کد خبر : 13210 / /
/

لیفت شقیقه نوعی جراحی برای از بین بردن افتادگی، شل شدن پوست، چین و چروک در ناحیه چشم ابرو و شقیقه بخصوص در سنین بالا است. این روش با لیفت چشم و ابرو و جوانسازی تاثیر بسیاری در زیبایی فرد دارد.

لیفت شقیقه یک نوع جراحی زیبایی محسوب می شود.

لیفت شقیقه در سنین بالا بیشتر انجام می شود. لیفت شقیقه به زیباتر دیده شدن فرد کمک شایانی می کند. ماندگاری لیفت شقیقه معمولا بالاست. لیفت شقیقه یک جراحی غیر تهاجمی با بی حسی موضعی است. در ادامه درباره لیفت شقیقه به طور کامل بخوانید.

لیفت شقیقه نوعی جراحی برای از بین بردن افتادگی، شل شدن پوست، چین و چروک در ناحیه چشم ابرو و شقیقه بخصوص در سنین بالا است. این روش با لیفت چشم و ابرو و جوانسازی تاثیر بسیاری در زیبایی فرد دارد.

البته برخی مراجعه‌کنندگان نیز جوان هستند ولی از ظاهر افتاده چشم و ابروی خود راضی نبوده و دوست دارند این جراحی نه برای جوانسازی بلکه برای زیبایی انجام دهند.

در هر صورت پزشک بعد از معاینه در صورتی که صلاح ببیند جراحی را انجام می‌دهد. خوشبختانه لیفت شقیقه یک جراحی غیر تهاجمی با بی حسی موضعی است و زیباجو بعد از عمل هیچ علائمی در ظاهر خود نخواهد داشت و به راحتی می‌تواند به روال عادی زندگی خود برگردد.

مزایای لیفت شقیقه

لیفت شقیقه در سنین بالا با از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و ابرو و شقیقه، از بین بردن افتادگی و شلی پوست و تغییر حالت در چشم و ابرو باعث زیبایی و جوان تر دیده شدن فرد می‌شود. از طرفی این روش دائمی بوده و برخلاف بوتاکس و سایر روش‌ها نیاز به تمدید ندارد و صورت زیباجو حالات طبیعی خود را از دست نمی‌دهد.

معایب لیفت شقیقه

عوارض و معایب این عمل تا حد زیادی به مهارت، تخصص و تجربه پزشک بستگی دارد. به همین دلیل اگر پزشک خوبی انتخاب کنید جای نگرانی وجود ندارد. با این حال عدم تقارن ابروها، آسیب به عصب‌های حسی، فرورفتگی در ناحیه ابرو، احساس خستگی و تاری دید و … می‌تواند از عوارض عمل نادرست لیفت شقیقه باشد.

ماندگاری لیفت شقیقه در روش های مختلف چقدر است؟

به طور کلی ماندگاری این عمل بالاست، اما نمی‌توان ماندگاری دقیقی را اعلام کرد. زیرا ماندگاری در افراد مختلف متفاوت است. به علاوه با ادامه روند پیری به مرور شاهد کاهش نتایج عمل خواهید بود. با این حال به طور کلی ماندگاری جراحی لیفت شقیقه بسیار بالاست به طوری که در دسته جراحی‌هایی با ماندگاری دائمی قرار می‌گیرد.

چه کسانی برای عمل لیفت شقیقه کاندید مناسبی هستند؟

قطعا پزشک بررسی کرده و بهترین روش را برای از بین بردن عیوب صورت انتخاب می‌کند با این حال کسانی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند برای لیفت شقیقه گزینه مناسبی هستند:

    کسانی که سن مناسبی دارند و با افزایش سن دچار افتادگی پوست شده‌اند البته محدودیت سنی خاصی وجود نداد ولی افراد زیر ۲۳ سال نمی‌توانند این عمل را انجام دهند زیرا ممکن است نتایج عمل ماندگار نباشد.

    کسانی که به صورت ارثی در ناحیه چشم، ابرو و شقیقه دچار افتادگی و شلی پوست هستند.

    کسانی که نمی‌خواهند چین و چروک پیشانی خود را از بین ببرند یا برای از بین بردن چروک پیشانی از روش‌های دیگری استفاده می‌کند.

    کسانی که انتظار لیفت کامل ابرو ندارند زیرا در لیفت شقیقه تنها دم ابرو به سمت بالا کشیده می‌شود.

    افرادی که دچار بیماری خاصی نیستند و می‌توانند عمل جراحی انجام دهند. یا بعد از عمل نتایج در آنها ماندگار است.

آیا جراحی لیفت شقیقه محدودیت سنی دارد؟

اصولا لیفت شقیقه برای کسانی انجام می‌شود که روند پیری پوست در آنها آغاز شده و به دلیل افزایش سن دچار شل شدن پوست، گودی و افتادگی چشم و ابرو شده‌اند. با این حال برخی جوانان نیز به دلایل ژنتیکی یا فقط به دلیل زیبایی و کشیده و درشتر دیده شدن چشم‌ها و لیفت دم ابرو به جراحی شقیقه علاقه نشان می‌دهند.

