کد خبر : 13162 / /
/

امیرحسین قاضی‌زاده و محسن رضایی، شناخته‌شده‌ترین چهره‌هایی بودند که باوجود باقیماندن در عرصه انتخابات تا روز آخر، در نهایت پس از پیروزی سید ابراهیم رئیسی معاون او شدند.

چهره‌های شناخته شده‌ای که نقشی محوری در انتخابات ۱۴۰۰ داشتند، هر یک در ایام پس از انتخابات به پُست‌های کلیدی رسیدند.

امیرحسین قاضی‌زاده و محسن رضایی، شناخته‌شده‌ترین چهره‌هایی بودند که باوجود باقیماندن در عرصه انتخابات تا روز آخر، در نهایت پس از پیروزی سید ابراهیم رئیسی معاون او شدند.

هرچند گفته می‌شود رضایی در مقام معاون اقتصادی چندان دست بازی در مدیریت اقتصادی دولت ندارد و امیرحسین قاضی‌زاده نیز شاید با اکراه و هفته‌ها پس از تشکیل دولت، ریاست بنیاد شهید را قبول کرد و به حاشیه رفت، اما به هرحال آنها به جایگاه‌هایی بالا در دولت رئیسی رسیدند.

جایگاهی که سعید محمد و رستم قاسمی که با کنار گذاشته شدن از سوی شورای نگهبان، فرصت رقابت با رئیسی را نیافتند، به آن نرسیده و به ریاست مناطق آزاد که البته پُست استراتژیک اقتصادی است و یا وزارت راه که ازجمله وزارتخانه‌های ثروتمند دولت به شمار می‌رود، قناعت کردند.

علیرضا زاکانی اما نامزدی بود که به سود رئیسی از گردونه انتخابات کناره گرفت. نامزدی که در مناظره‌های انتخاباتی، از سوی رقبا متهم به پوششی بودن می‌شد. زاکانی پس از انتخابات به شهرداری تهران رفت تا تجربه اداره پایتخت را به کارنامه خود بیفزاید.

سعید جلیلی دیگر نامزدی بود که کناره‌گیری او از نامزدی، موقعیت رئیسی را بهبود بخشید. او خود در دولت پُستی نگرفته اما معاون او در دورانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول مذاکرات هسته‌ای بود، حالا مذاکرات وین را به‌عنوان معاون وزیر خارجه مدیریت می‌کند.

اما همه بازیگردانان انتخابات ۱۴۰۰ در دولت پُست نگرفتند. عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سابق صداوسیما که در دوران انتخابات نقش مهمی در تبلیغات انتخاباتی داشت، حالا مدیرعامل یک شرکت پتروشیمی شده؛ جایگاهی که حاشیه‌های فراوانی را در پی داشته است 

به این ترتیب حالا شش ماه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، به‌نظر می‌رسد نقش‌آفرینان انتخابات هر یک در جایگاهی مستقر شده و حتی گفته می‌شود چهره‌هایی مانند علی نیکزاد که رئیس ستاد انتخابات رئیسی بود، خود را برای رقابت با قالیباف برای تکیه بر کرسی ریاست در سال سوم‌ مجلس آماده می‌کند.

آیا تیمی که حالا اداره بخش‌های مختلف حاکمیتی را برعهده گرفته، می‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد؟

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.