کد خبر : 13170 / /
/

سکه روز چهارشنبه روندی کاهشی را پیمود و ۱۳۰هزار تومان ارزان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر مورد معامله قرار گرفت.

 

در پی افت قیمت اونس جهانی قیمت طلا در بازار داخلی نیز طی معاملات دیروز از صعود بازماند، درحالی که روز گذشته قیمت طلا ۱۸ عیار با افزایش قیمت همراه شده بود.

سکه روز چهارشنبه روندی کاهشی را پیمود و ۱۳۰هزار تومان ارزان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی در دادوستدهای روزی که گذشت ۱۲‌میلیون و ۳۵۰‌هزار تومان قیمت خورد.

روز کاهشی قیمت سکه

کاهش انتظارات تورمی در بازارها و به موازات آن افت نرخ دلار بیشترین اثر را در روند کاهشی سکه داشت، ضمن آنکه در بازارهای جهانی نیز رشد قیمت طلای جهانی در روز چهارشنبه متوقف شد. به‌نظر می‌رسد این روزها فعالان بازارها در فضای انتظاری قرار دارند و خریداران نیز ترجیح می‌دهند تا مشخص‌شدن شرایط منتظر بمانند، در مقابل اما دارندگان سکه، نگران از کاهش بیشتر قیمت دست به عرضه می‌زنند و همین عامل سبب‌شده تا شاهد کاهش یا نوسان کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مقدار این فلز گرانبهای داخلی باشیم. روندی که انتظار می‌رود تا مشخص‌شدن نتیجه نهایی مذاکرات در وین ادامه پیدا کند.

صعود دوباره قیمت طلا

رشد طلای جهانی روز چهارشنبه ادامه یافت و فلز زرد تا ساعت ۱۹ به وقت تهران از محدوده ۱۸۲۴ دلار بر هر اونس فراتر رفت. روز سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو این اطمینان را به سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران داده بود که سیاست‌های فد برای جلوگیری از تورم، به رشد اقتصادی ضربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نخواهد زد. به این ترتیب قیمت طلا رو به رشد گذاشت.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی‌فارکس در این‌خصوص گفت: جلسه تایید انتصاب جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو صحبت جدیدتری درباره تحکیم سیاست پولی فراتر از انتظار بازار نداشت. در این میان سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا هستند که انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده در دسامبر بر مبنای سالانه ۵/ ۴درصد و بر مبنای ماهانه ۹/ ۴درصد رشد کرده باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.