باید گفت این عمل تنها برای افراد بالای ۲۳ سال قابل انجام است. افرادی که کمتر از ۲۳ سال دارند چون روند تکامل پوستشان کامل نشده است در صورت جراحی نتیجه خوب و دائمی نخواهند گرفت. به همین دلیل فردی حتی اگر مشکلات ژنتیکی داشته باشد بهتر است برای جلوگیری از عمل دوباره تا ۲۴ سالگی صبر کند و سپس لیفت شقیقه انجام دهد.

لیفت شقیقه برای رفع چه عیوبی استفاده میشود؟

تا این بخش از مقاله به صورت خلاصه اشاره کردیم که از لیفت شقیقه برای رفع چه عیوبی استفاده می‌شود. در این قسمت توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

افتادگی ابرو

کسانی که ابروهای افتاده دارند می‌توانند با لیفت شقیقه به صورت دائمی افتادگی ابروهای خود ا از بین ببرند. افتادگی ابروها نه تنها سن فرد را بالاتر نشان می‌دهد بلکه در زیبایی تاثیر می‌گذارد. قطعا ابروهای افتاده با لیفت به حالت استاندارد و طبیعی رسیده و بر جذابیت و زیبایی صورت فرد می‌افزاید.

افتادگی و بی حالت بودن چشم

برخی افراد چشم‌هایی افتاده و بی حالت دارند. البته با آرایش می‌توان این مشکل را حل کرد. اما زمانی که سن فرد بالا برود با شل شدن پوست این افتادگی تشدید شده و دیگر نمی‌توان با آرایش به چشم‌ها حالت داد. در این زمان یک روش دائمی لیفت شقیقه خواهد بود.

جوانسازی و از بین بردن چین و چروک شقیقه و اطراف چشم

این مورد فقط برای کسانی است که دچار چروک در اطراف چشم و شقیقه خود هستند. در این صورت با لیفت شقیقه نه تنها به چشم و ابروی خود حالت می‌دهند بلکه تمامی چروک‌های درشت شقیقه و اطراف چشم از بین می‌رود. در این صورت فرد علاوه بر افزایش زیبایی صورت بسیار جوانتر به نظر خواهد رسید.

لیفت شقیقه با اندوسکوپ

اندوسکوپ یک وسیله جراحی است. به کمک اندوسکوپ برش‌های ریزی در میان موهای سر در قسمت شقیقه ایجاد شده و پزشک می‌تواند به ماهیچه یا پوست نواحی ابرو دسترسی داشته باشد و به کمک چند لوله، فیبر نوری و دوربین بسیار ریز عمل جراحی را انجام دهد.

در این روش جراح در صورت لزوم بخش‌هایی از پوست را از ماهیچه جدا کرده و حتی ممکن است بافت‌های اضافی را بردارد.

این روش با بی حسی انجام می‌شود و نتایج آن اکثرا رضایت بخش است. نیازی به برش‌های بزرگ یا کوتاه کردن موهای فرد نیز در این روش وجود ندارد.

لیفت شقیقه با عمل جراحی

در عمل جراحی فرد باید بیهوش شده و عمل جراحی روی او انجام شود. البته این روش بیشتر برای لیفت پیشانی کاربرد دارد و در لیفت شقیقه بیشتر از روش آندوسکوپ استفاده می‌شود.

معرفی انواع روش های لیفت شقیقه از نظر نوع خراش

بسته به میزان چین و چروک و نتیجه دلخواه زیباجو خراش‌های عمل شقیقه می‌تواند متفاوت باشد. برای کسانی که افتادگی زیادی ندارند لیفت پوست شقیقه به تنهایی کافی است.

اگر میزان افتادگی و چین و چروک پوست متوسط باشد از این روش برش یعنی برش در لایه میانی پوست استفاده می‌شود. با این برش نتیجه عمل ماندگارتر خواهد بود زیرا سطحی‌ترین لایه عضله زیر پوست کشیده می‌شود.

اگر چین و چروک و افتادگی پوست شدید باشد از برش در لایه عمیق پوست استفاده می‌شود که بهترین نتیجه و ماندگاری را خواهد داشت.

مراحل انجام عمل لیفت شقیقه چگونه است؟

ابتدا شما باید جلسات مشاوره را در کلینیک بگذرانید و با پزشک مشاوره داشته باشید و خواسته‌های خود را با او مطرح کنید. علاوه بر این ارائه سوابق پزشکی، داروهایی که مصرف می‌کنید و … می‌تواند در عمل تاثیرگذار باشد پس بهتر است همه چیز را با پزشک در میان بگذارید.

در صورت نیاز باید آزمایشاتی را قبل از عمل انجام دهید.

