای من خیلی سخت است. همه ما از این مسئله واقعاً ناراحت هستیم. زیاد نمی‌دانم درباره این موضوع چگونه توضیح بدهم، اما افرادی که با تصمیم‌گیری خود باعث چنین اتفاقی شدند، باید جوابگو باشند.

وی ادامه داد: این یک افتضاح تاریخی برای فوتبال ماست. 10 روز برای استیناف وقت داده‌اند اما بعید می‌دانم رأی عوض شود. در این 10 روز باید امیدوار باشیم چنین اتفاقی نیفتد اما اگر بیفتد، انگیزه زیادی از بازیکنان و فوتبال ایران که تلاش می‌کنند قهرمان شوند و مراحل بالاتر را طی کنند، کم می‌شود. این اتفاق واقعا دردناک است و نمی‌دانم پاسخ میلیون‌ها هوادار را چه کسانی می‌دهند و به خاطر این اتفاق بد چگونه جواب پس خواهند داد.

سرمربی پرسپولیس درخصوص نقل و انتقالات این تیم و درخواست 700 هزار یورویی آنتورپ بلژیک برای صدور رضایت‌نامه بیرانوند از تیم‌های متقاضی خرید، توضیح داد: درباره بازی صحبت کنید. سؤال کردن کردن درباره نقل و انتقالات قبل از دیدار درست نیست.

گل‌محمدی در مورد مصدومان پرسپولیس برابر پدیده گفت:‌ امید عالیشاه، وحدت هنانوف، علی شجاعی، حامد پاکدل و محمد شریفی مصدوم هستند. البته رادو را هم مدت‌هاست در اختیار نداریم.

وی درمورد اینکه شاید برخی بازیکنان به دلیل شرکت نکردن در لیگ قهرمانان از این تیم جدا شوند و آیا این موضوع روی عملکرد تیمش در بازی فردا تاثیرگذار است، گفت: نمی‌خواهم بگویم تأثیر می‌گذارد، اما اکنون در لیگ پرفشاری هستیم که قهرمانی در آن برای ما مهم است. این اتفاق نباید روی عملکرد تیم تأثیر بگذارد اما برای اینکه بتوانیم به این مرحله برسیم و یکی از تیم‌های آسیا خود را مطرح کنیم، واقعا زحمت کشیده‌ایم. تلاش می‌کنیم قهرمان شویم تا در جایی بزرگ‌تر با تیم‌های بهتری بازی کنیم و خودمان و توانایی‌مان را نشان دهیم، اما متأسفانه نمی‌دانم چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد.

سرمربی سابق پدیده درباره اینکه این باشگاه هنوز موفق به دریافت مبلغ رضایتنامه‌اش از پرسپولیس نشده، توضیح داد: نمی‌دانم آخرین ورژن این تیم پدیده است یا شهرخودرو اما همین صحبت را به مسئولان شهر خودرو یا پدیده گفته‌ام که در این انتقال توافقی صورت گرفت که متأسفانه هنوز دو سوم مبلغ پرداخت نشده است. آنها حق دارند از این موضوع ناراحت باشند. تا جایی که می‌توانستم با مدیران عاملی که در این مدت در باشگاه پرسپولیس کار کردند بارها صحبت کردم، اما نمی‌دانم چرا این مسئله حل نشد. خودم شرمنده هستم و امیدوارم این مسئله هر چه زودتر حل شود.

گل‌محمدی درباره طلب علی اعظم (فیزیوتراپ پرسپولیس) و چند نفر از اعضای کادر سابق او از پدیده اظهار داشت: اطلاعات دقیق ندارم. البته اعظم دستیار ما نیست. از کادر پزشکی خبر ندارم، اما بعید می‌دانم کسی طلبی داشته باشد.

وی  درباره اینکه دو سال پیش توانست یک تیم خصوصی را به لیگ قهرمانان برساند و امروز همین تیم در انتهای لیگ و از گزینه‌های سقوط است و حالا در تیم دولتی پرسپولیس حضور دارد که امروز از آسیا حذف شده، گفت: باید گفت آنها که تصمیم گیرنده کلان ورزش هستند، اولویت‌شان ورزش نبوده که فوتبال ما به این حالت درآمده است. وقتی ورزش اولویت نباشد، زیرساخت درستی نباشد، برای آینده کاری نکرده باشیم و فقط خواستیم ورزش و فوتبالی داشته باشیم، آخرش به اینجا ختم می‌شود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: این اتفاقات قابل پیش‌بینی است. شاید 10 سال پیش هم می‌شد پیش بینی کرد 10 سال دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد. آن موقع هم هیچ کاری نکردیم. وقتی ورزش برای جوانان و همه اولویت نباشد و ورزش را برای جوانان و همه مردم در بخش حرفه‌ای و قهرمانی را اولویت قرار نمی‌دهند، همین می‌شود. اولویت در مملکت ما چیزهای دیگری است. هیچ وقت ندیدم در ورزش برنامه‌ریزی و امکانات در سطح خوب داشته باشیم. به همین دلیل این اتفاقات طبیعی است.

گل‌محمدی درباره اینکه آیا فکر می‌کرد دو سال پس از جدایی‌اش از فوتبال مشهد نماینده این شهر نیم فصل لیگ برتر به پایان نرسیده برای بقا بجنگد، گفت: فوتبال مشهد پویا است و از لحاظ بازیکن و مربی استعدهای خوبی دارد. امکاناتش هم نسبت به خیلی از استان‌ها بد نیست. صحبت‌هایی که کردم کلی بود و در مشهد صددرصد این اتفاقات افتاده که برای ورزش و فوتبال، برنامه‌ریزی خاصی انجام نشده است.

وی ادامه داد: این مسائل در فوتبال ما طبیعی است و برای خیلی از استان‌های دیگر هم این اتفاقات افتاده. در فوتبال ما در استان‌ها و حتی ملی، بالا و پایین زیادی دارد. ثبات و زیرساخت لازم در تشکیلات فوتبال ما وجود ندارد. به دلیل عدم ثبات تصمیم گیری به دست افراد مختلفی می‌افتد که هر کدام یک چیزی می‌گویند و تصمیم گیری می‌کند که در نهایت این اتفاقات رخ می‌دهد و برای ورزش ما این چیزها طبیعی است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.