کد خبر : 13310 / /
/

قبل از حضور مارک ویلموتس، تیم ملی ایران ۶۰ پیروزی، ۱۲ شکست و ۲۷ تساوی را در کارنامه اش دارد که از مهم‌ترین نتایج می‌توان به بردهای متوالی مقابل کره جنوبی و همچنین شکست تیم های مراکش و ... اشاره کرد.

آقای عزیزی خادم! باور کنیم شما و این فدراسیون قهرمانان اکشن و دست نیافتنی فوتبال ایران هستید؟

قبل از حضور مارک ویلموتس، تیم ملی ایران ۶۰ پیروزی، ۱۲ شکست و ۲۷ تساوی را در کارنامه اش دارد که از مهم‌ترین نتایج می‌توان به بردهای متوالی مقابل کره جنوبی و همچنین شکست تیم های مراکش و ... اشاره کرد.

شهاب الدین عزیزی خادم در مجمع عمومیو سالیانه هیئت فوتبال گیلان گفت: تیم ملی و فدراسیون فوتبال از عادت به باخت گذر کردند و حالا هر ایرانی در هر جای دنیا به این تیم ملی افتخار می‌کند و فوتبال آسیا با احترام و تعامل به تیم ملی نگاه می‌کند.

از صحبت های عزیزی خادم واقعا شگفت زده می‌شویم. آیا او وقتی از عادت به باخت سخن می‌گوید و سخت ترین شرایط ادوار فوتبال کشور را مربوط به دوره خودش می‌داند چیزی از گذشته های فوتبال ما می‌داند؟ از گذشته هیچ! از همین چند سال قبل و ۲ دوره ای که در نهایت افتخار و غرور به جام جهانی رفتیم خبری دارد؟

چطور می‌شود باور کرد که رئیس فدراسیون فوتبال از آنچه در تمام این سال ها تجربه کرده ایم بی خبر باشد و بردن چند تیم آسیایی و فقط تکرار صعود به جام جهانی را اتفاقی محیرالعقول ارزیابی می‌کند؟

بابت اینکه سرمربی تیم ملی و همه بازیکنان زحمت کشیدند تا به این نقطه برسیم متشکریم اما بدبختی و حقارت تحمیل شده به این فوتبال را نمی‌پذیریم. ما به اندازه کافی در شکستن رکوردهای مختلف در مقدماتی جام جهانی تجربه داریم. از موانع سختی هم عبور کردیم و کارنامه ای قابل توجه بر جا گذاشتیم. شما از این چیزها خبر ندارید آقای عزیزی خادم؟

قبل از حضور مارک ویلموتس در تهران، تیم ملی ۶۰ پیروزی، ۱۲ شکست و ۲۷ تساوی را در کارنامه اش دارد که از مهم‌ترین نتایج می‌توان به بردهای متوالی و خاطره انگیز مقابل کره جنوبی و همچنین شکست تیم‌های مراکش و ... اشاره کرد. تیم ملی در این مدت ۱۸۳ گل زد و ۶۰ گل هم دریافت کرد. پیروزی در ۶۲ درصد بازی‌ها، میانگین گل زده ۱.۸۵ و میانگین گل خورده حدود ۵۹ صدم نیز در همین کارنامه پر و پیمان خلاصه می‌شود. کدام تیم آسیایی می‌توانست مقابل ما نفس بکشد آقای عزیزی خادم؟ اصلا بازیهای تیم ملی را در چند سال گذشته دیده اید؟

آری ما به عراق باختیم. مقابل آرژانتین هم به زحمت (و فقط به خاطر حضور ستاره ای بی تکرار به نام لیونل مسی) تن به شکست دادیم. اسپانیا به همان ترتیب که خاطرتان هست، ایران را شکست داد اما چه کسی گفته ما به باختن عادت کرده بودیم؟ این فاجعه ای که در ذهنمان از نتایج تیم ملی ترسیم شده، از کجا نشات می‌گیرد؟ آیا فوتبال ایران فقط با مدیریت چند ماهه عزیزی خادم در فدراسیون به نهایت خوشبختی رسید؟

اگر دغدغه شما عادت فوتبال ایران به باخت است، لابد می‌دانید دو بار با ویلموتس طعم شکست را مقابل بحرین و عراق چشیدیم؛ اما این که تمام دستاوردهای تیم ملی را فراموش و شروع به قهرمان‌سازی‌های بی‌حاصل کنیم واقعا به کجا می‌رسیم؟

اصلا همین امروز ادعا کنیم عزیزی خادم و فدراسیونش قهرمان اکشن و دست نیافتنی فوتبال ایران هستند؛ آیا همان مردمی‌که رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید امروز به فوتبال ایران افتخار می‌کنند چنین ادعایی را باور خواهند کرد؟ کلاه خود را قاضی کنید!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.