کد خبر : 13358 / /
/

هواپیماهای مسافربر بوئینگ ۷۸۷ باید هنگام پرواز در نزدیکی برج‌های ۵G در هوای مرطوب و برفی بیشتر مراقب باشند.

 

حضور سیگنال‌های ۵جی می‌تواند باعث کاهش سرعت عملکرد هواپیما، افزایش مسافت فرود و انحراف از سطح باند شود. تداخل سیگنال‌های ۵جی می‌تواند در ارتفاع‌ سنج‌ هواپیماها تاثیر بگذارد و منجر به تاخیر در بازشدن اسپویلرها و معکوس کننده‌های رانش هواپیما شود که سرعت آن را پس از فرود آمدن کاهش می‌دهد.

هواپیماهای مسافربر بوئینگ ۷۸۷ باید هنگام پرواز در نزدیکی برج‌های ۵G در هوای مرطوب و برفی بیشتر مراقب باشند. تداخل سیگنال‌های ۵جی می‌تواند در ارتفاع‌ سنج‌ هواپیماها تاثیر بگذارد و منجر به تاخیر در بازشدن اسپویلرها و معکوس کننده‌های رانش هواپیما شود که سرعت آن را پس از فرود آمدن کاهش می‌دهد.

حضور سیگنال‌های ۵جی می‌تواند باعث کاهش سرعت عملکرد هواپیما، افزایش مسافت فرود و انحراف از سطح باند شود. در بدترین حالت این مسئله باعث می‌شود هواپیما در انتهای از باند خارج شود.

به نقل از یورونیوز، اداره هوانوردی فدرال به خطوط هواپیمایی کشورهای مختلف هشدار داد که ممکن است فرود هواپیماهای بوئینگ‌۷۸۷ در فرودگاه‌های ایالات متحده دچار اختلال شود.

C-band چیست؟

امواج هوایی C-band مجموعه جدید از امواج هوایی است که می‌تواند خطرات ۵جی را خنثی کند. قرار است در فرودگاه‌های آمریکا از این امواج استفاده شود. اکنون ۴۵ درصد از هواپیماها برای فرود در فرودگاه‌های آمریکا ایمن هستند. این هواپیماها شامل بوئینگ ۷۳۷، ۷۴۷، ۷۵۷ و ۷۶۷، ایرباس A319 ،A320 ،A321 ،A330 وA350 هستند.

تکنولوژی ۵جی قرار است روز ۱۰ ژانویه در ۴۸ فرودگاه آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.

سیگنال ۵G در بخشی از طیف فرکانس رادیویی عمل می‌کند که نسبتا مشابه با ارتفاع سنج رادیویی در برخی از هواپیماها است. خلبانان هنگامی که دیدشان کم می‌شود از ارتفاع سنج استفاده می‌کنند.

هواپیماهایی که ارتفاع سنج آن‌ها آزمایش نشده‌اند یا نیاز به تعویض و بازبینی دارند قادر نخواهند بود در دید کم پرواز کنند. این مسئله شامل ۱۳۷ هواپیما در آمریکا و ۱۰۱۰ هواپیما در سراسر جهان می‌شود. هواپیما‌های بوئینگ بیشتر برای پروازهای طولانی استفاده می‌شوند.

دلیل اینکه ۵جی در عملکرد هواپیماها اختلال ایجاد می‌کند این است که ارتفاع سنج‌های رادیویی در فرکانس ۴/۲ تا ۴/۴ گیگاهرتز و فرکانس رایویی ۵جی در بازه ۳/۳ تا ۳/۸ کار می‌کنند. درنتیجه این دو به شدت به هم نزدیک هستند و باعث بروز مشکلات می‌شوند و می‌توانند بر امنیت پروازها تاثیر بگذارند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.