روز عمل وضعیت جسمی شما مثل فشار خون، ضربان قلب و … بررسی می‌شود. بهتر است ۱۲ ساعت قبل از عمل ناشتا باشید.

با تزریق داروی بی حسی عمل شروع می‌شود. سپس پزشک برش‌های بسیار ریز لابه لای موهای شما ایجاد کرده و عمل را انجام می‌دهد. ممکن است عمل حدود ۲ ساعت طول بکشد.

بعد از عمل اگر خودتان رانندگی نمی‌کنید بدون نیاز به همراه نیز می‌توانید به منزل بازگردید زیرا در صورت شما هیچ اثری از عمل دیده نمی‌شود.

بررسی مراقبت های بعد از عمل لیفت شقیقه

بعد از عمل لیفت شقیقه دوران نقاهت کوتاهی خواهید داشت. در واقع به سرعت می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید. فقط ورزشکاران تا مدتی اجازه ورزش ندارند. با این حال بهتر است مراقبت‌ها را مدتی بعد از عمل ادامه دهید تا از هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری کنید.

مصرف آنتی بیوتیک و داروهای تجویزی پزشک

بعد از عمل داروهایی که پزشک تجویز کرده را به دقت مصرف کنید. برخی از این داروها ضد درد بوده و برای جلوگیری از دردهای احتمالی است.

مصرف آنتی بیوتیک نیز برای جلوگیری از عفونت در زخم‌های درون موها ضروری است. داروها را تا زمانی که پزشک صلاح دیده است به موقع مصرف کنید.

پانسمان تا ۲۸ ساعت اول

بعد از عمل تعویض پانسمان برای جلوگیری از عفونت و بهبود سریعتر می‌تواند بسیار خوب و کمک کننده باشد. بعد از ۴۸ ساعت نیز امکان حمام رفتن وجود دارد. فقط باید از شامپوی مناسب مثل شامپو بچه استفاده کنید.

عدم فعالیت فیزیکی یا بلند شدن های ناگهانی

فعالیت فیزیکی شدید و ورزش ممنوع است. بلند شدن‌های ناگهانی نیز می‌تواند مضر باشد. اما کارهای سبک و روزانه موردی ندارد.

استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی

با اینکه زخم‌ها لا به لای موهاست و حتی بعد از عمل نیز در صورت عوارضی از عمل دیده نمی‌شود. ممکن است پس از چند روز شاهد کبودی و ورم در صورت خود باشید. برای جلوگیری از این اتفاق بهترین کار استفاده از کمپرس سرد است.

جلوگیری از تابش مستقیم خورشید به زخم

تابش مستقیم نور خورشید می‌توانید برای زخم‌ها مضر باشد. البته زخم‌ لابه‌لای موها بوده و خانم‌ها نیز در ایران شال یا روسری سر می‌کنند. در این دوره پیشنهاد می‌شود آقایان کلاه مناسب و آزادی برای تابش نور خورشید استفاده کنند. دقت کنید کلاه یا شال خود را مرتب بشویید تا از هرگونه عفونت جلوگیری کنید.

خوابیدن درست در دو هفته اول

در دو هفته اول پس از انجام لیفت شقیقه بهتر است به خواب خود توجه داشته باشید. سعی کنید به پشت بخواید و روی پهلوهای خود نخوابید. هنگام خواب سر کمی بالاتر از بدن قرار بگیرد. روی بالشت و ملحفه را نیز مرتب بشویید تا در محل بخیه عفونت ایجاد نشود.

هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

نمی‌توان هزینه‌ای به صورت ثابت تعیین کرد زیرا عمل لیفت شقیقه در هر فرد متفاوت با دیگری است. از آن جایی که این روش نوعی عمل جراحی است و به مهارت و دقت بسیاری نیاز دارد قطعا نسبت به روش‌های موقت مثل بوتاکس و … هزینه بیشتری خواهد داشت.

این عمل تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. هزینه‌های بی‌حسی و بیهوشی و … نیز در بالا رفتن قیمت تاثیرگذار است. میزان تخصص پزشک نیز می‌تواند عامل موثری در هزینه لیفت شقیقه باشد.

اما به طور کلی اگر میانگین قیمت را ارائه دهیم در سال ۹۹ جراحی لیفت شقیقه در حدود ۸ میلیون تومان هزینه دارد.

جراحی لیفت شقیقه چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

همه جراحی‌ها عوارض دارند. بعد از عمل لیفت شقیه ممکن است با عوارض زیر روبه رو شوید:

  احساس درد و سوزش یا قرمزی در ناحیه سر

 سردرد سرگیجه و حالت تهوع بخصوص اگر جراحی با بیهوشی انجام شود.

 بی حسی موقت در ناحیه شقیقه و پیشانی

 امکان عفونت

    البته عدم تقارن ابروها و نارضایتی از نتیجه نیز می‌تواند از عوارض عمل باشد در صورتی که پزشک خوبی انتخاب نکرده باشید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.