کد خبر : 13238 / /
/

در ماه‌های اخیر بانک‌ها نبود نقدینگی را بهانه‌ای برای پرداخت نکردن وام اعلام می‌کردند.

 

سخت‌گیری بانک‌ها در قبول ضامن برای وام افزایش یافته است. بانک‌ها با بهانه نبود ضامن معتبر و کارمند رسمی وام متقاضیان را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

در ماه‌های اخیر بانک‌ها نبود نقدینگی را بهانه‌ای برای پرداخت نکردن وام اعلام می‌کردند. با این که این روزها با تزریق نقدینگی به بانک‌ها منابع لازم برای پرداخت وام تامبن شده است اما بانک‌ها بهانه‌‌های جدید می‌گیرند.

بانک‌‌ها برای پرداخت وام در قبول ضامن سخت‌گیری می‌کنند. پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که بانک‌ها برای پرداخت وام با هر مبلغی دو ضامن معتبر و چک یا سفته قبول می‌کنند.

ضمانت‌های دیگر که شامل کاسب و بازاری می‌شود برای دریافت وام مورد تایید بانک‌ها نیست.

علت قبول نکردن ضامن از سوی بانک ها

بانک‌ها تا حدی برای قبول ضامن سخت‌گیری می‌کنند که، متقاضیان دریافت وام نیز نسبت به عدم پرداخت وام و تایید ضامن‌ها اعتراض دارند.

«واقعا بی انصافیه بانک قوامین ک الان شده سپه ۳ماهه منو دور میده ضامن باکسری حقوق و چک بردم همه کاراشو کردم روزیکه ک باید وام بحسابم میومد گفتن برو۱ماه دیگه بیابانکا ادغام شدن…بعد۱ماه هم گفتن یکی از ضامنات ک کارمنده نمیتونه ضامن بشه چون ضامن چن نفردیگه شده حتی چک هم از اون ضامن دست بانکه الان…..یعنی فقط متاسفم»

«بانک پاسارگاد واسه وام ودیعه یه ضامن با جواز کسب میخواد یه کسر از حقوق با حقوق بالای ۶۵۰۰ تازه بماند که خود طرف باید چک شخصی هم داشته باشه»

«۵۰ میلیون به مدت ۱۰۰ روز در پست بانک سپرده کردم ۸۰ تومن بهم وام دادن با ۳ تا ضامن دسته چک دار ، هر چک ۱۲۰ میلیون و ۱۲۰ میلیون سفته»

«منم ضامن کاسب بردم قبول نکردن و آخرش برای ۲۰تومن دو ضامن با چک ازم گرفتن»

«حقیقته دو تا ضامن رسمی و کسر از حقوق میخوان متاسفانه پول حاکمه»

«درست میگی برای مشتری‌های خود و فامیلهای خود ودوستان پولدار خود وبرای خودشان نه ضامن میخاند نه چیزه دیگه اون هم وامهای کلان پرداخت میکنند نه برای ما مردم عادی مثال خودم پارسال برای پنج میلیون وام که کمیته نوشته بود از من یک ضامن معلم با چک خودش خواستند .رییس کمیته نوشته بود وام ضروری برای درمان فرزندم بعد از ۴۰ روز انتظار آخرش زنگ زدم تهران با مدیر کمیته صحبت مردم وامو ریختند به حسابم. »

«بعضی هاشون رشوه میخوان»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.