کد خبر : 13137 / /
/

امروز چهارشنبه قیمت لیر ترکیه در مقایسه با آخرین معاملات روز سه‌شنبه تغییری نداشت. اولین قیمت ثبت شده لیر امروز برابر دو هزار و ۲۰ تومان است.

 

لیر ترکیه امروز چهارشنبه در ساعات ابتدایی معاملات نسبت به آخرین معامله روز گذشته تغییری نداشت، همچنان با قیمت دو هزار و ۲۰ تومان معامله می‌شود.

امروز چهارشنبه قیمت لیر ترکیه در مقایسه با آخرین معاملات روز سه‌شنبه تغییری نداشت. اولین قیمت ثبت شده لیر امروز برابر دو هزار و ۲۰ تومان است.

هر لیر ترکیه در روز مشابه سه ماه گذشته، یعنی ۲۱ دی ماه با رقم سه هزار ۱۰۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز افت ۳۴٫۸ درصدی معادل هزار و ۸۰ تومان را تجربه کرده است.

روز دوشنبه ۲۰ دسامبر، لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسید. هر دلار آمریکا در بازار آزاد استانبول تا ۱۸.۳ لیر به فروش رسید.

با وجود این موضوع پس از سخنان اردوغان، قیمت دلار آمریکا در مقابل لیر کاهش یافت و شبانه به ۱۴.۲ دلار رسید.

این روند تا روز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر ادامه‌دار بود، در نهایت هر لیر برابر ۱۳٫۱۵ دلار شد. اکنون نیز نرخ برابری لیر در برابر دلار کاهش داشته به ۱۳٫۷ رسیده است.

بر اساس محاسبات معامله‌گران، خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه بدون احتساب سوآپ، در آخیرن روزهای سال ۲۰۲۱ حدود هشت میلیارد دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش در دو روز اول هفته بود و ذخایر آن از ابتدای ماه جاری، زمانی که بانک مداخلات مستقیم خود را آغاز کرد، ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

طبق نظر سنجی منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز، پیش‌بینی می‌شود که تورم سالانه در ترکیه طی ماه دسامبر به ۳۰٫۶ درصد برسد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که در ماه دسامبر قیمت‌ها ۹ درصد افزایش یافته‌اند، احتمالاً تأثیر ضعف لیر در ماه آینده نیز احساس می‌شود.

بر همین اساس کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر دولت ترکیه سیاست‌های خود را مبنی بر  کاهش نرخ بهره تغییر ندهد، ارزش لیر در برابر دلار و همچنین در بازارهای جهانی کاهشی می‌ماند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.