کد خبر : 13269 / /
/

عکس بازیگران| اخبار بازیگران| بازیگران ایرانی| عکس بازیگران ایرانی| بازیگران معروف ایرانی

عکس جدید نیکی کریمی در پشت صحنه فیلم جدیدش را مشاهده میکنید.

نیکی کریمی بازیگر خوش چهره ایرانی (به انگلیسی niki karimi – زاده ۱۹ آبان ۱۳۵۰، تهران) است. نیکی کریمی تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور شرکت داشته است. نیکی کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده‌است. نیکی کریمی اخیرا فیلم آتابای را  کارگردانی کرد. نیکی کریمی مجرد است. 

نیکی کریمی

ملیت : ایرانی

تولد : ۱۹ آبان ۱۳۵۰

تهران، ایران

پیشه : بازیگر ، کارگردان ، نویسنده ومترجم

برخی از کارها : مهین در عروس – پری در پری – فرشته در دو زن

پیچ اینستاگرام : nikkarimi

نیکی کریمی و تاریخچه فعالیت هنریش

نیکی کریمی زاده سال ۱۳۵۰ در تهران است. او از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌اش را می‌توان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. او و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند.

نیکی کریمی

‍پس از آن، کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

نیکی کریمی در آمریکا

در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن»به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. او با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم «واکنش پنجم» ادامه یافت. کریمی برای پنجمین بار برای فیلم «دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

جایزه سیمرغ بلورین برای نیکی کریمی

پس از اینکه دستیاری عباس کیارستمی‌را در فیلم «A.B.C. Africa» به عهده گرفت، در سال ۱۳۸۰ فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان «داشتن یا نداشتن» ساخت که برنده جایزه باران شد. در سال ۱۳۸۱ در دو فیلم ««دیوانه‌ای از قفس پرید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.

نیکی کریمی

او برای اولین بار در فیلم «باج خور» اثر «فرزاد مؤتمن» در یک نقش خاکستری بازی کرد.

در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام «یک شب» را کارگردانی کرد.

این فیلم به خاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره‌های معتبر خارجی درخشید از جمله در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت.

کریمی فیلم بعدی خود به نام چند روز بعد را در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله‌ای از ابهام قرار داشت او در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم به خاطر مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است.

نیکی کریمی همچنین در  عکاسی نیز فعالیت دارد. او همچنین تاکنون چندین نمایشگاه عکس از کارهای خود، برگزار کرده است. نیکی کریمی تاکنون سبک‌های مختلف عکاسی همچون پرتره و… را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او  خارق العاده تراست

اعضای خانواده نیکی کریمی در لندن زندگی میکنند از این رو وی از تهران به لندن و از لندن به تهران در رفت و آمد است

نیکی کریمی در تله تئاتر خرده جنایت‌های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد و فیلم دو خواهر را نیز بازی کرد. سومین فیلم ایشان با نام سوت پایان در سال ۱۳۹۰ خورشیدی ساخته شد.

نیکی کریمی Niki Karimi بازیگر 43 ساله کشورمان که ازدواج نکرده و همسری هم ندارد البته اگر ازدواجی ناموفق داشته ،  الان مجرد است و پدر و مادرش هم در لندن زندگی می کنند.

نیکی کریمی

نیکی کریمی با انتشار عکسی در صفحه ی شخصی اش نوشت :مهربانان …دو عزیز بزرگم … پدر و مادرم … دو یار مهربان که هر چه دارم از انها و خوبی وجودشان است … به قول نیما یوشیج که درجشن یکسالگی فرزندش نوشت :پسرم ! یک بهار، یک تابستان ، یک پاییز ویک زمستان را دیدی ، از این پس همه چیز جهان تکراریست جز مهربانی

نیکی کریمی با انتشار عکسی از خواهرزاده اش ویوین که چهره کاملا اروپایی داردنوشت:فرزند خواهر عزیزم

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.