کد خبر : 13158 / /
/

با توجه به اینکه اسنپ و تپسی انتخاب روش پرداخت را به عهده مسافر گذاشته‌اند، اما اولویت اول این شرکت پرداخت آنلاین هزینه است.

 

رانندگان اسنپ در برخی از مواقع، تقاضای پرداخت نقدی را از مسافر می‌کنند، اما به علت اینکه اسنپ از پرداخت نقدی پشتیبانی نمی‌کند، این مدل پرداخت هزینه، مشکلات مختلفی را برای مسافران و رانندگان ایجاد می‌کند.

در برخی از مواقع رانندگان اسنپ و تپسی از مسافر خود به دلایل مختلف درخواست می‌کنند که هزینه اسنپ را نقدی پرداخت کنند، اما پرداخت نقدی، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که قابلیت پیگیری از سمت شرکت‌های تاکسی اینترنتی را ندارد.

مشکلات در پرداخت نقدی

پرداخت به صورت نقدی هزینه اسنپ و تپسی باعث نارضایتی برخی از مسافران می‌شود، چرا که به گفته برخی از آن‌ها این شیوه پرداخت مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز درباره پرداخت نقدی تاکسی اینترنتی اعتراض کردند: «وانت گرفته بودم و مبلغ آن را اینترنتی پرداخت کرده بودم آنقدر سماجت کرد که نقدی بده از عابر گرفتم و پرداخت کردم با اسنپ تماس گرفتم گفت نقدی بدهید ما پول را بر میگردانیم .حالا از علافی پیدا کردن عابربانک و تماس‌هایم با اسنپ بگذریم.»

«وقتی اینترنتی پرداخت میکنید راننده ناراحت می‌شه، نقدی می‌دهیم مابقی پول را به بهانه نداشتن پول پرداخت نمی‌کنند، بعضی از اوقات هم سفر را لغو می‌کنند یا میگه نقدی می‌دهید تشریف بیاورید.»

«من آخرین باری که اسنپ گرفتم درخواست دادم کسی قبول نکرد گزینه عجله دارم رو زدم بالاخره یکی قبول کرد وسط راه راننده گفت هزینه اسنپ رو آنلاین پرداخت نکنید و به من گفت سفر رو لغو کنم، بعد کلی اصرار قبول کردم و گفتم یه مبلغی بعنوان کنسلی هم از اسنپ می گیری دیگه، موقع پیاده شدن هم باقی پول منو نداد و سریع گازشو گرفت رفت، من چیزی به پشتیبانی اسنپ نگفتم ولی به نظرتون این کار راننده درست بود که بقیه کرایه رو نده؟»

با توجه به اینکه اسنپ و تپسی انتخاب روش پرداخت را به عهده مسافر گذاشته‌اند، اما اولویت اول این شرکت پرداخت آنلاین هزینه است، چرا که در صورت بروز مشکل در پرداخت نقدی یا کارت به کارت، اسنپ امکان پیگیری موضوع را نخواهد داشت.

نه نقدی پرداخت می‌کنند، نه آنلاین!

در حالی که از طرفی مسافران ناراضی هستند، برخی رانندگان نیز ادعا می‌کنند که تسویه حساب با آن‌ها  از طرف مسافر و شرکت‌های تاکسی آنلاین، در برخی از مواقع دیر و نادرست انجام می‌شود.

«خیلی وقت‌ها مسافر نمی‌تونه اعتباری پرداخت کنه، نقدی هم نداره، میگه شماره کارت بدین براتون بزنم و مدقع پیاده شدن میگه اسمس بانک نمیاد تا آخر شب و یا فردا واریز میکنم ولی متاسفانه پرداخت نمیکنه، واقعا این طور وقت‌ها باید چکار کرد؟»

«من امروز یه دکتر از شرق تهران بردم اسلام شهر ۹۷ تومن نقد نداشت، رمز دوم نداشت، شماره گرفت بزنه شب برام زده ۸۷ تومن. ۱۰ تومن ارزش نداره اخه می‌ارزه از این طرف شهر بری اسلام شهر خالی برگردی، بعد میگن ماشین نیست.»

براساس قوانین تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی، مسافران روش پرداخت کرایه را خودشان انتخاب می‌کنند و در صورت اصرار راننده به دریافت نقدی کرایه، اسنپ معمولا برای همیشه با راننده قطع همکاری می‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.