کد خبر : 13174 / /
/

همچنین روز چهارشنبه رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در وین در دیداری با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان فرانسه، انگلیس و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کارگروه «تدابیر اجرایی» با حضور کارشناسان هیأت‌های ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ دقایقی پیش در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

 این جلسه با هدف ارزیابی و بررسی پیشرفت‌های حاصل‌شده با حضور کارشناسان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار می‌شود.

آنطور که ایسنا گزارش داده، همچنین روز چهارشنبه رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در وین در دیداری با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان فرانسه، انگلیس و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این، میخائیل اولیانوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: من با رابرت مالی نماینده امریکا در امور ایران دیدار کردم. طبق معمول، ما در مورد دشوارترین مسائل باقیمانده که باید در جریان مذاکرات وین حل و فصل شوند، گفت‌وگوی سازنده‌ای داشتیم. برداشت‌ها این است که مذاکرات رو به جلو است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم آذر ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره‌کننده پیشرفت‌هایی کرده است. مذاکرات در روزهای اخیر حول دو محور راستی آزمایی و تضمین‌ها متمرکز بوده و به نظر می‌رسد که به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی نزدیک شده است.

امریکا کشورهای شورای همکاری را در جریان مذاکرات وین قرار داد

سفیر عربستان سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از دیدار سفرا و نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با نماینده ویژه امریکا در امور ایران خبر داد. بر اساس این گزارش، «عبدالله بن خالد» در پیامی توئیتری گفت که «رابرت مالی» نماینده ویژه امریکا در امور ایران سفرای کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس را در جریان آخرین تحولات مذاکرات وین قرار داد.

این مقام سعودی در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز افتخار میزبانی از سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو شورای همکاری در سازمان‌های بین‌المللی در وین طی نشست با رابرت مالی نماینده ویژه امریکا در امور ایران را داشتم.

عبدالله بن خالد افزود: در این دیدار رابرت مالی آخرین تحولات مذاکرات وین را مورد بررسی قرار داد.

مذاکرات به نقطه حساس خواهد رسید

پایگاه آکسیوس به نقل از منابع مطلع گزارش داد که با رسیدن مذاکرات وین به مراحل حساس خود کاخ سفید قصد دارد طی هفته‌های آینده پیام‌هایش را روی حمله به دونالد ترامپ بخاطر خارج شدن از برجام متمرکز نماید.

طبق اعلام آکسیوس این منابع گفتند که دولت جو بایدن گمان می‌کند که طی هفته‌های آینده این مذاکرات به نقطه حساس خواهد رسید و یا توافق حاصل شده و ایالات متحده به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد یا اینکه مذاکرات شکست خورده و دولت امریکا نسبت به فشار بیشتر بر ایران اقدام می‌کند.

این پایگاه می‌افزاید که تمام سناریوها واکنش سیاسی شدید به‌ویژه از سوی جمهوریخواهان را به همراه خواهد داشت اما کاخ سفید می‌خواهد با بیان اینکه این ترامپ بود که این بحران را به وجود آورد و تنها امکان انتخاب گزینه‌های بد را باقی گذاشت دموکرات‌ها را در کنار یکدیگر نگه دارد.

این منابع با بیان اینکه لوله تفنگ به سمت ترامپ نشانه خواهد رفت، مدعی شدند که کاخ سفید به توضیح حقایق ادامه خواهد داد و در این لحظه حساس برای دیپلماسی و برهه مهم از تاریخ روایت‌های صحیح را ارائه خواهد کرد.

طبق ادعای این منابع دولت بایدن پایان ژانویه جاری یا اوایل فوریه آینده را به عنوان تصمیم‌گیری نهایی تعیین کرده است و قصد دارد پیش از آن تاریخ اطلاع‌رسانی عمومی خود درباره ایران را شدت بخشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.