کد خبر : 13021 / /
/

سرانجام بعد از گذشت چهارماه قطار تغییرات به جاده مخصوص رسید. شنیده‌ها حاکی از آن است که طی روز‌های آینده سیدجواد سلیمانی سکان مدیریت سایپا را به محمد علی تیموری واگذار خواهد کرد.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که در روز‌های آینده تغییراتی در سمت‌های مدیریتی ایران خودرو و سایپا انجام می‌شود.

تغییر مدیران در راه است؟

به نقل از اقتصاد آنلاین، سرانجام بعد از گذشت چهارماه قطار تغییرات به جاده مخصوص رسید. شنیده‌ها حاکی از آن است که طی روز‌های آینده سیدجواد سلیمانی سکان مدیریت سایپا را به محمد علی تیموری واگذار خواهد کرد.

در سابقه تیموری عضویت در هیئت مدیره شرکت خدمات فنی رنا دیده می‌شود. براساس اطلاعات رسیده علی شیدایی نرمیقی و عظیمی فشی نیز به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره سایپا معرفی خواهند شد.

در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص ایران خودرو نیز نام یوسف الهی شکیب از مدیران صنعت خودروسازی که در سابقه وی مدیرعاملی گروه بهمن و عضویت در هیئت مدیره ایران خودرو دیده می‌شود و همچنین محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل فعلی کشتیرانی برای مدیریت ایران خودرو شنیده می‌شود. البته به نظر می‌رسد با توجه به سابقه الهی شکیب در صنعت خودرو، احتمال انتصاب وی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو بیشتر باشد.

چه خبر از دپو خودروسازان؟

خبر‌های رسیده از سازمان‌های نظارتی حاکی از آن است که با وساطت وزیر صمت و ارائه مدارک این سازمان تا پایان سال مهلت دوباره داده شده تا خودرو‌های دپو در پارکینگ خودروسازان تجاری شود. البته این سؤال مطرح است که در دو ماه باقیمانده تا پایان سال، قرار است چه اتفاق ویژه‌ای رخ دهد؟ و چرا در ماه‌های گذشته مشکل تأمین قطعات رفع نشده است؟ شاید باز هم خودروسازان زمان خریدند تا دو ماه آخر سال را سپری کنند.

روزگذشته مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور خدمات فروش و پس از فروش در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صداوسیما گفت: با افزایش تأمین قطعات، خودرو‌های ناقص این خودروسازی به ۲۰هزار دستگاه تا پایان سال کاهش می‌یابد. گروه خودروسازی سایپا حدود ۷۲هزار خودروی ناقص دارد که براساس طرح آغاز شده از ۱۵دی، ۴۵هزار خودروی ناقص و تولید روز تا پایان این ماه تجاری‌سازی و تحویل مشتریان می‌شود.

باقری گفت: با اقدامات انجام شده علاوه بر تکمیل خودروی خط تولید روزانه، خودرو‌های ناقص سایپا تا پایان سال به ۲۰ هزار دستگاه کاهش می‌یابد.

تکمیل ۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص تا پایان سال

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز گفت: هم اکنون ۹۵ هزار دستگاه خودروی ناقص به واسطه کمبود قطعه در این خودروسازی داریم که تا پایان امسال با تکمیل و تجاری‌سازی ۵۰ هزار دستگاه از این میزان، تعداد خودرو‌های ناقص ایران خودرو به ۴۵هزار دستگاه کاهش می‌یابد.

وی افزود: هم اکنون در کنار حفظ روند افزایشی تولید، خودرو‌های دارای کسری قطعه در حال تکمیل و عرضه است و بر همین اساس تا پایان سال بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد، یعنی به طور میانگین ماهانه بیش از ۵۵ هزار دستگاه خودرو وارد بازار خواهد شد. رحمانی گفت: تکمیل و تجاری‌سازی خودرو‌ها در کنار افزایش تولید، روند ثابتی گرفته به طوری که در دو روز تعطیل هفته گذشته، ۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تکمیل و تجاری‌سازی شده است.

برخلاف ادعای ایران خودرو بر کمبود قطعات الکترونیک و دپو ۹۵ هزار دستگاه خودرو در ایران‌خودرو، این شرکت که به شدت تحت فشار است و احتمال تغییر مدیر عامل آن نیز قوت گرفته، روز گذشته اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأکیدات وزارت صمت، گروه صنعتی ایران‌خودرو قصد دارد در سه ماهه پایانی امسال بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو را روانه بازار کند که این عدد ۲۳درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.