کد خبر : 12998 / /
/

اغلب به فعالیت‌ در بازارهای دلار و طلا، فعالیت غیرمولد گفته می‌شود، بنابراین دولت مالیات‌گیری از فعالان این بازارها را در دستور کار دارد.

 

معاون سیاستگذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در توئیتی از تصویب مالیات بر فعالیت در بازارهای غیرمولد و رقیب در آینده نزدیک خبر داده است.

اغلب به فعالیت‌ در بازارهای دلار و طلا، فعالیت غیرمولد گفته می‌شود، بنابراین دولت مالیات‌گیری از فعالان این بازارها را در دستور کار دارد.

محمدهادی سبحانیان در توئیت خود نوشته است: ‌«پس از سال‌ها مخالفت دولت‌های مختلف، بالاخره با عزم و اراده جدی ‎وزارت اقتصاد دولت سیزدهم و با همراهی مثال‌زدنی کمیسیون اقتصادی مجلس، انشاءالله به زودی ‎مالیات بر فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازانه در بازارهای غیرمولد و رقیب ‎تولید به تصویب مجلس خواهد رسید.»

در حالی دولت روی گرفتن مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازانه تاکید دارد که در نتیجه سیاست‌های نادرست دولت مردم به سمت سرمایه‌گذاری در این بازارها رفته‌اند. در واقع شیب تند کاهش ارزش پول ملی و میانگین تورم ۴۰ درصدی مردم را برای حفظ دارایی به سمت این بازارها کشانده است.

کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ امروز یکشنبه ۱۹ دی ماه در مجلس تصویب شد. در متن لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، دولت ۵۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای خود در نظر گرفته است که نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش درآمدهای مالیاتی نشان می‌دهد دولت امسال فشار مالیاتی خود را افزایش می‌دهد و امیدوار است بخش مهمی از هزینه‌های خود را از محل دریافت مالیات جبران کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.